• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Anonym (Bono)

Det tror jag med. Tillochmed världsledare och framgångsrika musiker mm utomlands säger att SD är odemokratiska extremister (Frankrikes president, Bono i U2, det kommer bli fler). Tillslut kommer SD-are inte kunna se en enda film eller lyssna på ett enda band (förutom vit makt-musik) utan att påminnas om hur föraktade dom är för sin 30-talsrasism.

SD bekände färg mer och mer under valdebatterna, tillochmed Åkesson började säga riktigt rasistiska saker rakt ut, mängder av aktiva nazister som var verksamma politiker avslöjades i partiet, senast skrev Mattias Karlsson en nazifierad terror-uppviglande krigsförklaring på twitter han försöker bagatellisera. Jo tack, islamister bagatelliserar också vad dom skriver på nätet om dom blir påkomna i förväg.

• Anonym (Bono)
    Crash Man skrev 2018-09-12 16:23:05 följande:

Visst, det finns en hel del outbildat folk bland Sverigedemokraterna - inget snack om den saken, men är det verkligen ett problem? Vänstern påstår sig att stå på arbetarklassens sida, men tydligen så gäller detta bara när arbetarklassen röstar på VPK eller S. Men när arbetarklassen byter sida och röstar på SD då blir en arbetare helt plötsligt något man ska håna och se ner på.

Vilken arbetarklass? Det är i de rikaste områdena SD har stöd, jämför hur stora SD blev i Rinkeby jämfört med Östermalm. Annars är dom stora på landsbygden där bönder och småföretagare röstar på dom. Det kallar jag inte direkt ett arbetarparti. Inte heller när dom som försvarar er mest är Vellingemoderaterna, Sveriges rikaste kommun.
  • Anonym (Bono)
    Rataxes skrev 2018-09-12 19:27:11 följande:

Citera pellejönsen på expressen kultur blir bara kontraproduktivt.

Den andra länken hade räckt gott och väl. 

Det blir som att citera Anders Lindberg...

Så otroligt dåligt av dig att inte ens bemöta argumenten. Om det nu är en pellejöns Borde det vara lätt för dig att bemöta varje argument men eftersom du inte kan det var argumenten tydligen så bra att du är stum och börjar köra med härskartekniker istället. Vilket faktiskt ger pellejönsen poäng.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Röstade på SD) skrev 2018-09-13 00:01:15 följande:

Jag röstade också på SD för jag hatar Islam. Ska jag vara ärlig har jag inga problem med att ta in kristna araber, judar, buddister eller atiester. Ska jag vara ärlig klarar jag inte deras synsätt de ser på kvinnor. Hur de betraktar oss som otrogna icke muslimer som de står i koranen. Kolla bara vad som sker i mellanöstern etnisk resning på kristna i Israel försöker de med judarna. Offentlig hängnin är på Fredagar i muslimska länder. Jag vill inte ha dessa element i Sverige. Visst jag tror 90-95% av alla muslimer är goda. Problematiken blir de andra 5-10% som har sin dolda agenda här i Sverige de vill bygga moskeer som han som vill muta till sig en moskee med MP politikerna. Du får 6000 röster ifrån oss muslimer om vi bara får bygga en moske. Säger som Jimmie Åkesson du vet inte vem av dessa 9000 afganska männen som är en poteniel terrorist. Därför tror jag att Polen, Ryssland, Ungern och USA gör rätt. Sätt hårt mot hårt här bygger vi inga mosker för vi får inte bygga kyrkor i era länder. Här är kvinnor jämlika här tar vi kvinnor i handen vi ska inte acceptera dessa nedsättande synsätt som de har bara för de är muslimer. Kan ni inte acceptera detta då får ni åka till ett annat land. Synd och säga 90% är bra men du måste sätta hårt mot dom så de fattar. Putin fick bort terrorismen total tackvare han gick hårt mot dom och nu kontrollerar han dom i Tjejenien och fick bukt pga han satte hårt mot dom. Tyvärr de låter odemokratiskt men du måste skydda din egen befolkning och vilka regler som gäller. Jag stör mig på att svenskar är så jävla naiva och mesiga. Jag gav en rak jävla höger en gång när en våldtäkt höll på och se. Den jäveln ska lära sig att så gör man inte mot en kvinna.

Kan bara hålla med :)
  • Anonym (SD)

Förstår inte de som tycker det parti som ökade mest gjorde ett dåligt val, och är vågmästare. JÅ sa mellan 16-24 procent.

SD har en mycket stor makt idag, även om ingen kommer förhandla med fom så måste de förhålla sig till dom.

Att M blev större än SD är bra om man nu återtar kontrollen och förstår att många röstade på SD för att skjuta sina gamla partier åt deras håll men kanske inte vill ha SDs representanter som företräder dem.

• Anonym (Flyktingproblemet)
    Anonym (Röstade på SD) skrev 2018-09-13 00:01:15 följande:

Jag röstade också på SD för jag hatar Islam. Ska jag vara ärlig har jag inga problem med att ta in kristna araber, judar, buddister eller atiester. Ska jag vara ärlig klarar jag inte deras synsätt de ser på kvinnor. Hur de betraktar oss som otrogna icke muslimer som de står i koranen. Kolla bara vad som sker i mellanöstern etnisk resning på kristna i Israel försöker de med judarna. Offentlig hängnin är på Fredagar i muslimska länder. Jag vill inte ha dessa element i Sverige. Visst jag tror 90-95% av alla muslimer är goda. Problematiken blir de andra 5-10% som har sin dolda agenda här i Sverige de vill bygga moskeer som han som vill muta till sig en moskee med MP politikerna. Du får 6000 röster ifrån oss muslimer om vi bara får bygga en moske. Säger som Jimmie Åkesson du vet inte vem av dessa 9000 afganska männen som är en poteniel terrorist. Därför tror jag att Polen, Ryssland, Ungern och USA gör rätt. Sätt hårt mot hårt här bygger vi inga mosker för vi får inte bygga kyrkor i era länder. Här är kvinnor jämlika här tar vi kvinnor i handen vi ska inte acceptera dessa nedsättande synsätt som de har bara för de är muslimer. Kan ni inte acceptera detta då får ni åka till ett annat land. Synd och säga 90% är bra men du måste sätta hårt mot dom så de fattar. Putin fick bort terrorismen total tackvare han gick hårt mot dom och nu kontrollerar han dom i Tjejenien och fick bukt pga han satte hårt mot dom. Tyvärr de låter odemokratiskt men du måste skydda din egen befolkning och vilka regler som gäller. Jag stör mig på att svenskar är så jävla naiva och mesiga. Jag gav en rak jävla höger en gång när en våldtäkt höll på och se. Den jäveln ska lära sig att så gör man inte mot en kvinna.

Tyvärr har du fel då exempelvis över 50% av vanliga muslimer hellre skulle vilja ha sharialagar enligt undersökningar. Du får samma siffror i exempelvis Danmark, UK m.m. Prova att prata lite med muslimer. Sekulära muslimer står väl snarare för den låga siffran du pratar om, skulle jag tippa på. Resten kommer du höra homofobiska, kvinnofientliga, "islamofobiska" (ja, mot sekulära muslimer) m m. uttryck ifrån.

Intressant att du är så emot den religionen men ändå har så lite kunskap om islams inflytande i Sverige.

Tänk att en (ja, som vi vet om iallafall i nuläget...) muslimsk miljöpartist försökte sälja röster till moderaterna i utbyte för att få moskéer och annat?! Det är så sjukt att folk inte ens tar in det. Islamister har redan infiltrerat partier, det har setts bl a i domstolarna med nämndemän från C som dömt efter sharialagar.

Det här är sånt som upptäckts så undra hur mycket vi inte vet om..

En tillfällighet att S fick runt 70% i alla utsatta "muslimska" områden? ;)
  • Anonym (vet inte)
    Anonym (Bono) skrev 2018-09-13 08:55:35 följande:
    Vilken arbetarklass? Det är i de rikaste områdena SD har stöd, jämför hur stora SD blev i Rinkeby jämfört med Östermalm. Annars är dom stora på landsbygden där bönder och småföretagare röstar på dom. Det kallar jag inte direkt ett arbetarparti. Inte heller när dom som försvarar er mest är Vellingemoderaterna, Sveriges rikaste kommun.
    Jag håller med om kritiken mot sd men saknar motsvarande kritik mot v som vill ta ifrån människor rätten att driva företag. Det värsta är att denna sanning inte ens verkar vara spridd. Inte ens bland politiskt engagerade. Eller också ljuger man.

Vad du kallar arbetarparti känns inte så relevant. Jag vill nog påstå att arbetslösheten kan vara lägre bland bönder, småföretagare och Östermalmsbor; än vad den är i Rinkeby. Men du är ju fri att tro vad du vill.
  • Anonym (--..--)

Kan någon förklara hur det kan komma sig att i våra grannländer så finns inte problemet med att man inte kan prata över partigränserna med alla partier (ex. i Norge)

Vad är den stora skillnaden mellan Norge och Sverige som gör att det absolut inte ens går att tänka tanken att prata med ex. SD för många av de etablerade politikerna och deras följeslagare i Sverige.

Och försök att svara seriöst, det är nog med pajkastning Solig

• Anonym (--..--)

Kan någon förklara hur det kan komma sig att i våra grannländer så finns inte problemet med att man inte kan prata över partigränserna med alla partier (ex. i Norge)

Vad är den stora skillnaden mellan Norge och Sverige som gör att det absolut inte ens går att tänka tanken att prata med ex. SD för många av de etablerade politikerna och deras följeslagare i Sverige.

Och försök att svara seriöst, det är nog med pajkastning Solig

Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt