• Blåstjärna

BF maj 2019

Hej!!

Har tyckt att de varit så bra med alla dessa BIM trådar att man kan följas åt och diskutera och stötta varandra. Så nu när jag äntligen plussat så tänkte jag att jag skapar en tråd då det inte fanns någon för maj 2019 ännu.

Kort om mig:

29 år

Gift

Första barnet (andra graviditeten, första slutade dessvärre i MA v 12 i okt 2017)

BF någonstans mellan den 29 apr till den 1 maj. (Har ej varit his BM ännu)

Självklart är jag orolig för missfall igen, men de hör väl till att vara lite orolig har jag förstått.

Kul om det är fler som vill följas åt!

• Svar på tråden BF maj 2019
  • ram91

Hej!

Är lite sent in kanske, men plussade i söndags (dagen innan min 27-årsdag) och har BF 12/5. Fortfarande lite i chock men väldigt glad! 

Går supergärna med i en hemlig fb-grupp om det fortfarande finns plats :) 

• MissHoneypenny

Hej och grattis till alla som fått era efterlängtade plus! <3

Efter ett antal positiva gravtester de senaste dagarna har jag nu äntligen börjat tro att det gäller mig med :)

Jag är 32 och har en son på 1,5 år tillsammans med min man. Vi gifte oss i augusti och började försöka i samband med det, och det tog sig på andra försöket. Hade inte vågat hoppas på att det skulle gå så fort med tanke på att jag bara har en äggledare efter ett tidigare utomkveds. Ska på ett tidigt VUL för att se att denna lilla sitter rätt. Håller tummarna! Om allt vill sig väl har detta lilla frö bf 23/5

Går gärna med i fb-gruppen: emmaloca@gmail.com

• Skogsprinsessan

Hoppar in här, har just plussat med bf i början på maj nångång. Andra barnet, första är född i november -17 så det blir ganska tätt. Lite av en chock att det blev en "hoppsan" så snabbt då första bebisen tog drygt 6 år på sig att bli till ????

• Jansson4

Hej jag hoppar gärna in i den här tråden! Jag är 21 år, inga barn sen tidigare men har haft missfall två gånger tidigare, första i juni förra året och andra på julafton.. båda missfallen har varit mellan V5-v6, så jag är jätterädd för ett till missfall, är nu i v4+4. Har även andra gradens cellförändringar på livmodertappen vilket jag tror orsakat missfallen. Den här graviditeten var inte planerad men skulle va sååå kul om det gick vägen denna gång! Men vågar inte riktigt hoppas för mycket :(

• Frubergs

Väntar barn nummer 3, bf ca 8 maj. Syskonen är födda 15 och 16. Fick se ett hjärta slå för ett par dagar sedan, är i vecka 6+5 idag. Hoppas det håller hela vägen!

• MissCD

Hej och Grattis till alla som fått sina plus! 

Jag plussade igår, och är enligt min app i v6 (5+4) och har BF 13/5 :D 
    Det är min andra graviditet, den första slutade dock som en ofostrig graviditet som upptäcktes i v12. Var på UL och då upptäcktes även en stor cysta vilket resulterade i att jag fick operera bort den högra äggledaren... Kan ju säga att jag är ganska nojig över att det ska hända igen. Ska ringa BM på måndag och försöka få till ett ultraljud så jag iaf kan få se om hjärtat slår. 

Jag blir 34 om en vecka, sambon är 27 :) Hoppas att allt går som det ska så jag får hänga kvar här :) 

• carolol

Jag hoppar in här också eftersom jag äntligen fått positivt gravtest, tog clearblue digital imorse där jag fick gravid 1-2 :D Känns overkligt, har inte tagit in det än. Hoppas verkligen att det går bra den här gången, jag väljer att tro att det gör det! Har ett MA i bagaget som jag genomled strax efter midsommar i år.. Enligt preglife är bf beräknat till 25/5 :) 

EnBlivandeWestring skrev 2018-09-14 07:59:38 följande:

Hej alla blivande mammor <3 Tänkte bara påminna er om att skicka er mail som är kopplad till fb till mig ifall ni vill vara med och följas åt i den hemliga gruppen Majmammor 2019 på fb <3

Jag skickade ett meddelande till dig med min mail så du kan lägga till mig i gruppen :D Tror att mailen är kopplad till fb? Skriv om du inte hittar mig..
  • Niniby

Hej! Hoppar in här jag med! Plussade idag på BIM-1, kan inte fatta det än. Inga symptom alls denna månad, till skillnad från föregående månader då jag haft massoor med ?symptom? som visade sig vara faaake.

Är 27 år och har en dotter som fyllde 5 igår :) förlorade en dotter i magen förra sommaren i vecka 24. Och efter det blivit gravid två gånger men slutade tyvärr i missfall. Så denna regnbågsbebis är så efterlängtad! Hoppas hoppas denna gång! Åh! Kan ni lägga till mig med i fb gruppen : nidal_by@hotmail.com

• carolol
    Niniby skrev 2018-09-16 22:58:16 följande:

Hej! Hoppar in här jag med! Plussade idag på BIM-1, kan inte fatta det än. Inga symptom alls denna månad, till skillnad från föregående månader då jag haft massoor med ?symptom? som visade sig vara faaake.

Är 27 år och har en dotter som fyllde 5 igår :) förlorade en dotter i magen förra sommaren i vecka 24. Och efter det blivit gravid två gånger men slutade tyvärr i missfall. Så denna regnbågsbebis är så efterlängtad! Hoppas hoppas denna gång! Åh! Kan ni lägga till mig med i fb gruppen : nidal_by@hotmail.com

Grattis! :) lagt till dig i gruppen :)
  • EmmalinneaS

Finns det plats för ett plus till? :)

Plussade nu imorse med vår första lilla. Har inte riktigt greppat det än, kommer nog ta tid.

Flo beräknats bf 22 maj och ska då vara i v 5 nu.

Är gärna med i en fb grupp: emmalinneasundqvist@hotmail.com

Svar på tråden BF maj 2019