• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2019-01-13 09:01:46 följande:

Åh vad glad jag blir att du är gravid igen! Håller tummarna för att allt ska gå bra nu. Spännande att höra symptom och kurva.

Tack!! Ja jag kikar nog in här lite då och då och berättar hur det går. Lycka till alla!
  • FruW85
    Jojjans skrev 2019-01-13 07:59:54 följande:

Har haft svaga plus i några dagar nu, men idag på äl+11 blev det äntligen tydligt nog att våga tro på! Hr alltså blivit gravid en 3e gång sen i maj, denna gången direkt efter mitt tidiga missfall innan jul. Hoppas att det äntligen blir min tur att gå hela vägen!

Här kommer minngeavidkurva, som jag tycker är intressant eftersom den helt stämmer med mina symptom. På äl+5 kände jag som ett nyp/hugg långt ner i magen, och dagen efter började alla symtom komma mantlandes. Först höjd temp och trögare mage, samt molvärk och trötthet. Sen ömma bröstvårtor och ett svagt illamående på äl+9?10.

Grattis! (Har följt dig i en annan tråd, fast under anonym signatur) Så kul att du fick plussa så snabbt! Håller tummarna för att allt kommer gå bra :D
  • Jojjans
    FruW85 skrev 2019-01-13 10:43:10 följande:

Grattis! (Har följt dig i en annan tråd, fast under anonym signatur) Så kul att du fick plussa så snabbt! Håller tummarna för att allt kommer gå bra :D

Å tack!! Känns redan som att det här är mer mitt år än det förra
  • Pluviophile

Har haft svaga plus i några dagar nu, men idag på äl+11 blev det äntligen tydligt nog att våga tro på! Hr alltså blivit gravid en 3e gång sen i maj, denna gången direkt efter mitt tidiga missfall innan jul. Hoppas att det äntligen blir min tur att gå hela vägen!

Här kommer minngeavidkurva, som jag tycker är intressant eftersom den helt stämmer med mina symptom. På äl+5 kände jag som ett nyp/hugg långt ner i magen, och dagen efter började alla symtom komma mantlandes. Först höjd temp och trögare mage, samt molvärk och trötthet. Sen ömma bröstvårtor och ett svagt illamående på äl+9?10.

Men jaaaa!!! Vad glad jag blir för din skull :D håller alla tummar att det stannar kvar. Grattis!! <3
  • Jojjans
    Pluviophile skrev 2019-01-13 12:45:20 följande:

Men jaaaa!!! Vad glad jag blir för din skull :D håller alla tummar att det stannar kvar. Grattis!! <3

Tack tack tack :)))
  • Karma91

Stort grattis!!!! Så kul att det gick på första efter senaste missfallet för dig med!! Hoppas vi ses i bf september gruppen :) har smugit in här då och då för att se hur det går för dig :) känns rättvist!!
  • Jojjans
    Karma91 skrev 2019-01-13 20:48:53 följande:

Stort grattis!!!! Så kul att det gick på första efter senaste missfallet för dig med!! Hoppas vi ses i bf september gruppen :) har smugit in här då och då för att se hur det går för dig :) känns rättvist!!

Ååå vad gullig du är! Ja jag ska nog ansluta mig där så småningom :) väntar nog ett tag denna gång, vill gärna komma till vecka 7 och se ett hjärta skå först. Även om fl varit ett underbart stöd så känner jag att jag behöver en liten paus och bara vara i nuet och njuta av det här.
  • Anonym (N)

Okay, har nu tempat en vecka ungefär.. Går sådär med tiderna dock....

Vet att det är viktigt med både sammanhängande sömn och samma tid varje dag...

Men nu har jag såklart missat just tiderna två dagar alla redan, men ändå lagt in dom i FF och redan fått utslag på äl.

Så hur viktig är just tiden? Kan den stämma om jag haft ungefär samma sömn (3timmar i sträck) som de andra mätningarna jag tagit...?

• FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-01-14 10:37:04 följande:

Okay, har nu tempat en vecka ungefär.. Går sådär med tiderna dock....

Vet att det är viktigt med både sammanhängande sömn och samma tid varje dag...

Men nu har jag såklart missat just tiderna två dagar alla redan, men ändå lagt in dom i FF och redan fått utslag på äl.

Så hur viktig är just tiden? Kan den stämma om jag haft ungefär samma sömn (3timmar i sträck) som de andra mätningarna jag tagit...?

Hur ser din kurva ut och hur mycket diffar tiderna? Tror du själv att du ska ha äl ungefär då dom satt ut det?

Det känns spontant som att dom borde ha lite för lite att gå på, men det är kanske inte omöjligt om du har en stabil och tydlig kurva?

• Anonym (N)
    FruW85 skrev 2019-01-14 10:46:20 följande:

Hur ser din kurva ut och hur mycket diffar tiderna? Tror du själv att du ska ha äl ungefär då dom satt ut det?

Det känns spontant som att dom borde ha lite för lite att gå på, men det är kanske inte omöjligt om du har en stabil och tydlig kurva?

Ja, jag trodde det skulle ta minst en månad innan jag skulle börja få resultat. . Så säkert inte rätt...

Grejen är ju den att jag ammar och har inte fått igång min mens ännu.. Hade vad jag trodde ägglossning förra månaden, pos äl-test, flytningar och ont. Men inga plus och ingen mens. Och enligt en annan app där jag lagt in samma uppgifter som på FF (just datum osv) så hade jag äl i tisdags, så det KAN mycket väl stämma!

Hmmm de flesta dagarna (alla utom två) har jag tagit kl 6 och de "missade" blev det vid halv nio ungefär... Men sov inte mer än 3.5 timme i sträck.....

Lägger med en bild (om jag lyckas)

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid