• Anonym (Helganatt)

Sambon solar topless?

Hej & hå.

Oseriösa svar undanbedes.

Vi är ett par under 30års åldern som varit tillsammans nu i nästan 9år.

Vi är rätt tillbakadragna och tar inte mycket plats överlag utan smälter nog in som lite tillbakadragna.

Något jag inte trodde eller absolut skulle kunna se hända vart plötsligt verklighet.

Vi besökte Grekland under den sena sommaren och plötsligt var sambons bikini uppknäppt och 70-talet var tillbaka på den lokala stranden? Att plötsligt få bevittna detta blev en chock då hon är skyggare än det mesta man kan tänka sig..... Trodde jag.... Toppless från ingenstans???

Dilemmat är att det även hänt hemma i Svedala på rätt välbesökta stränder samt resorter...

Jag skulle känna mig elak och fråga henne varför hon gör det? Dock skulle det ändå kanske inte röra sig om my buisness men ändå?

För mig är hon det vackraste, hon är rätt lång och enligt mig är hennes kupa som är något lite mindre mer än perfekt till hennes långa kroppslängd. Det glädjer mig att hon vill visa den för mig men räcker det inte så? Är det märkligt att jag ser detta som genant!?

Kortfattat.....

Vad är det jag inte förstår? Vill hon upplysa mig om något? Vad kan jag göra bättre? En signal på vad?

Mvh lost.

• Svar på tråden Sambon solar topless?
  • Anonym (Idiot)

Ts har du bh på stranden? Hon gör väl vad fan hon vill. Hon är inte din jävla ägodel

• Skogshuggaren
    Melissenta skrev 2018-12-22 08:09:28 följande:
    Yeah! Låt oss alla sudda bort alla gränser mellan intimt och offentligt..så mycket roligare! Jag skulle också velat se mycket fler kukar på stranden faktiskt
    Om jag förstår din ironi rätt så menar du att man genom att ta av bikiniöverdelen på stranden "suddar bort alla gränser mellan intimt och offentligt"?

I så fall har vi väldigt olika definition av både "intimt" och "offentligt".
  • Melissenta
    Skogshuggaren skrev 2018-12-22 09:31:15 följande:

Om jag förstår din ironi rätt så menar du att man genom att ta av bikiniöverdelen på stranden "suddar bort alla gränser mellan intimt och offentligt"?

I så fall har vi väldigt olika definition av både "intimt" och "offentligt".

Upplysa mig, vad är intimt i din värld.
  • jonssonp

Jag tycker du ska vara glad att din sambo känner sig så trygg att hon kan sola topless och det bästa du kan göra är att se det som helt naturligt, även för dina barn/framtida barn.

Bröst är i offentlighet ingenting sexuellt utan isåfall snarare en mjölkmaskin till våra barn. Låt inte porrbranschen eller medierna bestämma huruvida våra kroppsdelar ska cencureras..

• Anonym (Freddiemannen)

Inse att i familjelivs sexforum så får du svar som inte är representativa för vad män i allmänhet anser om sånt här. 

Jag skulle verkligen inte gilla att min tjej visade upp sig för andra på det viset. Dock har jag valt en kvinna som aldrig skulle göra det. Att jämföra med att män solar "topless" är enbart tramsigt eftersom kvinnans bröst är en del av hennes könsattribut. Självklart kommer massor av män att smygtitta på stranden, och det är dessutom populärt att smygfota med mobilen på kvinnor som visar brösten på stranden, för att sedan sms:a bilderna till de manliga kompisarna därhemma. 

Var en man, inte en mesig svensk "hen", och förklara att du inte uppskattar att hon visar upp sig för andra män. 

• pyssel

Det du kan göra bättre är att låta henne själv avgöra när hon ska sola topless. Ska du göra något så är det att trycka till eventuella snuskgubbar som inte respekterar när tjejen själv ber dem backa. Eller kärringar som surar på oss som solar topless.

Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-12-22 10:42:10 följande:

Jag skulle aldrig tillåta att min fru solade topless. Finns inte i min värld. Va en man o inte en toffel, säg ifrån

Har du en fru?
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Gefani)

Allt en kvinna gör handlar inte om dig eller andra män och att vilja skicka någon signal till er. Att hon vill sola topless har ingenting med dig att göra, lägg dig inte i. Och ge fan i att försöka få henne att skämmas över eller sexualisera sin kropp.

• Anonym (Freddiemannen)
    Anonym (Gefani) skrev 2018-12-22 11:48:13 följande:

Allt en kvinna gör handlar inte om dig eller andra män och att vilja skicka någon signal till er. Att hon vill sola topless har ingenting med dig att göra, lägg dig inte i. Och ge fan i att försöka få henne att skämmas över eller sexualisera sin kropp.

Att avsexualisera nakna kroppar vore hur trist som helst!

Precis som att jag inte går runt och visar upp snorren på stranden, trots att jag inte skäms över min kropp. 
  • Anonym (Hunsad)
    Anonym (ja, jag är kvinna) skrev 2018-12-22 05:59:09 följande:

Hon är ett ord man inte får skriva på fl... Hon saknar moral och en hel del annat. Jag hade inte velat ha en man som tolererade sådant beteende.

Hahahaha ännu en hunsad kvinna. Hennes kropp hennes val.
Svar på tråden Sambon solar topless?