• Anonym (Ånger)

Vill behålla barnet

Nån som varit privatsurrogat?

Gick med på att bära fram ett barn åt två vänner, men nu när jag är gravid så känner jag bara panik.... Jag vill behålla barnet, jag kommer inte klara av det här....

Snälla hjälp, vad ska jag göra!? Abort? Men det känns bara fel, jag vill ju ha barnet :( har de några rättigheter till barnet? Vågar inte berätta för nån :(

• Svar på tråden Vill behålla barnet
  • Anonym (menfy)
    sextiotalist skrev 2018-09-21 10:52:18 följande:
    Precis som samtliga här, det spekuleras av samtliga.

Men jag är så emot detta sätt att skaffa barn, speciellt under dessa omständigheter. Jag anser att det är paret som vill ha barn som gjort det största övertrampet här.
    Jag tycker det är i högsta grad 50/50. Att ingå ett sånt avtal kräver så mycket eftertanke att man inte "har råd" att chansa ens det minsta på att man kanske kommer att ångra det. 
  • Anonym (Av alla dumma kommentarer...)

Jag har fö en bekant som funderade på surrogat då hon blev permanent rullstolsbunden av sin första graviditet, och via diskussioner med henne och senare eget intresse har jag fått en rätt god inblick i vad det faktiskt innebär i praktiken. Hon valde till slut att genomgå ännu en graviditet själv pga olika anledningar.

• Anonym (Hm)
    Anonym (menfy) skrev 2018-09-21 11:08:11 följande:
    Jag tycker det är i högsta grad 50/50. Att ingå ett sånt avtal kräver så mycket eftertanke att man inte "har råd" att chansa ens det minsta på att man kanske kommer att ångra det. 
    Håller med
  • Anonym (M)
    Anonym (Av alla dumma kommentarer...) skrev 2018-09-21 11:05:32 följande:

Jag håller med. Hade de läst på lite innan så hade de insett att man inte bör be en barnlös kvinna att vara surrogat och att det är viktigt med kurators eller psykologkontakt som förberedelse.

Av TS berättelse får man intrycket att de kollade vad det kostar att göra på klinik, tyckte det var för dyrt och började fråga vänner och bekanta.

Var står det att TS är barnlös?
  • Anonym (Ånger)

Idag sa jag till dem att jag är osäker på om jag vill fortsätta det här, de blev rasande båda två och sa att jag inte får ta bort deras barn och hotade med att stämma mig på pengarna.

Jag orkar inte mer, känns som jag inte kan andas. Båda äggen de satte in tog sig så det är inte bara ett barn, utan två.

• Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-21 17:33:18 följande:

Idag sa jag till dem att jag är osäker på om jag vill fortsätta det här, de blev rasande båda två och sa att jag inte får ta bort deras barn och hotade med att stämma mig på pengarna.

Jag orkar inte mer, känns som jag inte kan andas. Båda äggen de satte in tog sig så det är inte bara ett barn, utan två.

Som man bäddar får man ligga TS. Jag fattar inte hur du tänkte. Om du ens tänkte alls.
  • Anonym (Tvillingmamma)

Tvillingar är en riskgraviditet och för många jävligt tungt. Detta låter som ett fruktansvärt upplägg. Jag fattar att det är jäkligt tungt men undrar om inte en abort är det allra bästa här. Det kommer ju sluta i olycka oavsett. Du kan påstå att det var ett missfall till dem. De kan stämma dig bäst de vill. Tror inte de kommer någon vart med det. Hoppas det löser sig på något vis

• Anonym (Ånger)
    Anonym (Jill) skrev 2018-09-21 17:41:44 följande:

Som man bäddar får man ligga TS. Jag fattar inte hur du tänkte. Om du ens tänkte alls.

Du tror inte att jag redan mår dåligt nog!? Och det är för tusan deras ansvar också!
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-21 17:45:39 följande:

Du tror inte att jag redan mår dåligt nog!? Och det är för tusan deras ansvar också!

För att?
  • Anonym (J)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-21 17:45:39 följande:

Varför är det deras ansvar? Bär och föd DERAS barn! Förstår att de blev rosenrasade på dig! Men att göra abort är för mig mer okej än att du väljer att behålla DERAS barn. Om jag varit kvinnan vars barn du bär vet jag inte vad jag skulle ha gjort.
Svar på tråden Vill behålla barnet