• Blåstjärna

BF maj 2019

Hej!!

Har tyckt att de varit så bra med alla dessa BIM trådar att man kan följas åt och diskutera och stötta varandra. Så nu när jag äntligen plussat så tänkte jag att jag skapar en tråd då det inte fanns någon för maj 2019 ännu.

Kort om mig:

29 år

Gift

Första barnet (andra graviditeten, första slutade dessvärre i MA v 12 i okt 2017)

BF någonstans mellan den 29 apr till den 1 maj. (Har ej varit his BM ännu)

Självklart är jag orolig för missfall igen, men de hör väl till att vara lite orolig har jag förstått.

Kul om det är fler som vill följas åt!

• Svar på tråden BF maj 2019
  • tesastesa
    sallu93 skrev 2018-09-05 07:02:08 följande:

Grattis! Är också trött, helt GALEN trötthet jag aldrig upplevt.

En fråga till er alla, använde ni nikotin innan plusset? Jag har nu varit 1vecka utan snus och små äter heeela tiden. Är som bäst i Cypern och har lyxat till det med nikotinfritt snus dock :D. Undrar bara vad ni gör för att bli kvitt abstinens?

Va duktigt förresten att du lyckats sluta med snuset!! Mycket bra jobbat
  • sallu93
    tesastesa skrev 2018-09-05 10:04:17 följande:

Jag rökte och röker fortfarande, Men inte alls i samma utsträckning som innan plusset. Drar ner så mycket jag kan och hoppas att vara helt rökfri nu inom kort..!! Jag vet att det är sååå fel, så inga pekpinnar nu tack :(

Ja det är ju knepigt det där! Jag bor själv i Finland och här säljs ju inte snus. Samma dag jag plussade fick jag 3 torn. Så det var nog svårt. Fast finns ju nikotinfritt som funkar, Men svårare med cigg! :(
  • sallu93
    tesastesa skrev 2018-09-05 10:04:17 följande:

Jag rökte och röker fortfarande, Men inte alls i samma utsträckning som innan plusset. Drar ner så mycket jag kan och hoppas att vara helt rökfri nu inom kort..!! Jag vet att det är sååå fel, så inga pekpinnar nu tack :(

Ja det är ju knepigt det där! Jag bor själv i Finland och här säljs ju inte snus. Samma dag jag plussade fick jag 3 torn. Så det var nog svårt. Fast finns ju nikotinfritt som funkar, Men svårare med cigg! :(
  • Shakti

Hej hej!

Plussade i måndags till stor glädje och förvåning. Preliminär BF 11 maj.
    Jag är 34år och det är mitt första barn.
    Symptom idagsläget är en extrem trötthet, sov middag i dag 2,5 timme bara så där. Ömma bröst och stickande molvärk i livmodertrakten. Illamående som kommer och går, mest på eftermiddagarna.
    Ser fram emot den här resan och vill gärna var med i en grupp och diskutera med andra gravida.

• EnBlivandeWestring
    Nelsonsmamma skrev 2018-09-06 20:53:15 följande:

Hej! Jag plussade igår. Bf 15 maj 2019.

Har en son som är född 15 maj 2016. Blir spännande om de får samma födelsedag. Jag är gärna med i en grupp på fb. Min mail är [email protected]

Grattis <3 Du är tillagd :D 
    Kärlek till er
  • KSRG8887

Hej,

Jag hoppar också in här. Plussade igår på ÄL+10, BIM-5. Preliminär BF 21 maj.

Hittills har jag molvärk, svagt illamående (främst på eftermiddagen) och otroligt ömma bröst.

Har längtat efter detta i flera år, men började försöka först förra månaden. Var inställd på att det skulle ta mycket längre tid än andra försöket.

• Kazi2

Hej, plussade idag och beräknat BF är 22 maj 2019. Första barnet, några tips på hur man kan tänka bort oro inför missfall i första trimestern?

Svar på tråden BF maj 2019