• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Jojjans
    höstlöv123 skrev 2019-01-15 17:37:16 följande:

Hallå!

Jag började tempa i oktober, för att det kändes kul att få mer koll på min cykel. Eftersom den ibland får för sig att dröja en vecka längre. Och då blir det svårt att hålla koll på ägglossningen, eller ens veta när mensen är på gång. Jag gillar inte att få överraskningsmens, så att säga!

Iaf, så här ser mina diagram ut sedan jag började. Tycker de verkar gå bananas hela tiden. Det enda som är någorlunda lika, är ju tempen innan ägglossningen.

Alltså att det hoppar lite upp och ner är absolut inga konstigheter, det är så små saker som påverkar tempen dagligen. Det vikigaste är ju att man set ett tydligt mönster där medeltemperaturen är märkbart högre efter äl jämfört med innan äl. Tycker dina kurvor är tydliga!
  • Anonym (N)
    FruW85 skrev 2019-01-14 13:56:12 följande:

Ah, jag förstår. Jag tycker också min har varit mjuk och hög större delen av tiden. Nu har den dock hårdnat lite men sjunkit ner en bit så får se sedan vad det betyder..

Jag slutade med piller i mars men vi började inte försöka "på riktigt" förrän närmre sommaren. Plussade i oktober, så även om det kändes som lång tid så räknas det nog som att det gick rätt snabbt. Så jag hoppas ju på att det ska gå rätt snabbt nu också med tanke på vad alla säger om missfall och ökad chans att bli gravid..

Ni då?

Åh, ja allt är ju relativt.. Även om de anses vara "snabbt" är de ju en evighet för en själv när det enda man vill är att ha ett plus!

Vi började nog försöka ganska precis efter förlossningen :'D Vi sa bestämde tidigt att vi skulle ha en till tätt, men har ju inte fått igång mensen osv förens vad jag hoppas är nu.... Så snart tio månader..

Ja jag har också hört det! Håller tummar o tår för er!
  • FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-01-16 13:16:55 följande:
    Åh, ja allt är ju relativt.. Även om de anses vara "snabbt" är de ju en evighet för en själv när det enda man vill är att ha ett plus!

Vi började nog försöka ganska precis efter förlossningen :'D Vi sa bestämde tidigt att vi skulle ha en till tätt, men har ju inte fått igång mensen osv förens vad jag hoppas är nu.... Så snart tio månader..

Ja jag har också hört det! Håller tummar o tår för er!
    Håller tummarna för er också!:)
  • Clemmentina
    FruW85 skrev 2019-01-18 13:41:29 följande:

Hur går det för er alla? :)

Har inte haft mens på två månader nu men har fått tabletter som ska sätta igång mensen och efter det ska cykeln förhoppningsvis justera sig själv. Så länge tempar jag på för att inte missa en ev ägglossning. Hur går det för dig? :)
  • FruW85
    Clemmentina skrev 2019-01-18 18:23:23 följande:
    Har inte haft mens på två månader nu men har fått tabletter som ska sätta igång mensen och efter det ska cykeln förhoppningsvis justera sig själv. Så länge tempar jag på för att inte missa en ev ägglossning. Hur går det för dig? :)
    oj, vilken jobbig väntan det måste ha varit. Hoppas det kickar igång snabbt nu! :)
    Jag hade ev ägglossning den 7e eller 11e så nu väntar jag mest på att det ska gå tillräckligt många dagar för att kunna testa. Försöker tänka positivt utan att bygga upp för höga förhoppningar haha :)
  • Clemmentina
    FruW85 skrev 2019-01-18 18:44:29 följande:

oj, vilken jobbig väntan det måste ha varit. Hoppas det kickar igång snabbt nu! :)

Jag hade ev ägglossning den 7e eller 11e så nu väntar jag mest på att det ska gå tillräckligt många dagar för att kunna testa. Försöker tänka positivt utan att bygga upp för höga förhoppningar haha :)

Ja verkligen segt! Hoppas få ordning på det nu så jag kan tempa på riktigt. Skönt ändå att allt såg normalt ut enligt gynekolgen.

Håller tummarna för att FF snart sätter ut din ägglossning definitivt. Ser ut som du haft ägglossning i alla fall. Håller tummarna. :)
  • Sångfågeln87

Hej!

I eftermiddag fick jag äntligen glad gubbe på ägglossningstestet, några dagar sent. Problemet är att jag fått feber så vet inte hur jag ska göra med tempningen. Den kommer ju inte funka nu när jag har feber. Jag är även rädd för att febern ska förskjuta ägglossningen ännu mer. Är det någon av er som hört talas om det? Hoppas på att jag ägglossar ändå men kommer ju inte kunna få det bekräftat. 

• rosagnu

Hej!

Har tempat i en månad nu och har en liten fundering. När jag började tempa så fick jag min systers termometer från NC som hon inte använder och provade den här gratismånaden man får i appen. Kör också med fertility friend men kände nu att jag trivs med NC och tog därför en årsprenumeration på den och får därför hem en ny termometer. Blir det helt knasigt om jag börjad använda den nya termometern när den kommer? Kommer självklart inte använda båda, men oroar mig lite för ett byte av termometer, blir det sån skillnad att det kan röra till kurvan helt?

• Issari
    rosagnu skrev 2019-01-18 23:37:04 följande:

Hej!

Har tempat i en månad nu och har en liten fundering. När jag började tempa så fick jag min systers termometer från NC som hon inte använder och provade den här gratismånaden man får i appen. Kör också med fertility friend men kände nu att jag trivs med NC och tog därför en årsprenumeration på den och får därför hem en ny termometer. Blir det helt knasigt om jag börjad använda den nya termometern när den kommer? Kommer självklart inte använda båda, men oroar mig lite för ett byte av termometer, blir det sån skillnad att det kan röra till kurvan helt?

Byt i början av nästa cykel så är det lugnt!
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid