• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • enmanmedskägg

Naturligtvis väljer vi väl vilka vi vill ligga med? Klart jag påverkas till en viss del av ideal och annat runt omkring mig, men jag vill ju inte ligga med kvinnor för att de är kända. 

Nu börjar detta likna de allra stolligaste trådarna i flashbacks mörkaste vrår. Där man diskuterar eugenik, alfahannar och hur många fruar män bör ha för att avla fram härskarrasen. 

Alla möjliga undanflykter förutom att gå till gymet, klä sig lite snyggare, vara snälla och inkännande mot andra.

Märkligt ändå att så många män som är både rödtottar, högst medelmåttiga och ej kronprins av England kan ha skaffat familj, fått ligga och fått barn. Det måste ju ändå vara påhittade konspirationer? För annars passar det ju inte in i dessa teorier.

Underhållande!

• Anonym (Man)
    Kermit1561 skrev 2018-11-13 15:21:27 följande:

Här frodas fördomarna, det räcker att se sig omkring för att konstatera att kvinnors urvalskriter och vilka män som blir utan inte har ett dugg med hur psykiskt stabil eller hur många störningar de har. Massor av kriminella, nasrcissister och väldokumenterat våldsamma män har inga problem att träffa nån, tvärtom är det en fördel att ha vissa störningar..

Att en man har svårt att träffa en kvinna säger inget om mannen i övrigt.

Tänkte samma sak när jag läste, men sen tittade jag på filmen, och han verkar lite för vanlijknäpp för att det ska flyga.

Kvinnor verkar bli våta av "intelligent men störd" om man inte ska uppvisa kostsamma signaler. 

Om han går den vägen, så får han gå från ord till handling, men då får han ta i så det blir spektakulärt, men visst, då kommer han få knulla.
  • enmanmedskägg
    Anonym (Man) skrev 2018-11-13 15:26:43 följande:
    Som sagt, skaffa Tinder, ta en titt på kvinnorna där, och återkom.
    Jag har Tinder. Haft i flera år nu. Vad pratar du om?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Man) skrev 2018-11-13 15:26:43 följande:
    Som sagt, skaffa Tinder, ta en titt på kvinnorna där, och återkom.
    Sån det sitter kvinnor på Tinder som är så djupt störda som denne kille och hur vet någon att de är så ofunktionella genom sina presentationer. 
    Killen i filmen skulle knappast ha några problem om han fungerade något sånär normalt vilket han inte gör och aldrig har gjort.
  • enmanmedskägg

Men där skon egentligen klämmer då: 

Är sex en rättighet? Undertexten i pojkens ( i filmen ) raseri verkar ju vara att han inte får något han har rätt till. Att samhället, världen och i synnerhet kvinnor är skyldiga honom sex.

• Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 15:32:19 följande:

Naturligtvis väljer vi väl vilka vi vill ligga med? Klart jag påverkas till en viss del av ideal och annat runt omkring mig, men jag vill ju inte ligga med kvinnor för att de är kända. 

Nu börjar detta likna de allra stolligaste trådarna i flashbacks mörkaste vrår. Där man diskuterar eugenik, alfahannar och hur många fruar män bör ha för att avla fram härskarrasen. 

Alla möjliga undanflykter förutom att gå till gymet, klä sig lite snyggare, vara snälla och inkännande mot andra.

Märkligt ändå att så många män som är både rödtottar, högst medelmåttiga och ej kronprins av England kan ha skaffat familj, fått ligga och fått barn. Det måste ju ändå vara påhittade konspirationer? För annars passar det ju inte in i dessa teorier.

Underhållande!

Att hög social status är ett afrodisiakum för män motbevis av att män med mindre status har barn.

Att vara snäll och inkännande gör kvinnor kåta.

Det är inget mysterium direkt att du spenderat 12 månader i torrdocka.

Jag rekommenderar flashback fram till jul för dig.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 15:32:56 följande:
    Jag har Tinder. Haft i flera år nu. Vad pratar du om?
    Jag misstänkte att du var på Tinder sedan flera år.
  • Anonym (Man)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-13 15:33:02 följande:
    Sån det sitter kvinnor på Tinder som är så djupt störda som denne kille och hur vet någon att de är så ofunktionella genom sina presentationer. 
    Killen i filmen skulle knappast ha några problem om han fungerade något sånär normalt vilket han inte gör och aldrig har gjort.
    Ja, minst lika knäppa, flera värre.
  • Anonym (Häpp)

Så underbart att läsa alla dessa män som är experter på vad som gör kvinnor kåta. Det finns en sannimng därute om vad som gör kvinnor kåta. De som sitter på sanningen är .... kvinnorna. 

Vi kanske ska avvakta vår mansplaining och fråga en kvinna istället.

• Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 15:37:46 följande:

Men där skon egentligen klämmer då: 

Är sex en rättighet? Undertexten i pojkens ( i filmen ) raseri verkar ju vara att han inte får något han har rätt till. Att samhället, världen och i synnerhet kvinnor är skyldiga honom sex.

Sex är något vi gör tillsammans, vi har egentligen samma mål, åtminstone delvis, så sex sker inom en social kontext med kulturspecifika regler, hur de reglerna utformas bestämmer vilket system vi har och det i sin tur vilka utslag det får för olika individer i systemet.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"