• Anonym (Ånger)

Vill behålla barnet

Nån som varit privatsurrogat?

Gick med på att bära fram ett barn åt två vänner, men nu när jag är gravid så känner jag bara panik.... Jag vill behålla barnet, jag kommer inte klara av det här....

Snälla hjälp, vad ska jag göra!? Abort? Men det känns bara fel, jag vill ju ha barnet :( har de några rättigheter till barnet? Vågar inte berätta för nån :(

• Svar på tråden Vill behålla barnet
  • Anonym (Ånger)
    Anonym (Jill) skrev 2018-09-21 17:50:09 följande:

För att?

Är du allvarlig nu? Du ser inte att de har något ansvar alls i det här?
  • Ignoramus

Det här lär väl ta hus i helvete men... det finns ju ingen bra lösning i den här sitsen utan bara riktigt dåliga och dåliga. Så; ett barn var? Och se till att ni alltid bor nära varandra så barnen har kontakt mer varandra?

• Ignoramus

Vi vet alldeles för lite om hela situationen för att uttala oss. Hur väl känner de varandra? Vilken sorts förberedelse fick ts? Har ts barn sedan innan? Har någon av det andra paret redan barn? Med andra ord, hur har hela historien utspelat sig?

Det är inte så soft att vara i parets sits heller, att ta ett (eller två) barn från någon som har burit det genom en graviditet, förlöst det, och dessutom verkligen vill behålla det. Lär put a damper on things... och jag är inte säker på att jag hade haft hjärta att göra det när det väl kom till kritan.

Anonym (J) skrev 2018-09-21 17:53:25 följande:

Varför är det deras ansvar? Bär och föd DERAS barn! Förstår att de blev rosenrasade på dig! Men att göra abort är för mig mer okej än att du väljer att behålla DERAS barn. Om jag varit kvinnan vars barn du bär vet jag inte vad jag skulle ha gjort.

• Ignoramus

Hur man än vrider och vänder på det är det någon som behåller någon annans barn...

Anonym (J) skrev 2018-09-21 17:53:25 följande:

Varför är det deras ansvar? Bär och föd DERAS barn! Förstår att de blev rosenrasade på dig! Men att göra abort är för mig mer okej än att du väljer att behålla DERAS barn. Om jag varit kvinnan vars barn du bär vet jag inte vad jag skulle ha gjort.

• Cl4udio
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-21 17:54:01 följande:
    varför gick du med på att göra detta? är en av dem en nära vän?
  • Colourfulrainbow

Jävligt dåligt att bli arg på dig när du mår dåligt, hade de brytt sig om dig hade de kunnat ordna en psykolog till dig istället. 

En kvinna som inte är klar med barnafödandet ska aldrig vara surrogatmamma. Det kan ske komplikationer som gör att du aldrig mer kan bli gravid eller genomgå en förlossning. 

Och att sätta in två ägg är ju inte klokt. 

Nej, om du gör abort så säg att du fick missfall. De kommer aldrig kunna ta reda på sanningen. 

• elmadumle

Om de tvingade dig är det deras ansvar, annars får du ta ansvaret och föda barnen och lämna över de direkt. Om du ändå mot deras vilja gör abort så har du gjort bort dig i allas ögon för lång tid, och du ska betala tillbaka varenda krona de lagt ut på det här. 

• Colourfulrainbow

Pga att du väntar fler än ett barn är risken stor att det blir kejsarsnitt. Vill du ha flera barn i framtiden? För om läkarna bedömer att du inte kommer kunna föda vaginalt efter det här, måste du göra kejsarsnitt vid varje graviditet, och man brukar sällan rekommendera fler än tre kejsarsnitt.

• Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-21 17:54:01 följande:

Har de tvingat dig?
  • Ignoramus

Tycker i så fall att de ska dela 50/50 på det kalaset så att bägge parter delar på ansvaret för situationen som uppstått. För om ts inte haft barn förr så var det rätt naivt av paret att tro att ts verkligen visste vad hon gav sig in på.

elmadumle skrev 2018-09-21 19:16:42 följande:

Om de tvingade dig är det deras ansvar, annars får du ta ansvaret och föda barnen och lämna över de direkt. Om du ändå mot deras vilja gör abort så har du gjort bort dig i allas ögon för lång tid, och du ska betala tillbaka varenda krona de lagt ut på det här. 

Svar på tråden Vill behålla barnet