• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • Ascendere
    poppa01 skrev 2018-11-13 21:37:33 följande:
    det borde inte ens diskuteras detta. att kvinnor inte vill ha män som är dumma i huvudet, har social fobi, är fula etc är synt förnuft och bra för samhälls utvecklingen. de män som mår dåligt över ensamheten kan ta antidepressiva, det hjälpte verkligen mig, det dödade min sexlust och längtan efter en partner .
    Jomen det handlar inte bara om extremfallen nu, utan man pratar om 80/20 principen, dvs att får kvinnor välja sexpartner helt fritt kommer 80% av kvinnorna att ligga med 20% av männen. 
  • Anonym (Träna)
    poppa01 skrev 2018-11-13 21:40:57 följande:
    nej, jag är ful på mitt sätt. man måste inte se ut som elefantmannen för att anses vara brutalt ful. jag är tveklöst 1 av tio på utseendeskalan.
    Men sluta tease, visa en bild!
    Har svårt att tro att det kan vara så illa...
  • Anonym (anonym)
    poppa01 skrev 2018-11-13 21:35:00 följande:
    därför att om man är deformed, har lågt iq och är 28 år och blivit nobbad av tusen kvinnor så fattar man att man aldrig kommer träffa någon, det är orealistiskt.

ja, tragiskt med män som bölar på internetforum utan att ta tag i sitt liv, det stämmer dock inte in på mig, jag har ett jobb och egen lägenhet. och kul för han att han är gift, det kommer dock aldrig hända mig, jag är brutalt ful, du hade fattat om du såg mig, tvivlar starkt på att han var lika ful som mig.

Den killen var oerhört oattraktiv men hittade sig en partner som matchade honom.
    Hur har du ens lyckats ens träffa och umgås med 1000 kvinnor vid en ålder av 28 år få människor hinner under en livstid träffa och umgås med 1000 människor. Att kontakta okända som inte svarar på kontaktförsök är inte att nobbas, för att kunna bli nobbad måste den andra personen vara medveten om att den andra finns.
  • poppa01
    Anonym (Träna) skrev 2018-11-13 21:42:16 följande:
    Men sluta tease, visa en bild!
    Har svårt att tro att det kan vara så illa...
    prnt.sc/lh60u5

• Anonym (L)
    poppa01 skrev 2018-11-13 22:05:24 följande:

prnt.sc/lh60u5

Kära vän. Du har väldigt vackra ögon. Var har du fått för dig att du är ful? Det stämmer inte alls.
  • Anonym (Träna)
    poppa01 skrev 2018-11-13 22:05:24 följande:
    prnt.sc/lh60u5
    Det jag ser på bilden ser 100% normalt ut, helt normala proportioner, är konstnär så jag ser sånt. Finns inget som ser fult eller konstigt ut alls, snarare tvärtom skulle jag säga. 
  • Anonym (Träna)
    Anonym (L) skrev 2018-11-13 22:10:33 följande:
    Kära vän. Du har väldigt vackra ögon. Var har du fått för dig att du är ful? Det stämmer inte alls.
    Eller hur, visst har han? 
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-13 21:52:34 följande:
    Den killen var oerhört oattraktiv men hittade sig en partner som matchade honom.
    Hur har du ens lyckats ens träffa och umgås med 1000 kvinnor vid en ålder av 28 år få människor hinner under en livstid träffa och umgås med 1000 människor. Att kontakta okända som inte svarar på kontaktförsök är inte att nobbas, för att kunna bli nobbad måste den andra personen vara medveten om att den andra finns.
    tveksamt, även om han var det så knappast lika oattraktiv som mig och framförallt har han inte lågt iq. men det är skitsamma, 1 på miljonen att lyckas om man är som mig, han kanske var den där 1 på miljonen, stort grattis till han.

det finns ingen kvinna som är min match. aldrig sett en kvinnlig version av mig.

har blivit nobbad på alla möjliga sidor och även irl,,,kvinnor vill inte ens prata med mig...jag är totalt ointresant.
  • Anonym (anonym)
    poppa01 skrev 2018-11-13 22:14:00 följande:
    tveksamt, även om han var det så knappast lika oattraktiv som mig och framförallt har han inte lågt iq. men det är skitsamma, 1 på miljonen att lyckas om man är som mig, han kanske var den där 1 på miljonen, stort grattis till han.

det finns ingen kvinna som är min match. aldrig sett en kvinnlig version av mig.

har blivit nobbad på alla möjliga sidor och även irl,,,kvinnor vill inte ens prata med mig...jag är totalt ointresant.
    Det verkar uppenbarligen som du inte är relationsmaterial eftersom du inte tar till dig ett enda råd du får. Skaffa ett umgänge du trivs med och någon trevlig sysselsättning och sluta försök med kvinnor eftersom det är osannolikt att det finns fler att kontakta när ingen av de 1000 varit intresserade, 
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-13 22:21:17 följande:
    Det verkar uppenbarligen som du inte är relationsmaterial eftersom du inte tar till dig ett enda råd du får. Skaffa ett umgänge du trivs med och någon trevlig sysselsättning och sluta försök med kvinnor eftersom det är osannolikt att det finns fler att kontakta när ingen av de 1000 varit intresserade, 
    du antar saker om mig, du vet ingenting. jag har redan följt alla sk råd.

Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"