• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • oshark
    Clemmentina skrev 2019-02-18 18:53:35 följande:

Spännande att se din kurva! Ser ut lite som min som gått upp och ner.

Min förra långa cykel (nov-dec). Då var jag inte lika vigilant med att tempa de helgdagar jag kunde. Men kan ändå se ett mönster i att jag har flera östrogentoppar - dvs tempdippar - i follikulärfasen. Funderar på om min kropp förbereder sig på att börja släppa ägg men sen inser att det inte är redo. Eller nåt. För i fredags fick jag ett starkt men negativt ÄL-test och sen ett mycket svagare lördag. Men ingen ÄL.

• Clemmentina
    oshark skrev 2019-02-18 20:44:44 följande:

Min förra långa cykel (nov-dec). Då var jag inte lika vigilant med att tempa de helgdagar jag kunde. Men kan ändå se ett mönster i att jag har flera östrogentoppar - dvs tempdippar - i follikulärfasen. Funderar på om min kropp förbereder sig på att börja släppa ägg men sen inser att det inte är redo. Eller nåt. För i fredags fick jag ett starkt men negativt ÄL-test och sen ett mycket svagare lördag. Men ingen ÄL.

Låter rimligt tycker jag. Även om tempning är bra för att lära sig om sin kropp/cykel tycker jag att det också får en att förstå att kroppen är otroligt komplex och svår att förstå sig på.

Min temp gick ner idag så det känns som det bekräftade att FF var fel ute igår. Återgår till att vänta på om det blir någon ägglossning den här månaden. Cd26 nu.
  • Anonym (Milian)

Tempen gick ner idag och nc visar äl imorgon

• Anonym (N)

Jahaaaapppp, fejklossning igen.... Var ÖVERTYGAD om att jag hade ägglossning då jag hade plus på stickan och ont.... Dessutom blev det utsatt av FF med tempningen... Känns inte som om det kunde bli mycket mer säkert än så!

Men- fortsätter att blöda och har ställt mig in på att det är mensen nu, istället för att gå och hoppas, läsa på varenda sida med folk som haft liknande men ändå lyckats...

Första mensen sen förlossningen och det är ju alltid något! Ett tecken på att min kropp kanske är påväg tillbaka, så jag nu slipper leta symptom på äl utan att veta om det faktiskt kommer någon eller inte...

Hur går det för alla?

• oshark
    Anonym (N) skrev 2019-02-20 19:36:24 följande:

Jahaaaapppp, fejklossning igen.... Var ÖVERTYGAD om att jag hade ägglossning då jag hade plus på stickan och ont.... Dessutom blev det utsatt av FF med tempningen... Känns inte som om det kunde bli mycket mer säkert än så!

Men- fortsätter att blöda och har ställt mig in på att det är mensen nu, istället för att gå och hoppas, läsa på varenda sida med folk som haft liknande men ändå lyckats...

Första mensen sen förlossningen och det är ju alltid något! Ett tecken på att min kropp kanske är påväg tillbaka, så jag nu slipper leta symptom på äl utan att veta om det faktiskt kommer någon eller inte...

Hur går det för alla?

Fast du kan ju ändå haft ÄL? Bara att den låg tidigare? ÄL-test kan ju bli positiva när man ska ha mens för vissa.
  • Anonym (N)
    oshark skrev 2019-02-20 20:37:26 följande:

Fast du kan ju ändå haft ÄL? Bara att den låg tidigare? ÄL-test kan ju bli positiva när man ska ha mens för vissa.

Jag trodde det också först, men mailade med FF:s support just för dom skiftade mellan två dagar utifrån varje dags temperatur.... Och hon tyckte inte det hade varit några som helst tecken på en ägglossning enligt min graf....

Har förstått det med! I mitt fall hade de bog varit bäst att undvika testerna.... Tror dom gör mer skada än nytta för tillfället, :')
  • oshark
    Anonym (N) skrev 2019-02-20 21:16:19 följande:

Jag trodde det också först, men mailade med FF:s support just för dom skiftade mellan två dagar utifrån varje dags temperatur.... Och hon tyckte inte det hade varit några som helst tecken på en ägglossning enligt min graf....

Har förstått det med! I mitt fall hade de bog varit bäst att undvika testerna.... Tror dom gör mer skada än nytta för tillfället, :')

Ok. Visst minns jag rätt i att du har en väldigt svårtolkad kurva? Har du tur kanske den blir lite bättre nu om mensen kommit igång!
  • Anonym (N)
    oshark skrev 2019-02-20 21:44:03 följande:

Ok. Visst minns jag rätt i att du har en väldigt svårtolkad kurva? Har du tur kanske den blir lite bättre nu om mensen kommit igång!

Hahahahaha ja, den liknar mest ett EKG än något annat!

Hoppas det!

Du verkar sjukt grym på detta iaf! Så tack för dina svar :)
  • frugr95

Hoppas så att tempen ligger kvar över medellinjen nu!! Tror ni det ser lovande ut? Haha :D hade en tempdipp 5 dagar efter ÄL där ju. Men har haft smååå blödningar sen 3 dagar efter ÄL och är nu en vecka efter ÄL så det är väl inget gott tecken :( kanske är min mens som knäppar sig och dykt upp direkt
  • Anonym (Milian)

Nu sjönk min temp idag bim -1
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid