• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Anonym (U)
    oanonym skrev 2018-09-11 15:12:02 följande:

Vilka partier röstar de kunniga på?

Vilket som helst av riksdagspartierna utom V och SD.
  • oanonym
    Anonym (U) skrev 2018-09-11 15:17:18 följande:

Vilket som helst av riksdagspartierna utom V och SD.

Så att vara kunnig har inget med kunnighet att göra, endast hur man röstar?

Många av SD:s väljare röstade förut på andra partier. Det betyder att förut röstade de okunniga på S och M, men nu röstar de SD. Har jag förstått dig rätt?
  • Anonym (mor)
    Bananböjaren skrev 2018-09-10 08:45:01 följande:

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

Jag röstar på SD och jag kallar inte de som röstar på andra partier för nedsättande epitet. När du kallar SD ett "rasistparti" så kallar du dess väljare det. Oförskämt men du är väl sådan som person.
  • Anonym (mor)
    Anonym (U) skrev 2018-09-11 14:53:56 följande:
    SD är ett rasistiskt parti. Det kan man inte snacka bort.

Däremot är nog inte alla som röstar på dem rasistiska.

Snarare okunniga.
    Så vi som röstar på SD är allmänt "okunniga"? Jag som är 60+ och har levt ett långt liv och lärt mig väldigt mkt genom livet....jag fattar inte vad SD står för? Men du sitter inne med sanningen?
  • Anonym (mor)
    oanonym skrev 2018-09-10 23:07:00 följande:
    Vad skönt, nu kommer alla rasister återgå till att rösta på sina ursprungliga partier ...

En miljon rasister får helt enkelt leta ett nytt parti.
    In your dreams
  • Anonym (Manic Monday)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-11 16:52:55 följande:
    Jag röstar på SD och jag kallar inte de som röstar på andra partier för nedsättande epitet. När du kallar SD ett "rasistparti" så kallar du dess väljare det. Oförskämt men du är väl sådan som person.

Ironi much?

De som gnäller om att personer som röstar på SD är bönder, lågutbildade och okunniga påpekar alltid att SD vill vrida tillbaka klockan i tiden. 

På den gamla goda tiden ansåg de rika och privilegierade borgarna att bönderna inte skulle få rösta. För att de var bönder, lågutbildade och okunniga. 

Känns det igen?

• Bananböjaren
    Anonym (mor) skrev 2018-09-11 16:52:55 följande:
    Nah, SD för en klart rasistisk retorik och dess politiker påminner återkommande om invandrares oförmåga att mäta sig med etniska svenskar på alla plan. Helt klart gör man en rasindelning där vissa raser ses som mer värda = rasism.

Det här är inga åsikter som jag står för därför är jag väldigt glad att nedgången nu börjat och vi slipper SD snart. Du själv däremot drar upp att det är nedsättande med att bli kallad rasist, något som jag aldrig påstod. Jag satt aldrig nått värde, varken negativt eller positivt i att SD är rasister, jag sa bara att det ska bli skönt att slippa dom i rikspolitiken om fyra år. Däremot vidhåller jag att deras politiker är träskaft som inte kan lyfta fram ett enda vettigt argument, därav nedgången i understöd när de sattes framför kameran.

Får man ändå fråga varför du röstar på ett öppet rasistiskt parti om du själv anser att rasism är något dåligt och nedsättande? Då borde du väl rösta på ett parti som inte har rasismen som drivkraft? Skäms du för vad du är?
  • Anonym (Flyktingproblemet)
    Anonym (Manic Monday) skrev 2018-09-11 17:30:04 följande:

Ironi much?

De som gnäller om att personer som röstar på SD är bönder, lågutbildade och okunniga påpekar alltid att SD vill vrida tillbaka klockan i tiden. 

På den gamla goda tiden ansåg de rika och privilegierade borgarna att bönderna inte skulle få rösta. För att de var bönder, lågutbildade och okunniga. 

Känns det igen?

Bra sammanfattat och det är därför just överklassen, kultureliten, kändisar och övriga privilegerade skapat denna åsiktskorridor där man bara får tycka en sak. Historien upprepar bara sig.
  • Bananböjaren
    Anonym (Manic Monday) skrev 2018-09-11 17:30:04 följande:

Ironi much?

Känns det igen?

Och ändå är det främst SDare som längtar tillbaka till "den gamla goda tiden" som du uttrycker dig. Ironi, javisst.
  • Anonym (Jonte)

Sd bara tjatar om att vi har demokrati i sverige och de därför också bör bli accepterade..men nu är det så att det är valresultatet som gäller och inget annat..!

Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt