• Anonym (Kvinna)

Hungrande gift kvinna

Jag kvinna lever i ett sexlöst förhållande, och har kommit fram till att jag inte kan leva utan att uppleva närheten till en man, åtminståne en gång till. Snart!

Jag tänker på sex, och män, och deras kroppar nästan hela tiden. Jag kan tillochmed önska att någon kom o bara våldtar mig, bara någon vill ta i mig. (Det är alltså ingen sexfantasi, bara att jag så himla gärna vill ha sex)

Steget att vara otrogen är dock enormt stort, och hittills har jag inte klarat av att ta mig över den tröskeln. Skammen. Känslan av att smutsas ner.

Att skilja mig har jag heller inte klarat av.

Istället går jag här och längtar, dag efter dag, efter sex, att få vara någon fin mans speciella hunger.

Jag är också kräsen, och förstår inte hur jag ska kunna göra verklighet av min önskan. Det finns några män som visar intresse, kanske, om jag inte misstolkar i min desperation?

Svårt att gå från tanke till handling, o vet inte vad jag vill. Velig. Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Hungrande gift kvinna
  • Anonym (Maria)
    Stolt Farsa skrev 2021-08-26 09:52:37 följande:

Eftersom du skapar tråden räknar jag med att du är beredd på mothugg. 

Jag förstår inte hur du och andra här kan säga att att ni inte kan göra slut först? Varför kan ni inte det? Kan ni inte förklara det för mig?

- Är ni rädda för att vara ensamma?

- Har ni inte råd att skilja er för att det är för dyrt med en egen bostad där ni bor?

- Är ni rädda för vad osäkerheten? Blir han/hin ledsen, vad skall hända med  barnen, etc.

Och sen skall folk stötta er här och ni skall få tröst över något som är moraliskt förkastligt, annars hade det ju inte hetat otrohet. Det innebär ju indirekt att man går bakom ryggen på sin partner. Jag tycker också att det är fegt. Det är fegt att inte våga göra det som är rätt, dvs göra slut först.

Det minsta du/ni kan göra enligt mig är att fråga er partner om det är OK ifall ni har sex med andra. Det är absolut minimum enligt mig. Ni får helt enkelt stå ut med att det kan bli en obekväm stämning om ni ställer frågan eftersom det uppenbarligen är så viktigt för er.

Livet kan inte var bekvämt hela tiden. Ibland kostar det att göra det rätta helt enkelt.

Lycka till! 

Nu är jag inte TS och kan bara svara för mig.

Varför skulle jag göra slut menar du. Vi är ju inte tolv. Vi har varit ett par i dryga 25 år. Som jag skrev så blev jag tillslut förälskad i min kk och därmed avslöt jag direkt.

Jag var inte ute efter en ny man. Bara ny kuk.

Och ny kuk födde mer lust. Lust för livet. För min man. Jag har inte ens en tanke på att jag skulle göra om det. Förstår inte varför man ska berätta. Det om något är jäkligt själviskt. Man vill bara lätta sitt hjärta och bli fri från sin ångest om man tänker så.

Varför såra den man älskar.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Maria) skrev 2021-08-26 10:34:52 följande:

Varför skulle jag göra slut menar du. Vi är ju inte tolv. Vi har varit ett par i dryga 25 år. Som jag skrev så blev jag tillslut förälskad i min kk och därmed avslöt jag direkt.

Och ny kuk födde mer lust. Lust för livet. För min man. Jag har inte ens en tanke på att jag skulle göra om det. Förstår inte varför man ska berätta. Det om något är jäkligt själviskt. Man vill bara lätta sitt hjärta och bli fri från sin ångest om man tänker så.

Därför att han har rätt att veta vilket jäkla ök han lever med kanskeKräks
  • Anonym (yoda)

Ja om du enbart ser det ifrån ett egoistiskt perspektiv där du enbart utgår ifrån vad som är bäst för dig och vad du tjänar på det så är det klart att du tjänar på det. Allt omoralisk beteende blir ju jättelogiskt om man bortser ifrån de moraliska aspekterna.

Varför ska jag jobba när jag kan sno andras pengar istället, JAG tjänar ju på det.

Varför ska jag slösa bort tid på att stå i kö när jag kan tränga mig före andra? JAG tjänar ju på det

Varför jag låta min partner vara delaktig i vilka gränser vi ska ha i vårt förhållande när jag bara kan gå bakom hans rygg? JAG tjänar ju på det.

Men problemet är ju att ett förhållande handlar ju inte bara om DIG, det handlar lika mycket om din partner. Och Studentpappa säger "göra det som är rätt" så menar han ju inte bara det som är rätt för DIG, utan det som är rätt för er BÅDA.

Det handlar inte om att såra, det handlar om att ge sin partner en chans att förhålla sig till saker och göra sina egna val istället för att du manipulerar honom  att vara kvar i ett förhållande med dig genom att undanhålla sanningen för honom och rättfärdiga din manipulation med att du inte vill såra honom. För om vi ska vara ärliga så tror jag att alla här förstår ganska väl att det INTE främst är din partner du försöker skydda med ditt undanhållande utan dig själv. Det är inte upp till dig att avgöra vad din partner tål att höra, det är upp till honom att avgöra det.
  • Stolt Farsa

Hela resonemanget är så dumt och konstigt så jag kan inte ens kommentera det. Det är också fruktansvärt fegt. Stå för vad du gjort så din man kan slipper leva i en lögn och kan fatta sina egna beslut.
  • Stolt Farsa

Sen vill jag bara säga en sista sak till alla er som är otrogna och inte känner någon ångest.

Det är inte rätt bara för att det är bekvämt! (bekvämt i det här fallen avser att man inte tycker att man sårar någon som ändå inte vet något)

• Anonym (Nyfiken kvinna)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 10:41:48 följande:
    Därför att han har rätt att veta vilket jäkla ök han lever med kanskeKräks
    Skulle uppskatta om du håller en god ton i tråden, när du skriver, även om du inte delar åsikterna
  • Anonym (Räkan)

Jag tänker på alternativet om öppet förhållande,

Alltså fråga innan istället för otrohet.

Om min fru skulle komma med ett sådant önskemål skulle jag inte hindra det. Vi har levt mer eller mindre sexlöst i flera år och om det skulle tända lusten hos henne vore det bra. Otrohet riskerar ju alltid att komma fram.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Nyfiken kvinna) skrev 2021-08-26 11:50:20 följande:
    Skulle uppskatta om du håller en god ton i tråden, när du skriver, även om du inte delar åsikterna
    Tror jag säkert, men själva ämnet har inget med "god ton" att göra.
    Tvärtom. Anonym(Maria) med flera tycker inte jag förtjänar någon "god ton" då hon kan behandla sin ovetande partner på detta sätt.
    Bristande lojalitet, respektlöshet mot någon som går i villfarelsen att hen lever i ett nära och sant förhållande. Med en partner man inte har en susning vilka tankar som virvlar runt i skallen. Som lever ett dubbelliv som bara känns så fel att diskutera med i god ton. Är man så feg att man inte kan lyfta sitt problem med sin partner för han kanske skulle bli lessen då, utan istället går bakom ryggenObestämd, Var hittar du den goda tonen.
    Är faktiskt förvånad att det inte är fler som ryter till och talar om vad dom tycker.
    Men det är väl Svenska samhället i stort som blivit så. Stryk medhårs, klappa på kinden, och framför allt, tala inte om att någon beter/betett sig som ett svin. 
  • Anonym (Anonym@)

Måste tillägga att denna typen av inlägg är ett hån mot de som är drabbade.

• Anonym (yoda)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-08-26 13:36:32 följande:
    Tror jag säkert, men själva ämnet har inget med "god ton" att göra.
    Tvärtom. Anonym(Maria) med flera tycker inte jag förtjänar någon "god ton" då hon kan behandla sin ovetande partner på detta sätt.
    Bristande lojalitet, respektlöshet mot någon som går i villfarelsen att hen lever i ett nära och sant förhållande. Med en partner man inte har en susning vilka tankar som virvlar runt i skallen. Som lever ett dubbelliv som bara känns så fel att diskutera med i god ton. Är man så feg att man inte kan lyfta sitt problem med sin partner för han kanske skulle bli lessen då, utan istället går bakom ryggenObestämd, Var hittar du den goda tonen.
    Är faktiskt förvånad att det inte är fler som ryter till och talar om vad dom tycker.
    Men det är väl Svenska samhället i stort som blivit så. Stryk medhårs, klappa på kinden, och framför allt, tala inte om att någon beter/betett sig som ett svin. 
    +1
Svar på tråden Hungrande gift kvinna