• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Anonym (N)
    FruW85 skrev 2019-01-14 12:52:06 följande:

Tack!

Så klart :) och du kommer komma in i det :) I början känns det som att det är mycket att hålla koll på men när man har hållit på ett tag så börjar man snabbt lära sig se mönstren och allt går på rutin :) Har man koll på äl-flytningar och livmodertappen så är det ju dessutom smidigt att logga det för att få en säkrare bedömning, men det är överkurs om man inte redan sysslar med det :)

Hoppas det:)

Jo men de har jag hållt på med ett tag, tycker det är superintressant! Men inte blivit så skillnad så jag tycks mig ha sett ett mönster ännu!

Mer än när jag var gravid, då var jag tvärsäker just pga av hur livmodertappen kändes!
  • FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-01-14 12:58:01 följande:
    Hoppas det:)

Jo men de har jag hållt på med ett tag, tycker det är superintressant! Men inte blivit så skillnad så jag tycks mig ha sett ett mönster ännu!

Mer än när jag var gravid, då var jag tvärsäker just pga av hur livmodertappen kändes!
    Jag har också försökt ett tag men inte heller hittat något riktigt mönster. I alla fall inget som matchar med tempen och i så fall skulle jag ha haft äl väldigt mycket tidigare haha.

Åh, spännande! Vad tyckte du skillnaden var när du var gravid?
  • Anonym (N)
    FruW85 skrev 2019-01-14 13:18:23 följande:

Jag har också försökt ett tag men inte heller hittat något riktigt mönster. I alla fall inget som matchar med tempen och i så fall skulle jag ha haft äl väldigt mycket tidigare haha.

Åh, spännande! Vad tyckte du skillnaden var när du var gravid?

Haha det är en hel vetenskap!

Jag har upplevt att min tapp nästintill hela tiden varit lite sådär halvslapp/svampig och väldigt högt upp vanligtvis... och under mensen är den hård men låg.... Men just den gången var den hård men högt upp, kändes inte som vid mensen, utan mer "sammanbitet hård" eller hur jag ska förklara.. Haha ..

Men just för tillfället tycker jag bara den är samma hela tiden... Så jäkla trist.. Vill ha igång maskineriet så jag kan få en till beeeebis!

• FruW85
    Anonym (N) skrev 2019-01-14 13:40:43 följande:
    Haha det är en hel vetenskap!

Jag har upplevt att min tapp nästintill hela tiden varit lite sådär halvslapp/svampig och väldigt högt upp vanligtvis... och under mensen är den hård men låg.... Men just den gången var den hård men högt upp, kändes inte som vid mensen, utan mer "sammanbitet hård" eller hur jag ska förklara.. Haha ..

Men just för tillfället tycker jag bara den är samma hela tiden... Så jäkla trist.. Vill ha igång maskineriet så jag kan få en till beeeebis!

Ah, jag förstår. Jag tycker också min har varit mjuk och hög större delen av tiden. Nu har den dock hårdnat lite men sjunkit ner en bit så får se sedan vad det betyder..

Jag slutade med piller i mars men vi började inte försöka "på riktigt" förrän närmre sommaren. Plussade i oktober, så även om det kändes som lång tid så räknas det nog som att det gick rätt snabbt. Så jag hoppas ju på att det ska gå rätt snabbt nu också med tanke på vad alla säger om missfall och ökad chans att bli gravid..
    Ni då?

• Eps1106

Hej igen! Är enligt FF på dag 18 efter ÄL, testade på dag 15 men fick då ett negativt resultat. Dock har ingen mens dykt upp trots att den brukar komma på dag 15-16 efter ÄL och tempen är fortsatt hög. Är det möjligt att min ÄL var senare än jag och FF tror? Har inte kunnat tempa varje dag denna månad pga jobb och semester. Vågade inte testa imorse för jag blir så ledsen när det är negativt och pallar inte med det flera ggr på bara några dagar, fånigt jag vet.

Men min fråga är väl som sagt om ÄL kan ha varit senare än FF satt ut? Eller om det är möjligt att få negativt svar på ÄL +15 och ändå vara gravid?

• Jojjans
    Eps1106 skrev 2019-01-14 15:26:43 följande:

Hej igen! Är enligt FF på dag 18 efter ÄL, testade på dag 15 men fick då ett negativt resultat. Dock har ingen mens dykt upp trots att den brukar komma på dag 15-16 efter ÄL och tempen är fortsatt hög. Är det möjligt att min ÄL var senare än jag och FF tror? Har inte kunnat tempa varje dag denna månad pga jobb och semester. Vågade inte testa imorse för jag blir så ledsen när det är negativt och pallar inte med det flera ggr på bara några dagar, fånigt jag vet.

Men min fråga är väl som sagt om ÄL kan ha varit senare än FF satt ut? Eller om det är möjligt att få negativt svar på ÄL +15 och ändå vara gravid?

Jag tycker att äl absolut kan ha kommit 1-2 dagar senare. Mest troligt 1 dag senare! Men inte senare än så då du ser ut att ha en väldigt tydlig kurva trots missade dagar.
  • zebrans

Sjukt besviken att jag aldrig ägglossar.... 
    Dock står det ju inte i appen att det ska ske förrän om ett par dagar, men ändå. När tempen ser ut såhär vill man ju bara att den ska fortsätta stiga!! :-O

• Jojjans
    zebrans skrev 2019-01-14 17:24:36 följande:

Sjukt besviken att jag aldrig ägglossar.... 

Dock står det ju inte i appen att det ska ske förrän om ett par dagar, men ändå. När tempen ser ut såhär vill man ju bara att den ska fortsätta stiga!! :-O

När appen har ett sånt där brett grått fält så har jag uppfattat det som att appen tror att äl kan ske när som helst inom det grå.
  • zebrans
    Jojjans skrev 2019-01-14 19:14:35 följande:
    När appen har ett sånt där brett grått fält så har jag uppfattat det som att appen tror att äl kan ske när som helst inom det grå.
    Ja precis... så om jag inte får ÄL förrän om 10 dagar håller jag mig fortfarande inom "tidsramen". Men hoppas den kommer snart!! 
  • höstlöv123

Hallå!

Jag började tempa i oktober, för att det kändes kul att få mer koll på min cykel. Eftersom den ibland får för sig att dröja en vecka längre. Och då blir det svårt att hålla koll på ägglossningen, eller ens veta när mensen är på gång. Jag gillar inte att få överraskningsmens, så att säga!

Iaf, så här ser mina diagram ut sedan jag började. Tycker de verkar gå bananas hela tiden. Det enda som är någorlunda lika, är ju tempen innan ägglossningen.

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid