• Anonym (Helganatt)

Sambon solar topless?

Hej & hå.

Oseriösa svar undanbedes.

Vi är ett par under 30års åldern som varit tillsammans nu i nästan 9år.

Vi är rätt tillbakadragna och tar inte mycket plats överlag utan smälter nog in som lite tillbakadragna.

Något jag inte trodde eller absolut skulle kunna se hända vart plötsligt verklighet.

Vi besökte Grekland under den sena sommaren och plötsligt var sambons bikini uppknäppt och 70-talet var tillbaka på den lokala stranden? Att plötsligt få bevittna detta blev en chock då hon är skyggare än det mesta man kan tänka sig..... Trodde jag.... Toppless från ingenstans???

Dilemmat är att det även hänt hemma i Svedala på rätt välbesökta stränder samt resorter...

Jag skulle känna mig elak och fråga henne varför hon gör det? Dock skulle det ändå kanske inte röra sig om my buisness men ändå?

För mig är hon det vackraste, hon är rätt lång och enligt mig är hennes kupa som är något lite mindre mer än perfekt till hennes långa kroppslängd. Det glädjer mig att hon vill visa den för mig men räcker det inte så? Är det märkligt att jag ser detta som genant!?

Kortfattat.....

Vad är det jag inte förstår? Vill hon upplysa mig om något? Vad kan jag göra bättre? En signal på vad?

Mvh lost.

• Svar på tråden Sambon solar topless?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-12-22 22:23:05 följande:

Löjligt tycker jag. Isåfall kan ju din kille visa sig helt naken med då.

Löjligt? Ja det kan du ju tycka om du vill.

Min man får gärna uttrycka sina åsikter, jag diskuterar gärna det han tycker och tänker, han får mer än gärna be mig att låta bli att göra saker som han är obekväm med, och i stor sätt alltid så respekterar jag hans önskan. Men skulle han börja ge order och förbjuda mig då har han krossat en gräns som jag inte kommer att tolerera.

Om han skulle vilja sola/bada näck så hade jag inte haft nått problem med det. Och även om jag hade det så hade det ändå I slutändan vart hans beslut. Jag kan be honom låta bli, men skulle aldrig komma på tanken att förbjuda honom.
  • Elle N

Varför måste det vara en stor grej att sola topless?

Det är mycket bekvämare och man får inte en massa konstiga bränner där halva brösten är vita och där olika bikiniöverdelat har olika skärningar så att man plötsligt bränner sig på den del som inte fick som i förra bikinin.

Det enda som skulle vara obekvämt med att sola topless skulle vara om folk döstirrade och dreglade eller på annat sätt uppförde sig dåligt.

Nä, hon menar nog inget mer än att hon gillar att sola topless och att bröst inte är en så big deal som du vill göra det till.

• Anonym (Anonymm)
    Anonym (Haha) skrev 2018-12-23 00:15:46 följande:

Löjligt? Ja det kan du ju tycka om du vill.

Min man får gärna uttrycka sina åsikter, jag diskuterar gärna det han tycker och tänker, han får mer än gärna be mig att låta bli att göra saker som han är obekväm med, och i stor sätt alltid så respekterar jag hans önskan. Men skulle han börja ge order och förbjuda mig då har han krossat en gräns som jag inte kommer att tolerera.

Om han skulle vilja sola/bada näck så hade jag inte haft nått problem med det. Och även om jag hade det så hade det ändå I slutändan vart hans beslut. Jag kan be honom låta bli, men skulle aldrig komma på tanken att förbjuda honom.

Får man ens springa runt halv naken på stränderna?
  • DeathByPickles
    Anonym (Anonymm) skrev 2018-12-23 00:45:46 följande:
    Jag är rätt säker på att majoriteten män gör det heeela tiden. 
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (mor)

Jag trodde i min enfald att man inte fick sola top-less hur som helst i andra länder! På 80-talet så var ju kanske hälften av alla tjejer/tanter/gamla kärringar top-less på stränderna och jag har svårt att tro att killar glodde ögonen ur sig! På söta Lisa tittade de säkert men det gjorde de antagligen lika mkt när hon hade behå på!

• Anonym (Haha)

Halvnaken är väl de flesta på stranden.

Men det spelar ingen större roll vad man får och inte får göra på stranden. Det handlar inte om det, utan att man i ett förhållande inte förbjuder varandra att göra saker.
  • EnAnonumius
    Ja man får springa runt halvnaken på badstrand.
    Männen är ju konstant halvnakna på badstränder. Få män jag ser har på sig linne/t-shiret på badstrand tillsammans med badbrallorna..

• Anonym (Anonymm)
    EnAnonumius skrev 2018-12-23 09:19:47 följande:

Ja man får springa runt halvnaken på badstrand.

Männen är ju konstant halvnakna på badstränder. Få män jag ser har på sig linne/t-shiret på badstrand tillsammans med badbrallorna..

Menade tjejer. Fattar väl såklart att killar går omkring så. Det är inte samma sak. Men folk säger ju här att tjejer visar upp sig halvnakna. Det har jag aldrig sett någon som gjort.
  • Anonym (Stolt man)

Vi är ett par på 40 plus.
    Under senare år har vi börjat att alltid tillbringa några sommarveckor på någon naturiststrand. Även att par gånger i november då vi besökt Maspalomas.
    Alltså helt nakna.
    Från början var det främst på min frus initiativ och till min stora glädje. Vi har stegvis  utvecklat oss och numera besöker vi gärna platser med mer eller mindre swingers-inriktning.

Jag är mycket stolt över min fru, och över oss som ett par. Dessutom gör det mig mycket stolt och glad när det visar sig att andra män och par finner henne, och oss, attraktiva.
    Det har gett oss några härliga upplevelser och minnen för livet.

Kanske behöver man komma upp i lite mera mogen ålder innan man vågar öppna sig, släppa på sina hämningar och vara mera naturlig.
    Dessutom kanske man lär sig inse att man behöver ta vara på sina chanser och  allt det härliga som livet har att erbjuda?

• nihka

Varför är det öht diskussioner om vad kvinnor ska få göra och inte? Är vi i Saudi eller? Fullständigt ointressant om kvinnor har bikiniöverdel eller inte. Var och en gör efter behag.

Har aldrig sett en tråd av en kvinna som ifrågasätter om hennes man ska få visa rövskåran på badstranden och sådana tittar fram rätt som det är - på tal om ett annat icke-ämne.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Sambon solar topless?