• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Daphodil
    FruW85 skrev 2019-01-15 20:58:25 följande:

Om jag inte tänker helt fel så är väl oftast tiden mellan äl och mens densamma, +/- någon dag, och att det är tiden mellan mens-äl som diffar när man har olika långa cykler?

Stämmer bra!
  • Joannajoanna
    FruW85 skrev 2019-01-15 20:58:25 följande:

Om jag inte tänker helt fel så är väl oftast tiden mellan äl och mens densamma, +/- någon dag, och att det är tiden mellan mens-äl som diffar när man har olika långa cykler?

okej de va som ja oxå fått för mig då. läste oxå att äl symtom som flytningar, molvärk, sexlust osv är tecken på att kroppen förbereder för äl, sen om de släpper ett ägg eller hur länge de tar innan de släpper kunde variera. inte ens äl testen va en garanti för att man faktiskt har äl, bara att kroppen förbereder för de. fasen man lär sig nått nytt hela tiden haha.
  • FruW85
    Joannajoanna skrev 2019-01-15 21:06:56 följande:
    okej de va som ja oxå fått för mig då. läste oxå att äl symtom som flytningar, molvärk, sexlust osv är tecken på att kroppen förbereder för äl, sen om de släpper ett ägg eller hur länge de tar innan de släpper kunde variera. inte ens äl testen va en garanti för att man faktiskt har äl, bara att kroppen förbereder för de. fasen man lär sig nått nytt hela tiden haha.
    oj, det var något nytt. Funderade på att testa äl-test nästa månad, om det inte går vägen nu, men det är kanske bättre att lita på tempen ändå. Så länge man ligger ofta så finns ju ingen risk att missa den.
  • FruW85

Förresten, är det någon som känt av "växtvärk" innan bim och inte varit gravid? Det "pirrar/sticker/ilar" på ett sätt som det bara gjort senast jag var gravid, inte alls som vanlig mensvärk. Vill inte hoppas för mycket men vet inte om det är något som är vanligt att känna innan mens?

• Joannajoanna
    FruW85 skrev 2019-01-15 21:19:59 följande:

Förresten, är det någon som känt av "växtvärk" innan bim och inte varit gravid? Det "pirrar/sticker/ilar" på ett sätt som det bara gjort senast jag var gravid, inte alls som vanlig mensvärk. Vill inte hoppas för mycket men vet inte om det är något som är vanligt att känna innan mens?

Jag brukar få "växtvärk" innan mens. ilar, moler å drar i äggstockar. moler i tjejmagen och i svanken. nån gång har de huggit till oxå. även ömma bröst, humörsvängningar, lätt illamående, trött haha så man kan nog inte hoppas för mycket. jag tror ja är gravid varje månad även om jag inte planerar eller vill va gravid just då (som innan vi började med den här så skulle vi inte ha fler)
  • Joannajoanna
    FruW85 skrev 2019-01-15 21:14:43 följande:

oj, det var något nytt. Funderade på att testa äl-test nästa månad, om det inte går vägen nu, men det är kanske bättre att lita på tempen ändå. Så länge man ligger ofta så finns ju ingen risk att missa den.

nä precis, ända risken är vell att man slösar test för tidigt/i onödan tänker jag. Man vill ju bara veta direkt redan innan äl om man blev gravid.

Jag måste dessutom hinna handla på mig kräkvänlig mat, åksjukeband, fixa barnvakt osv osv för de tar bara några dagar sedan ligger jag som med värsta vinterkräksjukan i några månader. ursha.
  • FruW85
    Joannajoanna skrev 2019-01-15 21:26:34 följande:
    Jag brukar få "växtvärk" innan mens. ilar, moler å drar i äggstockar. moler i tjejmagen och i svanken. nån gång har de huggit till oxå. även ömma bröst, humörsvängningar, lätt illamående, trött haha så man kan nog inte hoppas för mycket. jag tror ja är gravid varje månad även om jag inte planerar eller vill va gravid just då (som innan vi började med den här så skulle vi inte ha fler)

Ok, misstänkte det. Hade aldrig känt det här innan och har i vanliga fall ont när jag har mensvärk, det här känns mest konstigt och inte riktigt på samma ställe, men antar att kroppen kan komma ihåg och "köra den här typen av smärta" istället för den vanliga..
    Men ja, många gravidsymtom är ju densamma som innan mens så det är ju egentligen omöjligt att veta. 

• FruW85
    Joannajoanna skrev 2019-01-15 21:29:09 följande:
    nä precis, ända risken är vell att man slösar test för tidigt/i onödan tänker jag. Man vill ju bara veta direkt redan innan äl om man blev gravid.

Jag måste dessutom hinna handla på mig kräkvänlig mat, åksjukeband, fixa barnvakt osv osv för de tar bara några dagar sedan ligger jag som med värsta vinterkräksjukan i några månader. ursha.

Ja, hatar väntan mellan äl och bim... =/
    oj, fy..såpass. Själv hade jag bara ett obehagligt illamående men spydde knappt senast (dock slutade det i ma så det kanske hade något samband där..)

• Joannajoanna

då besviken. kunde inte hålla mig å testade med cb testa tidigt. super negativt. Bim -3 känner mig som ett tjurigt barn, varför kan alla andra plussa så tidigt, varför blir så många gravida på första försöket. varför händer de aldrig mig?

jaja för å inte vara så OT så är min extrema trötthet fortfarande kvar, lite illamående, halsbränna, jätte onda bröst. ja brösten brukar va ömma å ja vet att man förstärker alla symtom när man väntar plus men så här ont i tuttarna brukar ja inte ha.

inatt somnade min man med handen på min "livmoder mage) han som är den lite mer skeptiska å lite mindre bebissugen. :(

ja ja har gett upp hoppet. trotts att de bara är första försöket å bim inte ens har varit. känner mig så töntig. jag har ju 2 barn. ja borde bara njuta av de å tänka att bebis blir till när den blir till. :(

• FruW85
    Joannajoanna skrev 2019-01-16 18:53:32 följande:

då besviken. kunde inte hålla mig å testade med cb testa tidigt. super negativt. Bim -3 känner mig som ett tjurigt barn, varför kan alla andra plussa så tidigt, varför blir så många gravida på första försöket. varför händer de aldrig mig?

jaja för å inte vara så OT så är min extrema trötthet fortfarande kvar, lite illamående, halsbränna, jätte onda bröst. ja brösten brukar va ömma å ja vet att man förstärker alla symtom när man väntar plus men så här ont i tuttarna brukar ja inte ha.

inatt somnade min man med handen på min "livmoder mage) han som är den lite mer skeptiska å lite mindre bebissugen. :(

ja ja har gett upp hoppet. trotts att de bara är första försöket å bim inte ens har varit. känner mig så töntig. jag har ju 2 barn. ja borde bara njuta av de å tänka att bebis blir till när den blir till. :(

Äh, du är inte töntig. Tror det är många som känt sådär..att det går så himla lätt för "alla andra" och att man själv jobbar i motvind. Och tiden går ju så himla långsamt!

Nu finns ju chansen fortfarande den här månaden, så jag håller verkligen tummarna för dig :)

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim