• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • Anonym (Man)
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-13 10:55:14 följande:

Pga importen har vi världens högsta överskott på män.

Men skulle jag tala om för dig vilka som står bakom flertalet våldtäkter så skulle du kalla mig rasist.

Det spär ju på problemen, men problemen är mer genomgripande än så, även länder med rätt låg invandring alternativt könsbalanserad invandring har incels.

Men visst, det där kan säkert bli droppen, det är ytterligare en belastning.
  • enmanmedskägg
    Anonym (Realist) skrev 2018-11-13 12:40:22 följande:
    incel betyder ofivillig celibat, men du buntar ihop dom med psykisk instabila människor som våldtar (inte celibat då förövrigt) en incel kan lika gärna vara en blyg person som är social och skötsam men har väldigt svårt att få till det, eller kanske någon som blivit utsatt tidigare i livet och inte litar på någon, men även om det finns ett stort överskott av det ena könet så blir det många som aldrig får sex. så det finns tusentals orsaker finns till "incel"  Men nu har sett en film och blivit förbannad, och generaliserar hej vilt. Du borde rannsaka din egna sociala kompetens med tanke på hur du generaliserar och uttrycker dej.

Är du seriös nu? 

Efter att ha sett klippet jag länkade, där mannen tydligt deklarerar att alla kvinnor ska våldtas och rättfärdigar det med att han är en s.k "incel" så väljer du att försvara honom?

• Anonym (Evolutionen)

Evolutionen rensar nog bort dem sinom tid, vi får bara ge det lite tid.

• enmanmedskägg
    Anonym (Man) skrev 2018-11-13 12:58:19 följande:
    Nu är det ju inte så att en klippning hjälper och att byta personlighet är inte speciellt görbart, därmed återstår ju hans frustration och sökande efter lösningar.

Jag misstänker att det är för sent att hantera något, jag känner på mig att det är du och samhället som kommer att hanteras inom en generation.

Ska jag och samhället hanteras? Genom att vrak som han i filmen kommer att gå mer apeshit och skjuta folk? 

Att skaffa sig en social kompetens, respektera andra människor och att inte skrika att alla ska våldtas är en bra början.

Jag blir fan beklämd över att det ska daltas med såna individer. Det är inte SAMHÄLLETS fel att man inte får ligga. Jag har inte legat på ett år nu cirka, ska jag rättfärdiga det med att våldta lite för att släppa på spänningarna? 

Dra en runk, gå till gymmet, klä dig snyggare, ja ansträng dig så ökar chanserna markant.

• Anonym (Mia)
    CarinaL26 skrev 2018-11-13 10:19:58 följande:

Sluten psykiatrisk vård.

Och då syftar jag bara på dem som verkligen hatar kvinnor och anser att samhället i allmänhet och kvinnorna i synnerhet är skyldiga till deras tillkortakommanden.

Men män som ofrivilligt är oskulder och inser att det varken är kvinnors eller samhällets fel räknar jag inte in till denna grupp. Dem kan jag snarare känna sympati för.

Nough said.
  • Anonym (Mannen)

Gör de olagligheter så ska de ju straffas inom ramen för våra lagar.

Är det ren psykisk ohälsa så kanske samhället behöver fundera ett varv på om man ska rikta psykvården på något speciellt sätt.

I stort så visar detta på att psykvården behöver mer resurser för folk i allmänhet verkarmå jävligt illa idag. Om inte annat så ser man ju det på allehanda inlägg i denna tråden eller generellt här på FL.

• AndreaBD

Men skulle jag tala om för dig vilka som står bakom flertalet våldtäkter så skulle du kalla mig rasist.

Men de är nog inte incels i alla fall. De är ju inte så borskämda. :)
  • AndreaBD

Men de är nog inte incels i alla fall. De är ju inte så borskämda. :)
  • Liberté

Alla hittar inte en partner precis som att alla inte föds med schyssta gener eller i en bra familj. Man får helt enkelt göra det bästa av sin situation och maximera sina attribut / möjligheter.

Livet är inte rättvist och skyldig dig något. Desto snabbare folk inser att de är sin egen lyckas smed desto fortare kan de bryta sina dåliga mönster.

Incels väljer att skjuta över sina problem på någon annan vilket är fel ände att starta på. Dessutom dryga så in åt helvete med deras gnäll, knappast en vinnande formula

• Anonym (Mannen)

Såg filmen nu och jag tycker inte sånt ska delas vidare. Helst inte få uppmärksamhet. Man gör liksom psykfallet en stor björntjänst genom att sprida detta.

Jag förstår inte heller att man får lägga upp sådanahär klipp. Tycker lagstiftningen måste vara hårdare med vad man lägger upp, skriver och gör på internet. Faktiskt handlar det om vilken slag moral vi alla har idag.

Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"