• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Joannajoanna
    Anonym (Hoppas på plus) skrev 2019-01-14 21:05:36 följande:

Lycka till då Joanna Joanna???? håller tummarna för dig. När ska du testa?

på torsdag ska ja testa :D
  • FruW85

Jag hoppar in här. Jag håller på att bli knäpp haha. Har haft så mycket symtom i ungefär 14 dagar nu, bla illamående vilket resulterat i absolut ingen matlust. Enligt temp-apparna så hade jag äl den 7e eller 11e jan (beroende på vilken app man ska lita på..) så går man på det så kan det ju verkligen inte vara på grund av en graviditet.
    Är jag skengravid nu? Eller finns det andra anledningar till att man kan ha exakt samma symtom? Känner mig SÅ frustrerad över att gå runt och må illa "för ingenting" samtidigt som jag sitter och hoppas på att jag ändå kan ha blivit gravid tidigare, trots att tempen talar emot det..

• Anonym (Mys 4/1)

Jag vet inte är mig känns det som det inte tagit sig denna månad. En känsla jag fick igår morse och den kom i dag igen. Det är ju sånt som händer liksom. Klart man blir besviken om det är så men samtidigt så blir jag inte förstörd heller då vi inte jobbar aktivt med det. Vi får se :)

• Anonym (A)

Den "mens" jag fick i torsdags 3 dagar innan BIM var väldigt sparsam och höll i sig i fyra dagar. Behövde knappt använda trosskydd och den molande känslan jag kände från ägglossning (14 dagar) till "mens" är nu återkommande efter att blödningen är över. Tog ett test på på beräknad BIMdag i söndags men det visade negativt. Vad tror ni? Kan det vara en nidblödning/genombrottsblödning?

• DrömlivetiHD
    Joannajoanna skrev 2019-01-15 07:15:20 följande:

Grattis Grattis. vilket test testade du med?

så fascinerad att så många kan plussa så tidigt :D

Tack :D Testlagrets stickor. Såg en nästan obefintlig skugga på ÄL +9 och på ÄL +11 såg man ett svagt streck utan att anstränga sig. Mannen ska köpa digitalt idag som jag tänkte ta imorgonbitti. Men jag anser att jag redan plussat :) Hade ett precis likadant streck när jag plussade med dottern :)
  • Daphodil

Plussat idag, äl+10. Mina symtom:

Mensvärk på kvällarna sedan äl+7 (ibland så intensiv att jag trodde mensen skulle komma på stört)

Fryser på dagarna, hettar i ansiktet på kvällarna

Lätt ömma bröst (ingen extrem ökning från vanligt)

Lite trött (kan lika gärna vara årstiden tbh)

Ingen kissnödighet eller illamående

• Joannajoanna
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-15 13:24:53 följande:

Tack :D Testlagrets stickor. Såg en nästan obefintlig skugga på ÄL +9 och på ÄL +11 såg man ett svagt streck utan att anstränga sig. Mannen ska köpa digitalt idag som jag tänkte ta imorgonbitti. Men jag anser att jag redan plussat :) Hade ett precis likadant streck när jag plussade med dottern :)

åh uppdatera när du tagit ett digitalt oxå :D
    Daphodil skrev 2019-01-15 19:45:00 följande:

Plussat idag, äl+10. Mina symtom:

Mensvärk på kvällarna sedan äl+7 (ibland så intensiv att jag trodde mensen skulle komma på stört)

Fryser på dagarna, hettar i ansiktet på kvällarna

Lätt ömma bröst (ingen extrem ökning från vanligt)

Lite trött (kan lika gärna vara årstiden tbh)

Ingen kissnödighet eller illamående

wow på äl+10 ännu tidigare än drömlivetiHD. har du regelbunden mens?
  • Joannajoanna

En tanke slog mig, va in å kolla i min mens app. senaste 6 månaderna har min mens kommit på dag 24, 25, 30,25,25,30. snittet i min app är uträknad till 27 dagars cykel alltså 19/1 men skulle de här va en månad med 25 dagar har ja ju bim 17/1 och borde egentligen kunna testa med ett testa tidigt redan nu :O

kan fasen mellan äl och mens variera med 5 dagar? ja tkr att appens uträkning (efter en 27 dagars cykel) på äl stämmer varje månad med äl symptomen jag har. har fått för mig att de är fasen innan äl som kan variera. nån som vet?

• Daphodil
    Joannajoanna skrev 2019-01-15 20:37:09 följande:

åh uppdatera när du tagit ett digitalt oxå :Dwow på äl+10 ännu tidigare än drömlivetiHD. har du regelbunden mens?

Hyfsat regelbunden, men lite mindre så senaste tiden. Jag tempar så jag kan vara hyfsat säker på äl iaf! Ja, det är tidigt, men det är ju också ett svagt plus. =) När har du BIM?
  • FruW85
    Joannajoanna skrev 2019-01-15 20:47:23 följande:

En tanke slog mig, va in å kolla i min mens app. senaste 6 månaderna har min mens kommit på dag 24, 25, 30,25,25,30. snittet i min app är uträknad till 27 dagars cykel alltså 19/1 men skulle de här va en månad med 25 dagar har ja ju bim 17/1 och borde egentligen kunna testa med ett testa tidigt redan nu :O

kan fasen mellan äl och mens variera med 5 dagar? ja tkr att appens uträkning (efter en 27 dagars cykel) på äl stämmer varje månad med äl symptomen jag har. har fått för mig att de är fasen innan äl som kan variera. nån som vet?

Om jag inte tänker helt fel så är väl oftast tiden mellan äl och mens densamma, +/- någon dag, och att det är tiden mellan mens-äl som diffar när man har olika långa cykler?
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim