• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • enmanmedskägg
    poppa01 skrev 2018-11-13 21:16:25 följande:
    fast att gå utan sex livet ut och aldrig ha en flickvän kan bli deprimerande, det är biologiskt att vilja ha det, nästan alla har det ju , man blir påverkad av sånt.

median pratar om sex hela tiden, det går inte unvdika, man blir hela tiden påmind.

varför uttalar du dig om något du inte har erfaranhet, är du en kvinna som aldrig kommer ha sex i ditt liv, nej, så hur kan du då veta hur det är?

sex är det skönaste som finns, vad är syftet med att vi har ETT liv och aldrig kommer få uppelva något så underbart? du vet ju själv hur nice det är, varför vill du inte att jag ska få uppleva det?

Sluta bygga halmgubbar, läs texten igen. 

Jag vill inte att du INTE ska få sex, jag säger att det inte är en rättighet.

• Kermit1561
    enmanmedskägg skrev 2018-11-14 08:12:39 följande:

Sluta bygga halmgubbar, läs texten igen. 

Jag vill inte att du INTE ska få sex, jag säger att det inte är en rättighet.

Vad spelar det för roll om det är en mänsklig rättighet eller inte? Folk mår dåligt av det och det är skäl nog för att försöka göra något åt det.
  • enmanmedskägg
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 08:31:21 följande:
    Vad spelar det för roll om det är en mänsklig rättighet eller inte? Folk mår dåligt av det och det är skäl nog för att försöka göra något åt det.

Folk mår absolut dåligt av det, men det rättfärdigar fortfarande inte att man tar ut den frustrationen och skadar andra som i fallet med gossen i filmen i TS, eller för den delen Elliot Rodgers. 

Det är hela poängen men den här tråden. Jag ömmar absolut för ensamma människor, men att samhället eller kvinnor skulle vara skyldig dem sex och att detta ger dem rätt att agera ut mot andra ställer jag inte upp på.

• EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 08:31:21 följande:
    Jo det spelar en stor roll. För många (inte alla men många) som försöker ju kräva att sex skall vara en "mänsklig rättighet" och använder det i sina argument med, men det är det faktiskt inte en "mänsklig rättighet".

Spelar det ingen roll om det är män eller kvinnor det handlar om. Sex är ingen rättighet, och ingen har skyldighet att ge knull.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2018-11-14 09:47:10 följande:

Jo det spelar en stor roll. För många (inte alla men många) som försöker ju kräva att sex skall vara en "mänsklig rättighet" och använder det i sina argument med, men det är det faktiskt inte en "mänsklig rättighet".

Spelar det ingen roll om det är män eller kvinnor det handlar om. Sex är ingen rättighet, och ingen har skyldighet att ge knull.

Nej det är inte många som hävdar att det är en rättighet. Det är några få högljudda och de används som ursäkt för att skita i alla dem som faktiskt vill föra en vettig diskussion.

Det är människor som du som hindrar en produktiv diskussion genom att hela tiden lyfta upp de få extremaste fallen i stället för att fokusera på de vettiga.

Det är iofs inget unikt för detta, oavsett om man diskuterar incels, islam, Jordan P eller feminism så är det de extrema som får uppmärksamhet.
  • Anonym (Tvärtom)
    Ascendere skrev 2018-11-13 21:41:32 följande:
    Jomen det handlar inte bara om extremfallen nu, utan man pratar om 80/20 principen, dvs att får kvinnor välja sexpartner helt fritt kommer 80% av kvinnorna att ligga med 20% av männen. 
    I min erfarenhet är det tvärtom. Männen är enklare; de brukar vara väldigt ense om hur drömtjejen ser ut och är. Söt, mjuk och sexig. Okomplicerad och problemfri. Barnkär, huslig och snäll. Ingen man säger nej till Jennifer Lopez!

Medan kvinnorna nästan har lika många olika drömmän som det finns kvinnor! Vissa kvinnor gillar män med det traditionella Hollywood-macho-utseendet, men andra gillar bleka, smala, androgyna män, ytterligare andra gillar män med stor mage och runt ansikte ("snälla björnar"), vissa gillar karriärlejon, andra hantverkare, ytterligare andra intellektuella akademiker, musiker eller konstnärstyper o.s.v. o.s.v..
  • Anonym (÷)
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 09:58:30 följande:

Nej det är inte många som hävdar att det är en rättighet. Det är några få högljudda och de används som ursäkt för att skita i alla dem som faktiskt vill föra en vettig diskussion.

Det är människor som du som hindrar en produktiv diskussion genom att hela tiden lyfta upp de få extremaste fallen i stället för att fokusera på de vettiga.

Det är iofs inget unikt för detta, oavsett om man diskuterar incels, islam, Jordan P eller feminism så är det de extrema som får uppmärksamhet.

Hur skulle någon kunna diskutera sig fram till en lösning på problemet?

De som inte attraherar andra som sexpartners kan inte göra så mycket mer åt det än att acceptera situationen eller försöka bli mer attraktiva om de håller sig inom lagens gränser. Vad är det att diskutera ens?
  • Anonym (Tvärtom)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 11:16:54 följande:

Så psykiskt instabila, blekfeta idioter som gossen i filmen ovan får inte ligga på grund av att vi har invandring? 

Du menar att istället för att han ska skärpa till sig, plocka av sig sin nedrunkade t-shirt, skaffa sig social kompetens och sluta prata om att "alla kvinnor ska våldtas" så ska vi strypa invandringen? 

Nej jag behöver nödvändigtvis inte kalla dig rasist, däremot dum i huvudet.

Fast det är SANT att det råder ett stort mansöverskott i vissa åldersgrupper, p.g.a. att vi har tagit emot så många ensamkommande baaaarn, nästan samtliga män. Nu blev det 9000 unga män igen, de flesta från Afghanistan (eller i verkligheten oftast Iran), som fick stanna, som vi hade kunnat bli av med med andra politiska beslut.

9000 av bara det ena könet på ett bräde - det är väl klart att det blir mer konkurrens om tjejerna för de jämnåriga svenska männen på det sättet! Vissa av de afghanska baaaarnen (men långt ifrån alla) är förlovade med en flicka i hemlandet som de väntar på att kunna ta hit, men under tiden försöker de också ofta skaffa sig en svensk tjej. 

Kanada har fattat det här, så de har enbart tagit emot familjer. (Och kanske ensamma kvinnor? Dessa är hur eller hur inte så många att det blir något problem.)

• enmanmedskägg
    Anonym (Tvärtom) skrev 2018-11-14 12:56:44 följande:
    Fast det är SANT att det råder ett stort mansöverskott i vissa åldersgrupper, p.g.a. att vi har tagit emot så många ensamkommande baaaarn, nästan samtliga män. Nu blev det 9000 unga män igen, de flesta från Afghanistan (eller i verkligheten oftast Iran), som fick stanna, som vi hade kunnat bli av med med andra politiska beslut.

9000 av bara det ena könet på ett bräde - det är väl klart att det blir mer konkurrens om tjejerna för de jämnåriga svenska männen på det sättet! Vissa av de afghanska baaaarnen (men långt ifrån alla) är förlovade med en flicka i hemlandet som de väntar på att kunna ta hit, men under tiden försöker de också ofta skaffa sig en svensk tjej. 

Kanada har fattat det här, så de har enbart tagit emot familjer. (Och kanske ensamma kvinnor? Dessa är hur eller hur inte så många att det blir något problem.)

Ok, jag hör dig. Men hur är det kopplat till incels? 

Menar du att dessa män som invandrar till Sverige är snyggare, har högre social status, har mer materiella tillgångar, är mer förmögna än infödda svenska män?

Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"