• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • Anonym (Sigrid)
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 17:33:28 följande:
    Sex handlar inte bara om orgasm, sex handlar om närhet, intimitet, bekräftelse och en massa annat som inte går att ersätta med dans...
    Vad var det jag skrev egentligen?? Folk mår inte dåligt av brist på sex, de mår dåligt på grund av brist på allt det andra. Du kan hitta närhet och intimitet på alla möjliga andra sätt, men folk stirrar sig blinda på just sex. Varför? Kanske måste man börja utveckla en social kompetens, därefter kan man få närhet och intimitet, vilket leder till bekräftelse och - tadaa - du kan få sex.

Men folk ba "jag får inte sex, jag är så olycklig"... bullshit (utöver att det inte handlar om att få). Många som lever i förhållanden lever också i celibat, för vissa går det år mellan gångerna.
  • Ascendere

Sex handlar inte bara om orgasm, sex handlar om närhet, intimitet, bekräftelse och en massa annat som inte går att ersätta med dans...

Ja precis.

Någon sa att leva i ett förhållande utan sex är som att leva i ett förhållande där man inte pratar med varandra alls. Utan sex = ingen koppling
  • Anonym (Sigrid)
    Ascendere skrev 2018-11-14 18:24:47 följande:
    Ja precis.

Någon sa att leva i ett förhållande utan sex är som att leva i ett förhållande där man inte pratar med varandra alls. Utan sex = ingen koppling
    Det är ju också bullshit. Varför behöver du få orgasm ihop med din partner för att få koppling? Och hur tror du att t ex kvinnor som inte får orgasm tillsammans med sin partner (vanligt fenomen!) upplever det? Det är n ä r h e t e n som är avgörande, man kan uppleva närhet utan att ha sex.
  • Anonym (anonym)
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 16:47:20 följande:
    Vad som anses attraktivt är inte hugget i sten, det ändrar sig ständigt och de senaste 100 åren har feminister aktivt ändrat på mäns ideal så det går naturligtvis att ändra på kvinnors mansideal på samma sätt.
    Idealen har knappast ändrats för att feminismen finns, osociala, blyga, tysta och med diverse problem med samspel har aldrig i några tider lockat som partners. Varenda håla i landet har alltid haft ett antal ogifta udda människor i bland har de varit så udda att de varit stadens orginal.
    Inte en enda gammal film från förr visar annat än att de sociala synliga människorna får en partner skulle kvinnor förr varit intresserad av tysta blyga osociala så skulle detta speglas i gamla spelfilmer
  • EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 16:55:03 följande:
    Jag har kommit med förslag i tex mitt förra inlägg. Tyvärr så passerar ju sådana inlägg okommenterade eftersom folk som du hellre diskuterar självklarheter som att man inte ska tvinga någon till sex.
    Jasså?

Ja först i inlägg #117 så blev du väl TVUNGEN att lägga eget förslag efter att "Anonym (÷)", tvungen att fråga dig efter den av dig.  Det var ju knappast nå¨got du utlämnade frivilliogt.

Det var tydligen för svårt, rent av överkurs, för dig att frivilligt lämna förslag genast, men betydligt lättare att sitta och bjäbba om "hur andra hindra diskussionen".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lånehajen
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-14 17:48:10 följande:

Men folk ba "jag får inte sex, jag är så olycklig"... bullshit (utöver att det inte handlar om att få). Många som lever i förhållanden lever också i celibat, för vissa går det år mellan gångerna.

Och hur lyckliga är de då i sina förhållanden? Varenda dag i princip startas det trådar på FL av människor som är missnöjda med sina obefintliga sexliv. Men du kanske är asexuell eller har ett lågt intresse av att ha sex?
  • Kermit1561
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-14 17:48:10 följande:
    Vad var det jag skrev egentligen?? Folk mår inte dåligt av brist på sex, de mår dåligt på grund av brist på allt det andra. Du kan hitta närhet och intimitet på alla möjliga andra sätt, men folk stirrar sig blinda på just sex. Varför? Kanske måste man börja utveckla en social kompetens, därefter kan man få närhet och intimitet, vilket leder till bekräftelse och - tadaa - du kan få sex.

De stirrar sig blinda på sex därför att det är sex de saknar. Om de saknade nått annat skulle man stirra sig blind på det utan att det skulle anses konstigt. Kvinnor har ju ofta motsatt problem de får sexuell bekräftelse när de vill ha yrkesmässig eller intellektuell bekräftelse så det är inget konstigt i sig att man kan sakna nånting, det konstiga är bara att folk reagerar annorlunda när det gäller just sex. 
    Visst kan man få närhet på andra sätt men det ger inte samma bekräftelse som sex. 
  • Anonym (Sigrid)
    Lånehajen skrev 2018-11-14 18:37:49 följande:
    Och hur lyckliga är de då i sina förhållanden? Varenda dag i princip startas det trådar på FL av människor som är missnöjda med sina obefintliga sexliv. Men du kanske är asexuell eller har ett lågt intresse av att ha sex?
    Faktiskt, så är det bristen på närhet i förhållandet som gör dem olyckliga. Tyvärr är många helt inkompetenta på närhet så att de förväxlar det med sex. Var och en kan ju onanera när kåtheten gör sig påmind. Lämnar det en känsla av tomhet istället för tillfredsställelse är det närheten som fattas. Närhet leder ofta till mer kåthet dessutom. Gemensam tillfredsställelse - bingo! Brist på närhet skapar ofta brist på sexlust.
  • Kermit1561
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-14 18:35:49 följande:
    Idealen har knappast ändrats för att feminismen finns, osociala, blyga, tysta och med diverse problem med samspel har aldrig i några tider lockat som partners. Varenda håla i landet har alltid haft ett antal ogifta udda människor i bland har de varit så udda att de varit stadens orginal.
    Inte en enda gammal film från förr visar annat än att de sociala synliga människorna får en partner skulle kvinnor förr varit intresserad av tysta blyga osociala så skulle detta speglas i gamla spelfilmer
    Du har rätt, de manliga idealen har inte ändrats nämnvärt och det är ju min poäng också. De kvinnliga har däremot ändrats mycket, förr skulle en kvinna vara huslig och oskuld för att bli gift, idag koketterar många kvinnor med att de inte kan laga mat och det är snarare konstigt om de inte haft ett antal partners innan de gifter sig (eller blir sambo, gifta sig är ju inte nödvändigt längre). 

Vad män tycker är attraktivt hos kvinnor har alltså ändrats mycket och på samma sätt kan vad kvinnor tycker är attraktiva män ändras.  
  • EnAnonumius
    Nej jag håller visso med att med om att det knappast går att använda dans för ändamålet, att få intimitet, bekräftelse och närhet på.

Dock detta med närhet, intimitet, bekräftelse och en "massa annat" (vad det nu inbegriper med det slarviga svepande utlåtandet), behövs knappast sex för.

Men många är så fixerande att sex är det ENDA sättet att att få (fysisk) intimitet, bekräftelse och närhet på.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"