• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-09-05 21:16:39 följande:

Hej! Mår mycket bättre. Bara lite ont, men fortfarande rätt svullen om magen.

Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!

Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.

Hur mår du? När ska du på ultraljud?

Usch då, är det vätska? Några andra tecken på ÖS? Men åh vad kul! Grattis till ruvningen!! Även om mkt kan hända på vägen så får man glädjas åt dem framstegen och positiva händelserna man får! Oj så lång tid, hur kommer det sig ? Vet ni hur många som klarat sig hitttils?

Jo jag mår bra faktiskt, ömma bröst, fortfarande väldigt svullen om magen, lite molande värk. Försöker att inte oroa mig för mycket:) Ska på ultraljud om en vecka!! Skräckblandad förtjusning!
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-09-05 22:31:47 följande:

men åh då ruvar vi med en dags mellanrum! vilken tajming !! är glad för din skull att allt gått bra hittills, hoppas du får någon till frysen som bonus 

Eller hur! Nu är det bara att hålla tummarna och försöka leva.
  • Akira Öken
    Cnia skrev 2018-09-05 22:39:08 följande:

Vad kul att du fick tillbaka en fin blastis idag :)

Idag fick jag tillbaka ett fint tvådagars embryo :)

Grattis! Vi är rätt många i tråden som ruvar nu. Hoppas verkligen att det ska gå bra för oss alla.
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-09-05 23:25:30 följande:

Usch då, är det vätska? Några andra tecken på ÖS? Men åh vad kul! Grattis till ruvningen!! Även om mkt kan hända på vägen så får man glädjas åt dem framstegen och positiva händelserna man får! Oj så lång tid, hur kommer det sig ? Vet ni hur många som klarat sig hitttils?

Jo jag mår bra faktiskt, ömma bröst, fortfarande väldigt svullen om magen, lite molande värk. Försöker att inte oroa mig för mycket:) Ska på ultraljud om en vecka!! Skräckblandad förtjusning!

Är inte överstimulerad och har för mig att jag varit såhär svullen även efter tidigare äggplock. Tack för grattis! Är glad och i njuter i nuet. Verkade finnas 3 embryon till som ännu inte utvecklats till blastocyster men ändå inte var helt utdömda. Tror mest att väntetiden beror på administration, då beskeden skickas med posten.

Härligt att du mår bra! Kan tänka mig att man både ser fram emot och fasar för ultraljudet.
  • Kokarororo
    dava01 skrev 2018-09-05 20:55:31 följande:
    Det ska ju vara exakt samma läkemedel annars får dom inte byta ut. Fick den också här om dagen. Frågan är bara om man ska ta den i låret då eller i magen.. kanske inte spelar någon roll. Ska ringa imorgon till kliniken för att vara på säkra sidan.
    Ringde till kliniken nu angående detta och hon sa att jag inte var den första som ringde idag om just detta. Det var iaf lugnt och det gick ta att bra i magen! phuuu..
  • Jooosen

Har mätt tunn slemhinna. Ska på första mötet om två veckor. Hjälper ivf alltid att göra slemhinnan tjockare eller borde jag ligga på för att få rätt läkemedel osv? Är lite borta i allt detta

Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • dava01
    Kokarororo skrev 2018-09-06 11:47:54 följande:

Ringde till kliniken nu angående detta och hon sa att jag inte var den första som ringde idag om just detta. Det var iaf lugnt och det gick ta att bra i magen! phuuu..

Åh vad bra! Skönt att man kan göra så som man har tänkt sig då :)

Jag har börjat med menopur i måndags så för mig är det inte dags för den andra sprutan förens imorgon. Vilken dag är du på?
  • Kokarororo
    dava01 skrev 2018-09-06 13:02:29 följande:
    Åh vad bra! Skönt att man kan göra så som man har tänkt sig då :)

Jag har börjat med menopur i måndags så för mig är det inte dags för den andra sprutan förens imorgon. Vilken dag är du på?
    Ja men eller hur! :)
    Jag började redan förra måndagen, så jag är inne på 11 dagen med sprutor nu. Vi fick förlänga behandlingen och ska på tredje ultraljudet imorgon! Hoppas verkligen att få veta något om äggplock nu!
  • Vildismamma

Har fått tid för första mötet imorgon...

Lite nervöst, någon som kan informera om vad som kommer att hända och kanske kan tipsa lite... ????

• Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-05 21:16:39 följande:

Hej! Mår mycket bättre. Bara lite ont, men fortfarande rätt svullen om magen.

Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!

Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.

Hur mår du? När ska du på ultraljud?

Grattis till ruvandet! Må denna lille plutt stanna nu <3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018