• Blåstjärna

BF maj 2019

Hej!!

Har tyckt att de varit så bra med alla dessa BIM trådar att man kan följas åt och diskutera och stötta varandra. Så nu när jag äntligen plussat så tänkte jag att jag skapar en tråd då det inte fanns någon för maj 2019 ännu.

Kort om mig:

29 år

Gift

Första barnet (andra graviditeten, första slutade dessvärre i MA v 12 i okt 2017)

BF någonstans mellan den 29 apr till den 1 maj. (Har ej varit his BM ännu)

Självklart är jag orolig för missfall igen, men de hör väl till att vara lite orolig har jag förstått.

Kul om det är fler som vill följas åt!

• Svar på tråden BF maj 2019
  • Poison88
    Kazi2 skrev 2018-09-08 19:10:33 följande:

Hej, plussade idag och beräknat BF är 22 maj 2019. Första barnet, några tips på hur man kan tänka bort oro inför missfall i första trimestern?

Grattis! :) Jag försöker peppa med själv med att jag väntar barn och inte på ett missfall. :)
  • alva91
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-07 09:16:39 följande:
    Grattis <3 Du är tillagd :D 
    hej du la aldrig till mig i facebook gruppen, vet inte om du såg mitt inlägg :)
    take_sweet-time@hotmail.com är min mejl iaf
  • lindgrenmaria91

Puffar upp!

Om ni vill bli tillagda i facebookgruppen BF maj 2019 så kan ni skicka ett meddelande till mig med ert namn och hur er profilbild ser ut, så fixar vi det! :)

• EnBlivandeWestring
    alva91 skrev 2018-09-09 21:50:27 följande:
    hej du la aldrig till mig i facebook gruppen, vet inte om du såg mitt inlägg :)
    [email protected] är min mejl iaf
    Oj förlåt. Måste ha missat <3 Har lagt till dig på denna mailen nu <3
    Nilo Westring - 170616
  • Lestina

Hej!

Äntligen har jag fått plus efter 8 månaders försök och ett missfall i vecka 7 och ett tidigt tidigt. Mensen är sen och ett stort fett gravid kom upp på det digitala testet :) nu återstår den långa väntan och oron inför ett nytt missfall men känslan är helt annorlunda denna gången, känns som om det kommer sitta ordentligt. Det blir mitt 3e barn och hans 2a, vårt första gemensamma.

BF 21 maj enligt appar :)

• Stjärnan14

Hej alla! Jag har varit här inne och tjuvkikat på vad ni skrivit, men nu har jag äntligen blivit medlem. Har beräknad BF 6 maj (första barnet). Illamåendet har dragit igång rejält och vid kl 16-tiden mår jag riktigt dåligt. Vad har ni för tips/ vad gör ni när det är som värst? Har även läst att flera har skrivit om trötthet, och jag orkar knappt hålla mig vaken på dagarna, har aldrig varit så här trött förut...

sover varje dag efter jobbet. Hur länge ska det vara så här?? Finns det någon lösning? ????

Hjälp hjälp! Hoppas på lite hjälp och tips här

• sallu93
    Stjärnan14 skrev 2018-09-11 21:23:32 följande:

Hej alla! Jag har varit här inne och tjuvkikat på vad ni skrivit, men nu har jag äntligen blivit medlem. Har beräknad BF 6 maj (första barnet). Illamåendet har dragit igång rejält och vid kl 16-tiden mår jag riktigt dåligt. Vad har ni för tips/ vad gör ni när det är som värst? Har även läst att flera har skrivit om trötthet, och jag orkar knappt hålla mig vaken på dagarna, har aldrig varit så här trött förut...

sover varje dag efter jobbet. Hur länge ska det vara så här?? Finns det någon lösning? ????

Illamående : sea band och apelsinjuice för mig :)

Jag är också trött, galet trött. Min läkare tyckt sjukskrivning är alternativ.
  • sallu93
    Lestina skrev 2018-09-10 11:29:40 följande:

Hej!

Äntligen har jag fått plus efter 8 månaders försök och ett missfall i vecka 7 och ett tidigt tidigt. Mensen är sen och ett stort fett gravid kom upp på det digitala testet :) nu återstår den långa väntan och oron inför ett nytt missfall men känslan är helt annorlunda denna gången, känns som om det kommer sitta ordentligt. Det blir mitt 3e barn och hans 2a, vårt första gemensamma.

BF 21 maj enligt appar :)

Grattis! :)
  • snorpan91

Jag plussade igår, bf 22 maj

Fick missfall för två månader sedan och är nu gravid igen, blir första barnet om det går vägen nu :)

Vill gärna vara med i fb-grupp, juliiija@hotmail.com

• Anga
    Stjärnan14 skrev 2018-09-11 21:23:32 följande:

Hej! Grattis och välkommen :)

Låter exakt som mig för 1-2 veckor sedan. Sjukade mig en vecka från jobbet för att jag mådde så illa. Men så åkte jag till apoteket och fick rekommenderat att köpa sea-band och postafen och TACKAR gudarna för att jag gjorde det.
    Mår inte alls illa längre (måste dock äta mellanmål innan lunch och innan middag för att inte känna av illamående alls) och jag kan leva igen känner jag. 
    Var ungefär 3 veckor jag trodde jag skulle dö av illamåendet. Så spring till apoteket och införskaffa seaband och postafen :) 

Tröttheten känner jag dock också så där har jag inget tips. Bara lyssna på kroppen och sova när du kan :) 
Svar på tråden BF maj 2019