• Anonym (Tjej)

Gillar att få smisk

Har just upptäckt att jag tänder oerhört mycket på smisk. Finns det fler än mig som gillar det? Beskriv gärna hur ni gillar det och hur ni brukar få det!

Hur många män gillar att smiska?

• Svar på tråden Gillar att få smisk
  • Anonym (Rödatjärt)
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-02 09:33:53 följande:

"Partner"? Menar du pojkvän?

Pojkvän flickvän man hustru, vem det än är man leker med.
  • Doc H

Jag tycker det är upphetsande att ge smisk

Men man måste kommunicera såklart!

Smisk antingen som egen grej, smisk som "terapi"

Dask som "förspel" till sex som en dom/ug grej

Lekfullt eller lagom aggressivt

Eller som en krydda under akten, en öppen hand på de nakna skinkorna

Njutning ska finns hos båda!

• Anonym (.)
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-02 09:06:15 följande:
    Det där tycker jag är extremt osexigt och avtändande. Män som hela tiden ska fråga "är det OK"? Då sabbas ju hela grejen med smisk. Det ska bara hända spontant, inte signeras med bankID.
    Det osexigaste som finns är partners som inte klarar av att diskutera den egna sexualiteten och gränser.
    Handlar troligen om personlig mognad och ansvarstagande att göra.
    Barnrumpor är med andra ord direkt avtändande oavset5t om det handlar om mental och/eller faktisk ålder.mental mo 
  • Lillajaglyderminegenlag
    Anonym (.) skrev 2019-09-02 16:28:12 följande:
    Det osexigaste som finns är partners som inte klarar av att diskutera den egna sexualiteten och gränser.
    Handlar troligen om personlig mognad och ansvarstagande att göra.
    Barnrumpor är med andra ord direkt avtändande oavset5t om det handlar om mental och/eller faktisk ålder.mental mo 
    Vad är "partners"? Du menar flick- och pojkvänner va?

Om man känner varandra behöver man inte diskutera precis allting. Att sitta och diskutera sex i detalj tycker jag är fett avtändande. Det är mycket sexigare då det bara händer spontant.
  • CarinaL26
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-02 18:08:13 följande:

Om man känner varandra behöver man inte diskutera precis allting. Att sitta och diskutera sex i detalj tycker jag är fett avtändande. Det är mycket sexigare då det bara händer spontant.

Hur kan du inte förstå vad partners är?
  • Anonym (.)
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-02 18:08:13 följande:

Uttrycket partner är ett vedertaget begrepp i svenskan.
    sv.wikipedia.org/wiki/Partner

Känner man varandra utan och innan är det än mer viktigt att prata med varandra. 
    Som jag sa så handlar det om mental mognad, att prata om sin egen sexualitet och gränser motsäger på inget sätt spontanitet, det är snarare tvärtom. Speciellt om man känner varandra väl då det annars lätt blir slentrian och risken för misstag och övertramp ökar.
  • Lillajaglyderminegenlag
    Anonym (.) skrev 2019-09-02 18:16:58 följande:
    Uttrycket partner är ett vedertaget begrepp i svenskan.
    sv.wikipedia.org/wiki/Partner

Känner man varandra utan och innan är det än mer viktigt att prata med varandra. 
    Som jag sa så handlar det om mental mognad, att prata om sin egen sexualitet och gränser motsäger på inget sätt spontanitet, det är snarare tvärtom. Speciellt om man känner varandra väl då det annars lätt blir slentrian och risken för misstag och övertramp ökar.
    Bara vedertaget bland övertygade inom en viss ideologi där allting som neutraliseras. Samma ideologi som i framtiden kommer försöka bli av med orden "pappa" och "mamma" för att istället införa det neutrala "förälder" eller "vårdnadshavare".

Partner är ett ord vars definition har gjorts om av ideologiska aktivister inom media. Men det fungerar bara på fårskallarna, det vill säga folk som inte tänker utan bara gör som alla andra. Och därav min vägran att bli en del av den ideologiska rörelsen.

När det gäller smisk vågar jag påstå att jag har mer erfarenhet än de flesta här. Kan man läsa varandras signaler behöver inte så många ord användas. Man märker på kroppsspråk vad som uppskattas. Grejen att sitta vid bordet och diskutera gränser i sexet är så sjukt avtändande, inte minst för att man beter sig som förståndshandikappade som inte klarar att läsa signaler.

Om jag möter en man som jag märker inte klarar att läsa kroppsspråk är det tack och adjö direkt. Inga problem.
  • Anonym (.)
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-02 18:22:02 följande:
    Bara vedertaget bland övertygade inom en viss ideologi där allting som neutraliseras. Samma ideologi som i framtiden kommer försöka bli av med orden "pappa" och "mamma" för att istället införa det neutrala "förälder" eller "vårdnadshavare".

Partner är ett ord vars definition har gjorts om av ideologiska aktivister inom media. Men det fungerar bara på fårskallarna, det vill säga folk som inte tänker utan bara gör som alla andra. Och därav min vägran att bli en del av den ideologiska rörelsen.

När det gäller smisk vågar jag påstå att jag har mer erfarenhet än de flesta här. Kan man läsa varandras signaler behöver inte så många ord användas. Man märker på kroppsspråk vad som uppskattas. Grejen att sitta vid bordet och diskutera gränser i sexet är så sjukt avtändande, inte minst för att man beter sig som förståndshandikappade som inte klarar att läsa signaler.

Om jag möter en man som jag märker inte klarar att läsa kroppsspråk är det tack och adjö direkt. Inga problem.
    Herregud, ytterligare en faktaresistent intelligensallergiker..

När det gäller sex i allmänhet och smisk i synnerhet bevisar du själv att du inte har erfarenhet alls. Det är tydligt på ditt resonemang att det bara är en fantasi hos dig. Alla med minsta erfarenhet av smisk vet att samtal om gränser är helt avgörande. Att du tycker att det är "förståndshandikappat" att föra ett normalt samtal berättar vilken nivå du befinner dig på. 

Ingen man, eller kvinna, är tankeläsare. Det är dock vanligt att kvinnor inbillar sig det, speciellt sådana som inte kan föra normala samtal. Det de gör är att lägga allt ansvar på sin partner så att de har någon att skylla på när de blir fel. För de, kvinnorna som inte kan prata, är ju inte delaktiga i sexet?
  • Anonym (Rödatjärt)
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-02 18:22:02 följande:

Baserat på dina inlägg är jag säker på att jag har väldigt mycket mer erfarenhet av smisk än du. Och jag tvivlar nästan på att du är kvinna på det sätt du skriver. Anmäler så får moderatorerna kolla.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Rödatjärt) skrev 2019-09-02 22:18:30 följande:

Baserat på dina inlägg är jag säker på att jag har väldigt mycket mer erfarenhet av smisk än du. Och jag tvivlar nästan på att du är kvinna på det sätt du skriver. Anmäler så får moderatorerna kolla.

Behöver nödvändigtvis inte vara så. Hon kan ha stor erfarenhet av att få smisk men väldigt lite erfarenhet av BDSM och söker sig till det jag brukar kalla duminanta. Får tyvärr allt för ofta kontakt med den typen av tjejer genom vi säger rött när det gått över styr.

Förmodar att du och jag har en helt annan syn på hur viktigt det är med komunikation mellan top och bottom och också är medvetna om att man som top har ett stort ansvar då många bottoms ofta är lite förblindade på grund av känslor till sin top och allt för ofta inte förstår sitt eget bästa.
Svar på tråden Gillar att få smisk