• Anonym (Ånger)

Vill behålla barnet

Nån som varit privatsurrogat?

Gick med på att bära fram ett barn åt två vänner, men nu när jag är gravid så känner jag bara panik.... Jag vill behålla barnet, jag kommer inte klara av det här....

Snälla hjälp, vad ska jag göra!? Abort? Men det känns bara fel, jag vill ju ha barnet :( har de några rättigheter till barnet? Vågar inte berätta för nån :(

• Svar på tråden Vill behålla barnet
  • sextiotalist
    elmadumle skrev 2018-09-20 14:59:07 följande:

Jag hoppas du betalar tillbaka pengarna när du aborterar deras barn.

Ts har inte fått några pengar
  • Ignoramus

Nej, men de har ju satsat ett par hundratusen på den här hästen som plötsligt visar sig vara både halt och kobent, trots att den genomgick veterinärsbesiktningen för fem minuter sen...

sextiotalist skrev 2018-09-20 15:05:39 följande:

Ts har inte fått några pengar

• Anonym (Av alla dumma kommentarer...)
    Ignoramus skrev 2018-09-20 15:36:03 följande:

Nej, men de har ju satsat ett par hundratusen på den här hästen som plötsligt visar sig vara både halt och kobent, trots att den genomgick veterinärsbesiktningen för fem minuter sen...

Ett par hundratusen? Hur vet du det?
  • Anonym (Av alla dumma kommentarer...)
    Ignoramus skrev 2018-09-20 15:36:03 följande:

Jag skulle snarare gissa att de gjort detta olagligt och privat för att INTE behöva betala ett par hundratusen för det
  • Anonym (så det kan bli)
    Anonym (Av alla dumma kommentarer...) skrev 2018-09-20 15:44:04 följande:
    Jag skulle snarare gissa att de gjort detta olagligt och privat för att INTE behöva betala ett par hundratusen för det
    Hur pillar man i en annans kvinnas ägg i sin livmoder ,antar det måste vara sjukvårdkunniga när det ska göras.

Helt annans sak när det gäller spermier.
  • Ignoramus

Precis. Och eftersom det gjordes utomlands tillkommer även kostnader för resa, boende och uppehälle etc. Kanske även utebliven lön etc? Psykologsamtal innan? Det är såklart svårt att hitta några exakta siffror på kostnader, men nog borde det röra sig om rätt betydande summor? Om det inte gjordes med rostig sax på en bakgata i Helsingör, typ...

Anonym (så det kan bli) skrev 2018-09-20 15:59:17 följande:

Hur pillar man i en annans kvinnas ägg i sin livmoder ,antar det måste vara sjukvårdkunniga när det ska göras.

Helt annans sak när det gäller spermier.

• sextiotalist
    Ignoramus skrev 2018-09-20 16:06:20 följande:

Precis. Och eftersom det gjordes utomlands tillkommer även kostnader för resa, boende och uppehälle etc. Kanske även utebliven lön etc? Psykologsamtal innan? Det är såklart svårt att hitta några exakta siffror på kostnader, men nog borde det röra sig om rätt betydande summor? Om det inte gjordes med rostig sax på en bakgata i Helsingör, typ...

Det där med psykologsamtal tror jag vi kan hoppa över, hade det varit sådana så hade troligen inte situationen uppstått.
  • Anonym (Ånger)

Tack för alla stöttande kommentarer. Jag orkar inte skriva just nu, vet varken ut eller in, har sån panik. Men tack iaf. Jag kommer tillbaka när jag vet vad jag ska göra.

• Colourfulrainbow
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-20 17:19:49 följande:

Tack för alla stöttande kommentarer. Jag orkar inte skriva just nu, vet varken ut eller in, har sån panik. Men tack iaf. Jag kommer tillbaka när jag vet vad jag ska göra.

Tänk på dig själv nu. Du har inget som helst skyldighet att bära ett barn åt dina vänner. Du är ingen maskin. Det är din kropp. 
Svar på tråden Vill behålla barnet