• Blåstjärna

BF maj 2019

Hej!!

Har tyckt att de varit så bra med alla dessa BIM trådar att man kan följas åt och diskutera och stötta varandra. Så nu när jag äntligen plussat så tänkte jag att jag skapar en tråd då det inte fanns någon för maj 2019 ännu.

Kort om mig:

29 år

Gift

Första barnet (andra graviditeten, första slutade dessvärre i MA v 12 i okt 2017)

BF någonstans mellan den 29 apr till den 1 maj. (Har ej varit his BM ännu)

Självklart är jag orolig för missfall igen, men de hör väl till att vara lite orolig har jag förstått.

Kul om det är fler som vill följas åt!

• Svar på tråden BF maj 2019
  • carolol
    EmmalinneaS skrev 2018-09-17 08:45:04 följande:

Finns det plats för ett plus till? :)

Plussade nu imorse med vår första lilla. Har inte riktigt greppat det än, kommer nog ta tid.

Flo beräknats bf 22 maj och ska då vara i v 5 nu.

Är gärna med i en fb grupp: emmalinneasundqvist@hotmail.com

Ja än så länge är vi bara 29 så :)
  • Kazi2

Men har en fråga först...kan folk se att man gått med? För i så fall vill jag vänta. Man vill inte berätta för allmänheten för tidigt

• carolol
    Kazi2 skrev 2018-09-17 12:24:07 följande:

Men har en fråga först...kan folk se att man gått med? För i så fall vill jag vänta. Man vill inte berätta för allmänheten för tidigt

Nej den är hemlig :)
  • Lisenlisa

Hej fina ni!
    Vad roligt att läsa att det är så många blivande Majmammor här <3
    Jag är nu i v.5, första barnet, så otroligt spännande !!!
    Bor i Stockholm, är 26 år, sambon 28.
    Är beräknar runt 26/5 :D
    Har redan börjat må illa till och från, brösten ömmar på utav bara sjutton haha.

• Sockersött

Hej.

Plussade 8sep. Bf 10maj.

Har verkligen inte sjunkit in än då vi har kämpat i 7år utan resultat och utan hjälp. Tvungen att gå ner i vikt för att kunna få hjälp men pga. Pcos gör det omöjligt för mig att ens kunna gå ner vad jag än gör. Tog beslutet till att göra en viktoperation som jag gjorde i februari. Bokade tid hos gyn för att få hjälp nu i september. Blev ändrade planer då vi lyckats på egenhand. Fick göra ett vul som visade början på en graviditet v5+5 ska tillbaka den 3okt hoppas kunna få se mer då. Allt känns så overkligt just nu.

Går gärna med i fbgruppen om plats finns ca_almqvist@hotmail.com

• carolol
    Lisenlisa skrev 2018-09-17 20:40:24 följande:

Hej fina ni!

Vad roligt att läsa att det är så många blivande Majmammor här <3

Jag är nu i v.5, första barnet, så otroligt spännande !!!

Bor i Stockholm, är 26 år, sambon 28.

Är beräknar runt 26/5 :D

Har redan börjat må illa till och från, brösten ömmar på utav bara sjutton haha.

Vad kul då är vi nästan exakt lika långt gångna! Jag är i v.4+2 och beräknas till 25/5 enligt preglife! :) har dock inte så mkt symtom ännu förutom att jag är oerhört trött! Vill du Gå med i majmammor 2019 på fb? :)
    Sockersött skrev 2018-09-17 20:53:47 följande:

Hej.

Plussade 8sep. Bf 10maj.

Har verkligen inte sjunkit in än då vi har kämpat i 7år utan resultat och utan hjälp. Tvungen att gå ner i vikt för att kunna få hjälp men pga. Pcos gör det omöjligt för mig att ens kunna gå ner vad jag än gör. Tog beslutet till att göra en viktoperation som jag gjorde i februari. Bokade tid hos gyn för att få hjälp nu i september. Blev ändrade planer då vi lyckats på egenhand. Fick göra ett vul som visade början på en graviditet v5+5 ska tillbaka den 3okt hoppas kunna få se mer då. Allt känns så overkligt just nu.

Går gärna med i fbgruppen om plats finns ca_almqvist@hotmail.com

Åh vad underbart! Jag kan lägga till dig :)
  • Sobika

Heej. Plussade imorse. Finns det någon som jag kan skicka ett meddelande till som kan lägga till mig i gruppen? :D

• Kkm

Den 7 sep plussade jag på stickan och har sedan dess känt mig väldigt gravid och har BF i mitten på maj.

Sen igårkväll har jag fått små brunaktiga flytningar och är nu livrädd. Åkte in på akuten idag för att se om det är börja till missfall. De hittade inget som var konstigt... men samtidigt är jag bara i 5+2 så för tidigt att se hur fostret verkar må på ul. Har fått tid för nytt ul 3 okt och tagit blodprover som jag ska ta igen på fre och nästa mån för att se vad som händer med hormonnivåerna. Är livrädd jag håller på förlora den lilla. Någon som har liknande upplevelse?

Svar på tråden BF maj 2019