• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Anonym (erik b)
    Padirac skrev 2018-09-11 20:04:46 följande:

Det finns helt enkelt inget att tveka på - utbildningsnivå är omvänt proportionell mot SD-röstande 

www.expressen.se/nyheter/val-2018/forskare-samband-mellan-lag-utbildning-och-sd-rost/"En analys av valresultatet visar ett starkt samband mellan utbildningsnivå och stödet för Sverigedemokraterna, skriver DN.

? Ju lägre utbildning en person har, desto troligare är det att denne röstar på Sverigedemokraterna, säger forskaren Anders Sannerstedt till tidningen."

www.dn.se/nyheter/politik/sjobo-och-lund-grannar-med-valdigt-olika-syn-pa-sd/

"I helgens val fick SD 39,4 procent av Sjöborösterna i riksdagsvalet ? högst i landet. 

I grannkommunen Lund röstade 12,4 procent på SD. Den gamle Lundastudenten Jimmie Åkessons parti har aldrig lyckats slå igenom i lärdomsstaden.

En analys av valresultatet visar ett starkt samband mellan utbildningsnivån i en kommun och stödet för Sverigedemokraterna. "

Kan ju bero på att man i många studentstäder matar studenterna med massa vänsterpropaganda som gör att studenter begår brott, såsom hon som vägrade sätta sig på ett flyg för att förhindra en utvisning (att man inte med våld släpade ut kvinnan som i andra länder är helt obegripligt, med tanke på de omkostnader det innebär för ett flyg att bli ståendes på marken liksom de kostnader för passagerare som blir försenade, måste bokas om till ev andra flyg, osv...).

På KTH får man ju uppenbarligen inte uttrycka sig negativt om invandring ens om du har rena fakta som stödjer ett påstående som kan göra att invandring hamnar i negativ fokus.

Så det kanske inte är så konstigt att akademiker inte röstar på SD.

Samtidigt så vill väl studenter inte riskera att handen som föder dem med socialbidrag och andra bidrag under och efter studierna inte går under genom att SD får inflytande. Klart som fan att man då röstar på sossarna.

Jag röstade på sossarna och inte på SD förr i världen, för att sossarna inte beblandade sig i att fortsätta öppna portarna för hundratusentals illegala invandrare o dyl.

En viss andel av Sverige har liksom fattat att det inte fungerar att betala ut mer än vad vi har råd med när man ser att det skärs ner på skolor, vård, m.m. Det behöver man inte ha Fil kand i ekonomi för att inse. Problemet är att offentligheten gör allt för att mörka detta. Jag vet inte varför, endera vill man sopa sina negativa meriter under mattan eller så har man någon annan baktanke (eller så är Löfven en robot som av muslimska brödraskapet, vad vet jag).
  • Anonym (erik b)
    KillBill skrev 2018-09-11 22:52:53 följande:

Några kommentarer:

1. SD har aldrig fått 22 % i ett riksdagsval.

Jag antar att h*n syftar på 22 % som antogs efter SCBs valundersökningar...
  • KillBill
    Anonym (erik b) skrev 2018-09-11 23:37:58 följande:

Jag antar att h*n syftar på 22 % som antogs efter SCBs valundersökningar...

Sorry. Det krävs finess om man vill luras.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2018-09-12 00:25:40 följande:

Sorry. Det krävs finess om man vill luras.

SD har aldrig varit i närheten av 22% i en SCB undersökning.
  • Anonym (erik b)
    KillBill skrev 2018-09-12 00:27:57 följande:

SD har aldrig varit i närheten av 22% i en SCB undersökning.

Nån undersökning har de säkert varit i 22%. Jag tänker inte sitta och skrapa fram någon för din attityd säger mig att du är väldigt faktaresistent i slutändan, även om jag så tog fram en Aftonbladet eller Expreshen.
  • Anonym (Röstade på SD)
    Några kommentarer:

2. Kriminologer räknar med att på varje anmäld våldtäkt så det går 5-6 våldtäkter som aldrig anmäls (och när det gäller oanmälda våldtäkter så bedömer kriminologerna att det är vanligt att offer och gärningsmän ofta känner varandra). Eftersom det är så få våldtäkter som anmäls och att många våldtäkter blir ouppklarade så går det inte att säga något om hur många våldtäkter som utförs av svenskfödda respektive utlandsfödda.

3. Danmark och Norge har inte kritiserat genomförandet av det svenska valet.

4. Den svenska integrationen är inte så dålig som sitt rykte. I jämförelse med andra länder så kommer invandrare snabbare i arbete och i Sverige förvärvsarbetar en högre andel av invandrarna.

Några kommentarer:

2. Kriminologer räknar med att på varje anmäld våldtäkt så det går 5-6 våldtäkter som aldrig anmäls (och när det gäller oanmälda våldtäkter så bedömer kriminologerna att det är vanligt att offer och gärningsmän ofta känner varandra). Eftersom det är så få våldtäkter som anmäls och att många våldtäkter blir ouppklarade så går det inte att säga något om hur många våldtäkter som utförs av svenskfödda respektive utlandsfödda.

4. Den svenska integrationen är inte så dålig som sitt rykte. I jämförelse med andra länder så kommer invandrare snabbare i arbete och i Sverige förvärvsarbetar en högre andel av invandrarna.
    1. Nej de är sant men i sifo-mätningar har de legat högre upp. Sen rör sig väljare i olika partier. SD har tagit väljare ifrån M och S de tog upp de under valvakan. Sen kan de vara så att vissa M väljare valde KD för att rädda aliansen istället för att rösta på SD. Man pratar om att 25-30% av väljarna rör sig runt bland olika partier och över blockgränser. Jag tex röstade för valet på M men detta valet på SD.

2. Jag har läst brottstatistiken och vet siffran och utrikesfödda är över representerade i denna statistiken. Sen kan säkert de ligga något i de du påvisar. Men jag grundar mitt påstående efter brottsstatistiken inte kring hur nära offer och gärningsman står varandra.

3. Jag läste de idag på nyheterna, för de med osanning?

4. Visst de finns bra saker i integrationen att utrikesfödda kommer inte på arbetsmarknaden. Men fortfarande har vi många utrikesfödda som inte klarar ens SFI eller sådana som aldrig kommer komma in på arbetsmarknaden pga för hög ålder. Men integration innebär inte bara arbetsmarknad vi har som Jimmie säger att paralella samhällen växer upp. Vi kan inte ta in mer när vi har en stor grupp som aldrig integreras. Fokusera först på de som är här först. Sen måste vi fokusera på andra frågor också tex äldreomsorgen. De som verkligen byggde upp vår välfärd och gjorde Sverige rikt behandlas inte med respekt. Vi måste våga göra andra prioriteringar såsom minska sjukvårdsköer, fler poliser samt förbättra förutsättningar för medel/små företag för att få ekonomin.
  • KillBill
    Anonym (Röstade på SD) skrev 2018-09-12 01:07:29 följande:

Några kommentarer:

1. Nej de är sant men i sifo-mätningar har de legat högre upp. Sen rör sig väljare i olika partier. SD har tagit väljare ifrån M och S de tog upp de under valvakan. Sen kan de vara så att vissa M väljare valde KD för att rädda aliansen istället för att rösta på SD. Man pratar om att 25-30% av väljarna rör sig runt bland olika partier och över blockgränser. Jag tex röstade för valet på M men detta valet på SD.

2. Jag har läst brottstatistiken och vet siffran och utrikesfödda är över representerade i denna statistiken. Sen kan säkert de ligga något i de du påvisar. Men jag grundar mitt påstående efter brottsstatistiken inte kring hur nära offer och gärningsman står varandra.

3. Jag läste de idag på nyheterna, för de med osanning?

4. Visst de finns bra saker i integrationen att utrikesfödda kommer inte på arbetsmarknaden. Men fortfarande har vi många utrikesfödda som inte klarar ens SFI eller sådana som aldrig kommer komma in på arbetsmarknaden pga för hög ålder. Men integration innebär inte bara arbetsmarknad vi har som Jimmie säger att paralella samhällen växer upp. Vi kan inte ta in mer när vi har en stor grupp som aldrig integreras. Fokusera först på de som är här först. Sen måste vi fokusera på andra frågor också tex äldreomsorgen. De som verkligen byggde upp vår välfärd och gjorde Sverige rikt behandlas inte med respekt. Vi måste våga göra andra prioriteringar såsom minska sjukvårdsköer, fler poliser samt förbättra förutsättningar för medel/små företag för att få ekonomin.

1. Nej SD har inte heller i Sifo legat i närheten av 22 %. Gissar du bara?

2. Eftersom de flesta våldtäkter inte anmäls och eftersom många våldtäkter förblir ouppklarade så är gärningsmannen, sett till antal estimerade våldtäkter, bara kända i någon procent av fallen och det går inte att dra slutsatser från ett så litet underslag. Du kan bara uttala dig om gärningsmannen när det gäller dömda gärningsmän men detta är som sagt var en mycket liten del av antal våldtäkter.

3. Länka till de nyheter där du har läst att Norge och Danmark kritiserat genomförandet av det svenska valet så får vi se om du talat sanning eller inte.

4. I ett internationellt perspektiv så klarar sig den svenska integrationen mycket bra. Det problem som du pratar om är till stor del kopplade till EBO som infördes av M, L, C och KD på 90-talet och som resulterat i att invandrare har koncentrerats till ett antal kommuner och till ett antal bostadsområden. Om flyktingarna hade spridits till alla kommuner och till fler bostadsområden under hela 2000-talet så som har skett de senaste åren pga. anvisningslagen så skulle inte problemen ha varit lika stora.

https://www.sydsvenskan.se/2017-01-17/sverige-bast-i-skandinavien-pa-integration

https://www.expressen.se/nyheter/sverige-ar-basta-landet-i-varlden-for-invandrare/

• Anonym (Röstade på SD)

Interpol har beslagtagit en dator uppe hos valmyndigheten. Någon som vet varför. OSSE har gjort en anmälan MIT svenska valmyndigheten.

• nihka
    Väljaren skrev 2018-09-11 22:12:53 följande:

SD börjar bli stora på riktigt. Det duger inte att bara leva på missnöje längre.

SD's stora misstag tror jag var att man gick för hårt fram i kontroversiella frågor. Sansade väljare förstod vilka tomtar de är. Det kan vara svårt att hitta väljare som både vill begränsa aborter och gå ur EU, samtidigt kan dessa frågor var för sig vara en deal-breaker. Korkat av SD. Förmodligen lär de sig en del av detta i sin eftervalsanalys.

Samtidigt ska man inte glömma att SDgick kraftigt framåt trots sina misstag. Det säger en hel del om potetialen.

Dock tror jag att invandrarfrågan har haft sin peak för den här gången. S och M, ja alla partier har sansat sin invandringspolitik. Om man lyckas agera ansvarsfullt kommer andra frågor att landa högre upp på dagordningen och vi slipper denna pajasnivå.

Ja, SD glömde bort att de är ett rasistiskt enfrågeparti. Åkesson framstår som mindre tillräknelig när han kör sitt Ole, dole doff i andra frågar såsom miljöpolitik. Är det ens någon som vet vad partiets senaste hållning är?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Röstade på SD) skrev 2018-09-12 13:00:48 följande:

Interpol har beslagtagit en dator uppe hos valmyndigheten. Någon som vet varför. OSSE har gjort en anmälan MIT svenska valmyndigheten.

Jag tror det kan hänga ihop med de personer som hittades med ficklampor inuti de plomberade valurnorna.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt