sextiotalist skrev 2018-11-01 09:01:31 följande:
Men nu var det inte heller frivillig sex, utan övertalningssex (som förut ansågs frivilligt).
Jag tvivlar att 13-åringar frivilligt går med på att ha sex, utan ofta är det övertalningssex.
Det måste naturligtvis låtas utredas, vilket jag också skrev. Men sådant ska skötas av de som innehar de kunskaper som behövs för att kunna göra det. Och för att få det i rullning måste ju mamman agera!
Jag för min del tvivlar inte alls på att det finns 13-åringar som har sex frivilligt och gärna. Däremot finns det förstås många som ångrar sig när föräldrar och övrig vuxenvärld slår ner på att de har sexuella relationer. Men så finns den gruppen ungdomar som far illa och som blir utnyttjade - och allt sådant är förstås oerhört beklagligt (och inte blir det bättre av att det finns föräldrar som i vuxen ålder blivit för pryda för att prata sex och samlevnad med sina ungdomar).
Vad är det som gör att du känner dig så sugen på att argumentera emot mig att du till och med länkar till något som över huvud taget inte hade med vad jag pratade om att göra?