• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-09-06 12:01:45 följande:

Har mätt tunn slemhinna. Ska på första mötet om två veckor. Hjälper ivf alltid att göra slemhinnan tjockare eller borde jag ligga på för att få rätt läkemedel osv? Är lite borta i allt detta

det finns olika hormoner för att göra slemhinnan tjockare. De mäter alltid slemhinnan innan de sätter tillbaka ett embryo samt under stimuleringen vid ivf :)
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • dava01
    Kokarororo skrev 2018-09-06 13:13:48 följande:

Ja men eller hur! :)

Jag började redan förra måndagen, så jag är inne på 11 dagen med sprutor nu. Vi fick förlänga behandlingen och ska på tredje ultraljudet imorgon! Hoppas verkligen att få veta något om äggplock nu!

Okej, då närmar du dig! Det kan vara så olika hur länge men kan behöva spruta från gång till gång. För mig har det varierat iaf. Kan ju bero på vilken metod man gör också såklart. Ska själv på mitt första vul på måndag.

Lycka till imorgon :)
  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-09-05 21:16:39 följande:

Hej! Mår mycket bättre. Bara lite ont, men fortfarande rätt svullen om magen.

Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!

Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.

Hur mår du? När ska du på ultraljud?

Grattis va roligt. Hoppas du snart känner dig bättre och piggare och att även de andra går frysa.
  • Ettnamn4sep

Hej allihop.

Vårt andra Ivf försök nu. Återföringen gjordes i måndags, en till frysen fick vi veta idag. Vi hoppas så starkt på att det denna gång blir.

Blir så skrämd av de här jävla mens känslan som börjar slå till. Brukar få lite molande värk innan mens på några dagar samt ömma bröst. Man vet ju inte vad som är vad längre. Men drömmer bara!!! Hoppas på ett plus för er alla!!!

• Ettnamn4sep
    Percafluviatilis skrev 2018-09-06 14:38:49 följande:

Grattis till ruvandet! Må denna lille plutt stanna nu <3

Vad kul! Jag ruvar jag med! Återföringen gjordes i måndags! Vad jobbig väntan, usch!
  • Kokarororo
    dava01 skrev 2018-09-06 15:58:31 följande:
    Okej, då närmar du dig! Det kan vara så olika hur länge men kan behöva spruta från gång till gång. För mig har det varierat iaf. Kan ju bero på vilken metod man gör också såklart. Ska själv på mitt första vul på måndag.

Lycka till imorgon :)
    Ja så är det ju såklart! Men det här är vår fösta behandling så man är ju så ovetande om allt, man gör bara som läkarna säger liksom. Men som tur är så känner jag mig ändå i trygga händer, kliniken känns så himla seriösa och är så trevliga!
    Tack, ska bli spännande! Som jag skrivit tidigare så är det ju som att man lever med ett par dagar i stöten, tills man får nästa besked. Det tycker jag är det jobbigaste med hela proceduren. Jag har till exempel jättesvårt att koncentrera på den plugget och den forskningsöversikt som ska lämnas in senast söndag... Drömmer
  • Percafluviatilis
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-06 17:32:00 följande:

Vad kul! Jag ruvar jag med! Återföringen gjordes i måndags! Vad jobbig väntan, usch!

Jag ruvar inte :) men Akira Öken gör! Lycka till med ditt ruvande!
  • Ettnamn4sep
    Akira Öken skrev 2018-09-05 23:28:16 följande:

Grattis! Vi är rätt många i tråden som ruvar nu. Hoppas verkligen att det ska gå bra för oss alla.

Hej, jag ruvar jag med! Återföring gjordes i måndags. Vilken jobbig väntan!
  • Ettnamn4sep
    Percafluviatilis skrev 2018-09-06 18:40:27 följande:

Jag ruvar inte :) men Akira Öken gör! Lycka till med ditt ruvande!

Oj där blev det lite fel. Men tack och detsamma!
  • Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-06 17:30:51 följande:

Hej allihop.

Vårt andra Ivf försök nu. Återföringen gjordes i måndags, en till frysen fick vi veta idag. Vi hoppas så starkt på att det denna gång blir.

Blir så skrämd av de här jävla mens känslan som börjar slå till. Brukar få lite molande värk innan mens på några dagar samt ömma bröst. Man vet ju inte vad som är vad längre. Men drömmer bara!!! Hoppas på ett plus för er alla!!!

Spännande att ruva! Hur många dagar är den du satt in? :) när är testdag?

Själv får jag in en 5dagars på måndag om den klarar upptining. Sen åker jag bort på en weekend tors-söndag så då får man iallafall lite annat att göra och tänka på ett par dagar, de ska bli skönt :)

När planerar du att testa? Stort lycka till!!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018