Anonym (Mrs. T) skrev 2018-09-29 11:46:21 följande:
Jaha, och varför är det korkat och vidrigt och inte alls jämförbart med någon annan som burit barnen och velat behålla dem sedan de var tolv veckor gamla?
Du kan väl lika gärna hävda att den andra familjen alltid kommer vara delaktig i deras liv. Tror det är tio gånger lättare att komma över omvärldens rynkade näsor (och det finns massor av främlingar här som förstår henne fullt ut, varför skulle inte familj och nära vänner kunna göra det?) än att ge bort sina barn när man egentligen ville behålla dem.
För att pappan i detta fall är den biologiska fadern och att dom hade en deal i ett korkat avtal. Därför kan man inte jämföra denna situation med att gå och handplocka en bebis på bb. Det begriper du väl själv?!
Precis som många förstår TS situation så är vi också en stor del i detta forum som inte resonerar likadant som du och andra gör.
Bara för att vi tycker annat betyder inte det att vi inte känner för TS men att behålla dessa två barn när det Inter är hennes är inte ok någonstans.
Och det är heller inte ok att detta har gjorts men nu är det så.
Och TS har inte besvarat något om hur denna situation gick till väga. Många tror att TS blivit övertalad men vi har ingen aning då hon inte besvarat det. Och att plantera in andras embryon i sin kropp är inger man bara tackar ja till.
Bioföräldrarna har kort fel och TS har gjort fel.
Men barnen - om man tänker utifrån deras sätt när dem är äldre... hur ska TS förklara denna situation?!
Till skillnad från biomamamman så kan TS få barn. Ett prevelegium som många kvinnor tar för givet.
Det går ju att jämföra med att om en familj har adopterat ett barn så står helt plötsligt en bioföräldrer och knackar på dörren och ska ha tillbaka sitt barn.
Man kanske struntar i omvärldens rynkande näsor men hur förklarar man för barnen när dom är äldre? För dom kommer ju få reda på sanningen en vacker dag.
- Jag fick med på att bära er åt ers föräldrar men sen ångare jag mig så jag behöll er men ni har andra föräldrar egentligen.... -