• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Padirac
    oanonym skrev 2018-09-11 16:13:31 följande:
    Så att vara kunnig har inget med kunnighet att göra, endast hur man röstar?
    Många av SD:s väljare röstade förut på andra partier. Det betyder att förut röstade de okunniga på S och M, men nu röstar de SD. Har jag förstått dig rätt?
    Det finns helt enkelt inget att tveka på - utbildningsnivå är omvänt proportionell mot SD-röstande Drömmer

www.expressen.se/nyheter/val-2018/forskare-samband-mellan-lag-utbildning-och-sd-rost/

"En analys av valresultatet visar ett starkt samband mellan utbildningsnivå och stödet för Sverigedemokraterna, skriver DN.

– Ju lägre utbildning en person har, desto troligare är det att denne röstar på Sverigedemokraterna, säger forskaren Anders Sannerstedt till tidningen."

www.dn.se/nyheter/politik/sjobo-och-lund-grannar-med-valdigt-olika-syn-pa-sd/

"I helgens val fick SD 39,4 procent av Sjöborösterna i riksdagsvalet – högst i landet. 

I grannkommunen Lund röstade 12,4 procent på SD. Den gamle Lundastudenten Jimmie Åkessons parti har aldrig lyckats slå igenom i lärdomsstaden.

En analys av valresultatet visar ett starkt samband mellan utbildningsnivån i en kommun och stödet för Sverigedemokraterna. "

• Anonym (Flyktingproblemet)
    Padirac skrev 2018-09-11 19:59:06 följande:

Ja, jag tycker också att SD oftast saknar relevans - men min poäng var att SD liksom sin moderorgansation BSS har en romantiserad bild av asatro.

De jag känt i denna organisation ägnade mycket tid till asatro och till att hata invandrare, en del bytte till och med namn.  

Det var en liten klick som häll på med detta, de allra flesta var vanliga killar och tjejer som levde sina vanliga liv som deras familj och vänner gjorde, men det fanns alltså en liten klick som snöade in på sin asatro och hängde med BSS eller till och med organiserade sig som nazzar.

Det är lika med folk från alla delar av världen, de flesta är upptagna av sina vardaglia liv, andra  blir livetsordare och talar i tungor, åter andra blir asatroende eller nazzar. Men de flesta är som sagt vanligt folk som gör som deras familjer och vänner alltid gjort.

Apropå relevans då

Tyvärr inte intresserad av att chatta men finns säkert andra som är det.
  • Padirac
    Källa: Valmyndigheten, SCB. Grafik: Paloma Pérez Lucero, Erik Stenberg.

slide
  • Anonym (Manic Monday)
    Padirac skrev 2018-09-11 20:13:55 följande:
    Källa: Valmyndigheten, SCB. Grafik: Paloma Pérez Lucero, Erik Stenberg.
    Det är så fånigt att det förs statistik över sådant  endast i syftet att förminska  lågutbildades röster. Det går säkert att hitta en korrelation mellan högutbildad och politisk korrekt.. om man så bara vill.

Vilka är ofta lågutbildade om inte flyktingarna själva?  Var bor flyktingarna om inte i utsatta områden? Vilka drabbas av hedersmord och shariapoliser? Är det de högutbildade svenskarna? 

Det går att finna andra korrelationer mellan hur man röstar, och lägre utbildningsnivå. Om man är öppen för det och inte bara sitter på sina höga hästar. Alltmedan det närmsta man kommer skjutningar eller rånförsök, är på tv:n i sitt trygga hem. 
  • Padirac
    Anonym (Manic Monday) skrev 2018-09-11 21:14:21 följande:
    Det är så fånigt att det förs statistik över sådant  endast i syftet att förminska  lågutbildades röster. Det går säkert att hitta en korrelation mellan högutbildad och politisk korrekt.. om man så bara vill.

Vilka är ofta lågutbildade om inte flyktingarna själva?  Var bor flyktingarna om inte i utsatta områden? Vilka drabbas av hedersmord och shariapoliser? Är det de högutbildade svenskarna? 

Det går att finna andra korrelationer mellan hur man röstar, och lägre utbildningsnivå. Om man är öppen för det och inte bara sitter på sina höga hästar. Alltmedan det närmsta man kommer skjutningar eller rånförsök, är på tv:n i sitt trygga hem. 
    jaha . jag såg precis ett inlägg om att det i utsatta områden röstades S för i det närmaste hela slantenDrömmer

Det verkade också finnas en korrelation som är proportionell i fråga om antalet SD-röstande och avstånd till områden med många inflyttade. Det verkar som att ju längre bort något är desto räddare var väljarna för apokalypsen som SD och SDsvansen målar upp.

Nu vet vi med förresten med säkerhet att SDsvansen är direkt kopplad till SDs kommunikationaavdelning

www.dn.se/nyheter/politik/akesson-efter-dns-avslojande-jag-har-inget-formellt-ansvar/

"På söndagen kunde DN visa hur högerpopulistiska och främlingsfientliga sidor tagit över det politiska samtalet på Facebook. Sidor som ”Politiskt inkorrekt” och ”Sverige tillsammans” är i många fall större - sett till antalet interaktioner - än etablerade medier och vänsterorienterade sidor. 

DN kunde genom datakörningar, källor och dokumentation visa att flera av sidorna har kopplingar in till Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning. "

SDs MK säger att det helt enkelt inte går att tränga igenom med budskapet ens i de borgerliga studentföreningarna

2I studentkorridorer och på pubar smed det unga Lundagänget planer på hur de skulle ta makten i SD. 2005 lyckades de få en 25-årig Jimmie Åkesson att bli vald till partiledare. Sedan inleddes arbetet med att bygga en av Sveriges största politiska rörelser. 

Men Lund lyckades de aldrig erövra. SD-gängets medlemmar nosade på den borgerliga studentföreningen Ateneum, men blev besvikna. Nationalismen saknades. Mångkultur och feminism sågs som något positivt.

– Lund är svårarbetat, trots att vi har delat ut kopiösa mängder flygblad här, sa Mattias Karlsson, när jag för några år sedan intervjuade honom om varför SD har svårt att nå framgång i Lund. 

SD-toppen sa också då, år 2010:

– Hade vi bearbetat exempelvis Tomelilla på samma hårda sätt hade vi lätt varit största parti där."

• Väljaren

SD börjar bli stora på riktigt. Det duger inte att bara leva på missnöje längre.

SD's stora misstag tror jag var att man gick för hårt fram i kontroversiella frågor. Sansade väljare förstod vilka tomtar de är. Det kan vara svårt att hitta väljare som både vill begränsa aborter och gå ur EU, samtidigt kan dessa frågor var för sig vara en deal-breaker. Korkat av SD. Förmodligen lär de sig en del av detta i sin eftervalsanalys.

Samtidigt ska man inte glömma att SDgick kraftigt framåt trots sina misstag. Det säger en hel del om potetialen.

Dock tror jag att invandrarfrågan har haft sin peak för den här gången. S och M, ja alla partier har sansat sin invandringspolitik. Om man lyckas agera ansvarsfullt kommer andra frågor att landa högre upp på dagordningen och vi slipper denna pajasnivå.

• Anonym (Röstade på SD)
    Bananböjaren skrev 2018-09-10 08:45:01 följande:

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

Jag börjar bli djupt orolig för sådana som dig TS och svenskar överlag. Ett du är en sådan som inte lärt dig tänka kritiskt och köper allt med hull och hår vad media säger. Du tror fortfarande att SD är ett rasistparti när de är nationalister. Tror du på allvar att mellan 18% eller som tidigare 22% är rasister. SD är likt FI ett missnöjesparti. Vi vill ha förändring. När 90% av våldtäkterna begås av utrikesfödda, eller gängkriminaliteten är uteslutande invandrarkillar, bilbränder som i Göteborg begicks av invandrarkillar, man hälsar inte på kvinnor, man mutar politiker att få 6000 röster om han accepterar att bygga en ny moske listan kan göras lång. Du ställer dig aldrig själv frågan varför vissa som röstar på SD vill stävja detta. Du ställer dig aldrig frågan varför Danmark och Norge kritiserar svenska valet och tycker de är odemokratiskt. Polen, Danmark, Österrike, Ungern och USA många gånger använder Sverige som ett varnade exempel hur man misslyckas med integration och skojar många gånger om Sverige. Detta och genuspolitiken skrattar dom åt Sverige. Vad är det du och många andra svenskar inte förstår som många andra länder samt SD väljare ser allvarligt kring. Bara de att Danmark och Norge tycker valet inte har gått demokratiskt tillväga. Jag tror att du är som många andra svenskar naiva och tror på propaganda maskinen SVT. Se verkligheten. Får väl se vem som har rätt du eller jag när du tvingas knäböja inför Islam om 20-30 år. Jag har varnat dig dom har redan börjat muta politiker, inte hälsa på kvinnor och andra som sympatisera med ISIS inom politiken. Hur många mer tecken behöver du. Vakna upp TS du sover likt 80% av andra svenskar. Världen skrattar åt Sverige, tycker du det är roligt???
  • oanonym
    Padirac skrev 2018-09-11 20:04:46 följande:

Det finns helt enkelt inget att tveka på - utbildningsnivå är omvänt proportionell mot SD-röstande 

www.expressen.se/nyheter/val-2018/forskare-samband-mellan-lag-utbildning-och-sd-rost/"En analys av valresultatet visar ett starkt samband mellan utbildningsnivå och stödet för Sverigedemokraterna, skriver DN.

? Ju lägre utbildning en person har, desto troligare är det att denne röstar på Sverigedemokraterna, säger forskaren Anders Sannerstedt till tidningen."

"I helgens val fick SD 39,4 procent av Sjöborösterna i riksdagsvalet ? högst i landet. 

I grannkommunen Lund röstade 12,4 procent på SD. Den gamle Lundastudenten Jimmie Åkessons parti har aldrig lyckats slå igenom i lärdomsstaden.

En analys av valresultatet visar ett starkt samband mellan utbildningsnivån i en kommun och stödet för Sverigedemokraterna. "

Ja, detta har då inte jag ifrågasatt.

Frågan är vad kunnighet kommer in i bilden och vad som menas med kunnig?
  • KillBill
    Anonym (Röstade på SD) skrev 2018-09-11 22:17:35 följande:

Jag börjar bli djupt orolig för sådana som dig TS och svenskar överlag. Ett du är en sådan som inte lärt dig tänka kritiskt och köper allt med hull och hår vad media säger. Du tror fortfarande att SD är ett rasistparti när de är nationalister. Tror du på allvar att mellan 18% eller som tidigare 22% är rasister. SD är likt FI ett missnöjesparti. Vi vill ha förändring. När 90% av våldtäkterna begås av utrikesfödda, eller gängkriminaliteten är uteslutande invandrarkillar, bilbränder som i Göteborg begicks av invandrarkillar, man hälsar inte på kvinnor, man mutar politiker att få 6000 röster om han accepterar att bygga en ny moske listan kan göras lång. Du ställer dig aldrig själv frågan varför vissa som röstar på SD vill stävja detta. Du ställer dig aldrig frågan varför Danmark och Norge kritiserar svenska valet och tycker de är odemokratiskt. Polen, Danmark, Österrike, Ungern och USA många gånger använder Sverige som ett varnade exempel hur man misslyckas med integration och skojar många gånger om Sverige. Detta och genuspolitiken skrattar dom åt Sverige. Vad är det du och många andra svenskar inte förstår som många andra länder samt SD väljare ser allvarligt kring. Bara de att Danmark och Norge tycker valet inte har gått demokratiskt tillväga. Jag tror att du är som många andra svenskar naiva och tror på propaganda maskinen SVT. Se verkligheten. Får väl se vem som har rätt du eller jag när du tvingas knäböja inför Islam om 20-30 år. Jag har varnat dig dom har redan börjat muta politiker, inte hälsa på kvinnor och andra som sympatisera med ISIS inom politiken. Hur många mer tecken behöver du. Vakna upp TS du sover likt 80% av andra svenskar. Världen skrattar åt Sverige, tycker du det är roligt???

Några kommentarer:

1. SD har aldrig fått 22 % i ett riksdagsval.

2. Kriminologer räknar med att på varje anmäld våldtäkt så det går 5-6 våldtäkter som aldrig anmäls (och när det gäller oanmälda våldtäkter så bedömer kriminologerna att det är vanligt att offer och gärningsmän ofta känner varandra). Eftersom det är så få våldtäkter som anmäls och att många våldtäkter blir ouppklarade så går det inte att säga något om hur många våldtäkter som utförs av svenskfödda respektive utlandsfödda.

3. Danmark och Norge har inte kritiserat genomförandet av det svenska valet.

4. Den svenska integrationen är inte så dålig som sitt rykte. I jämförelse med andra länder så kommer invandrare snabbare i arbete och i Sverige förvärvsarbetar en högre andel av invandrarna.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Manic Monday)
    Padirac skrev 2018-09-11 21:57:23 följande:
    jaha . jag såg precis ett inlägg om att det i utsatta områden röstades S för i det närmaste hela slantenDrömmer

Det verkade också finnas en korrelation som är proportionell i fråga om antalet SD-röstande och avstånd till områden med många inflyttade. Det verkar som att ju längre bort något är desto räddare var väljarna för apokalypsen som SD och SDsvansen målar upp.

Nu vet vi med förresten med säkerhet att SDsvansen är direkt kopplad till SDs kommunikationaavdelning

www.dn.se/nyheter/politik/akesson-efter-dns-avslojande-jag-har-inget-formellt-ansvar/

"På söndagen kunde DN visa hur högerpopulistiska och främlingsfientliga sidor tagit över det politiska samtalet på Facebook. Sidor som ?Politiskt inkorrekt? och ?Sverige tillsammans? är i många fall större - sett till antalet interaktioner - än etablerade medier och vänsterorienterade sidor. 

DN kunde genom datakörningar, källor och dokumentation visa att flera av sidorna har kopplingar in till Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning. "

SDs MK säger att det helt enkelt inte går att tränga igenom med budskapet ens i de borgerliga studentföreningarna

2I studentkorridorer och på pubar smed det unga Lundagänget planer på hur de skulle ta makten i SD. 2005 lyckades de få en 25-årig Jimmie Åkesson att bli vald till partiledare. Sedan inleddes arbetet med att bygga en av Sveriges största politiska rörelser. 

Men Lund lyckades de aldrig erövra. SD-gängets medlemmar nosade på den borgerliga studentföreningen Ateneum, men blev besvikna. Nationalismen saknades. Mångkultur och feminism sågs som något positivt.

? Lund är svårarbetat, trots att vi har delat ut kopiösa mängder flygblad här, sa Mattias Karlsson, när jag för några år sedan intervjuade honom om varför SD har svårt att nå framgång i Lund. 

SD-toppen sa också då, år 2010:

? Hade vi bearbetat exempelvis Tomelilla på samma hårda sätt hade vi lätt varit största parti där."

Kan ju bero på att S gav löften som kan bli svåra att hålla. 

"Så sent som den 17 juni gick statsminister Stefan Löfven (S) ut med vallöftet att inga områden i Sverige ska vara särskilt utsatta."

www.svt.se/nyheter/inrikes/54-av-5585-riksdagskandidater-bor-i-sarskilt-utsatta-omraden

Ytterligare aspekter må vara att många är bidragsberoende, och att då rösta på höger (eller SD som påstår sig ligga mest till höger i ekonomiska frågor) kan vara svårt. En annan att S faktiskt var ute och kampanjade med att sprida falska rykten om SD på arabiska. 

www.expressen.se/nyheter/val-2018/s-spred-falsk-information-om-m-och-sd-pa-arabiska/

Jag har hört många invandrarkvinnor och konvertiter tala om att politikerna sällan bryr sig om vad som händer i de utsatta områdena. Men vi får väl se vad som händer med integrationspolitiken och invandringspolitiken i framtiden. Man kan alltid hoppas att regeringen håller sina löften, men personligen är jag inte särskilt hoppfull. 

Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt