• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • nihka
    nihka skrev 2018-09-14 00:14:58 följande:

Trötta gamla slitna klyschor. Man kan inte tjata sig till regeringsinflytande. Så länge majoriteten inte vill att SD inte ska ha något inflytande så blir det också så oavsett vad SD vill.

Stryk ett "inte".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (SD)

Trötta gamla slitna klyschor. Man kan inte tjata sig till regeringsinflytande. Så länge majoriteten inte vill att SD inte ska ha något inflytande så blir det också så oavsett vad SD vill.

De har stort inflytande, sen att ingen vill erkänna detta är en annan sak.
  • Anonym (vet inte)
    Padirac skrev 2018-09-13 23:06:10 följande:
    Jag och en del andra som bedömer SD som orörbara anser att SDs skräp är värre och att partiledningen fortfarande vadar runt i skräpet.

Skräpet i detta fall är en rak väg full av fascister, nazister, vitmakt, rasister, vägen sträcker sig ända fram till idag.

Oavsett vad du anser om det så är det denna historia och samtid som gör att inget parti vill eller kan ta i SD riksdagen idag. like it or not - det är så enkelt.
    Jag kan ju tycka att samarbetet med Hitler var värre än de saker du nämner, men vi är ju alla olika.

Tycker det är vettigt att inte samarbeta med sd, Kan dock inte förstå att det finns partier som vill ingå i samma regeringsunderlag som V. V skryter ju med att de vill avskaffa marknadsekonomin, vilket skulle göra oss till ett Nordkorea. Totalt vansinne. Hur kan något parti ens tänka tanken att föra dialog med dem?

• Anonym (Manic Monday)
    Det är inget tjat om regeringsinflytande, utan bara ett konstaterande över vad uteslutandet har lett till. Eller vill du göra gällande att SD kommer att minska av att hållas borta från inflytande? 

Jag är högst medveten om att partierna kommer att göra sitt yttersta för att hålla SD utestängda. Det har nog ingen missat. Jag har ej heller yppat något om att de inte skulle ha rätt att göra det.

Dock har jag rätt att tycka att det är en kontraproduktiv metod, när resultatet av den knappast gjort att SD minskat. 
  • Padirac
    Anonym (vet inte) skrev 2018-09-14 00:40:46 följande:

Jag kan ju tycka att samarbetet med Hitler var värre än de saker du nämner, men vi är ju alla olika.

Tycker det är vettigt att inte samarbeta med sd, Kan dock inte förstå att det finns partier som vill ingå i samma regeringsunderlag som V. V skryter ju med att de vill avskaffa marknadsekonomin, vilket skulle göra oss till ett Nordkorea. Totalt vansinne. Hur kan något parti ens tänka tanken att föra dialog med dem?

Bara för att Förtydliga. Avsaknad av marknadsekonomi och diktatur under en totalitär ledare är olika saker.
  • Padirac
    Anonym (Manic Monday) skrev 2018-09-14 01:34:04 följande:

Det är inget tjat om regeringsinflytande, utan bara ett konstaterande över vad uteslutandet har lett till. Eller vill du göra gällande att SD kommer att minska av att hållas borta från inflytande? 

Jag är högst medveten om att partierna kommer att göra sitt yttersta för att hålla SD utestängda. Det har nog ingen missat. Jag har ej heller yppat något om att de inte skulle ha rätt att göra det.

Dock har jag rätt att tycka att det är en kontraproduktiv metod, när resultatet av den knappast gjort att SD minskat. 

Historien i Danmark har visat att det skulle bli värre om de togs med i regeringsunderlaget. Finns studier som visar på just detta.

Håll sd utanför, det är bästa sättet, men det behövs andra åtgärder också.
  • Padirac
    Anonym (vet inte) skrev 2018-09-14 00:40:46 följande:

Du menar att de som samarbetade med nazisterna är värre än nazisterna själva?

Miljöpartiet och V är nog två partier som är obefläckade i den här frågan som du ser det.?
  • Anonym (Ordningssam)
    Anonym (GAGGA) skrev 2018-09-14 16:23:49 följande:
    Är du helt pantad?

Jag menar att de som samarbetade med Hitler är värre än de som idag vill begränsa invandringen. Har dock förståelse för att det blir för svårt för dig att ta in. Seså. Spring till GAGGA nu.
    Så märkligt, varför ska han komma springande till dig GAGGA?

Det verkar ju minst lika besynnerligt som att något av de anständiga partierna skulle komma springande till SD.
  • Padirac
    Anonym (GAGGA) skrev 2018-09-14 16:23:49 följande:

Är du helt pantad?

Jag menar att de som samarbetade med Hitler är värre än de som idag vill begränsa invandringen. Har dock förståelse för att det blir för svårt för dig att ta in. Seså. Spring till GAGGA nu.

Det var väl ändå (vet inte) som tyckte detta. Är ni samma så har du två konton eller så har du blivit bannad och har ett nytt konto. En illegal migrant på FL.

Ja, hitler är värre än de som vill begränsa invandringen, hitler är också värre än dagens nazister, mest för att dagens nazister inte hunnit eller kunnat göra samma sak som hitler gjorde. I fråga om människouppfattning är dagens nazister möjligen värre än hitler då de har facit i hand och ändå är nazister.

SDs historia och samtid placerar dem på värre plats på skalan. Det har inte primärt med inställningen till invandring att göra. Utan med rasismen och nazismen som finns som bakgrund till deras politik.
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-14 00:34:21 följande:

De har stort inflytande, sen att ingen vill erkänna detta är en annan sak.

Vad bra. Då kan SD fortsätta ha samma "stora inflytande" så är alla nöjda
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt