• Anonym (Uppgiven)

Gravid nybliven tonåring

Att bli mormor vid 31 var inte planen, så vad fan gör man? Är det bara att acceptera att en totalt omogen trettonåring inte vill göra abort? Ungen är inte ens byxmyndig, nåt måste man väl kunna göra!? Anmäla den sk pappan? Vad skulle hända?

• Svar på tråden Gravid nybliven tonåring
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lika) skrev 2018-10-31 08:24:11 följande:
    Ta ditt föräldraansvar och se till att din dotter gör abort och polisanmäl sedan våldtäkten hon blivit utsatt för!
    Håller med
  • Anonym (Pappan ifråga)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-10-31 07:07:08 följande:

Nej jag har inte fostrat henne till det här och inte har jag gjort liknande heller.

Jag undrar vad det hjälper att anmäla pappan i denna fråga. Vad har din dotters graviditet med det att göra? Vilket gott kan komma ut från det?

Tycker du ska vända dig till samtalsstöd med dottern istället och försöka övertyga henne till att göra abort.

Jag brukar aldrig uppmana till abort men det här är en 13-årig flicka - ett barn. Så jag ber er attt inte göra påhopp av min åsikt.

Alla kvinnor har rätt till sin kropp och man kan absolut inte tvinga flickan till det men utomstående kan hjälpa till.

Men tycker det är onödigt med en anmälan mot pappan om han inte är myndig, men oavsett så är ju din dotter fortfarande gravid oavsett anmälan eller ej.

Fokusera på dittt barn istället
  • Anonym (Emma)

Givetvis är det en enorm skillnad på att bli förälder vid 18 och vid 13! Är man 18 har man ju oftast eller nästan hunnit gå ut gymnasiet, man är myndig, man får jobba. Man är kanske inte helt och hållet "vuxen", men man har en fot i vuxenlivet.

Tycker det vore bra att din dotter får prata med någon utomstående. Hur har hon tänkt försörja bebisen? Hon får ju knappt jobba själv? Och hur ska hon göra med bebisen när hon är i skolan? Hon har ju fortfarande skolplikt. Det är inte någonstans rimligt stt hon skaffar barn nu, men det kanske är något som någon annan måste få henne att inse.

Sen ska du ju självklart anmäla killen om han tvingade henne till sex fastän hon inte ville.

• Anonym (Pappan ifråga)
    Anonym (Pappan ifråga) skrev 2018-10-31 12:18:28 följande:

Jag undrar vad det hjälper att anmäla pappan i denna fråga. Vad har din dotters graviditet med det att göra? Vilket gott kan komma ut från det?

Tycker du ska vända dig till samtalsstöd med dottern istället och försöka övertyga henne till att göra abort.

Jag brukar aldrig uppmana till abort men det här är en 13-årig flicka - ett barn. Så jag ber er attt inte göra påhopp av min åsikt.

Alla kvinnor har rätt till sin kropp och man kan absolut inte tvinga flickan till det men utomstående kan hjälpa till.

Men tycker det är onödigt med en anmälan mot pappan om han inte är myndig, men oavsett så är ju din dotter fortfarande gravid oavsett anmälan eller ej.

Fokusera på dittt barn istället

Missade stycket med att din dotter inte ville ha sex.

Ber om ursäkt. I så fall ska anmälan och utredning göras !
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Pia) skrev 2018-10-31 07:58:50 följande:
    POLISANMÄL!!!
    Polisanmälan kommer att läggas ned eftersom det inte finns något olagligt med att barn som 13 och 15 år har sex med varandra uppenbarligen är det heller ingen våldtäkt heller
  • Panduro

Klart hon ska göra abort. Du måste göra allt i din makt för att övertala henne till abort. Hur har hon tänkt försörja barnet? Skola? Det är väldigt konstigt att man inte kan tvinga så små barn till abort. Vad skulle hända om hon var t.ex 10 och vägrade abort? :(

• Anonym (anonym)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2018-10-31 07:19:59 följande:
    Han är 15, men hon säger att hon inte ville egetligen, att han pressade henne.
    Ringde hennes psykolog på bup igår, ska få komma dit i morgon, osäkert om jag får med mig henne bara.
    Går hon hos psykolog redan så lär hon inte ens bedömas som lämplig att bli förälder vid så låg ålder så berätta för henne att socialtjänsten med stor sannolikhet inte kommer att låta henne få behålla sitt barn.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-31 12:28:50 följande:

Går hon hos psykolog redan så lär hon inte ens bedömas som lämplig att bli förälder vid så låg ålder så berätta för henne att socialtjänsten med stor sannolikhet inte kommer att låta henne få behålla sitt barn.

DET vet du inget om däremot. Finns många orsaker till att gå hos psykolog.
  • Panduro
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-31 12:28:50 följande:

Det är väl inte riktigt så enkelt att socialen tar alla barn till föräldrar som går hos psykolog.
  • Anonym (X)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-31 12:26:49 följande:

Polisanmälan kommer att läggas ned eftersom det inte finns något olagligt med att barn som 13 och 15 år har sex med varandra uppenbarligen är det heller ingen våldtäkt heller

Dottern har uppett att hon inte ville men han tvingade henne.
Svar på tråden Gravid nybliven tonåring