• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • DrömlivetiHD
    Joannajoanna skrev 2019-01-16 20:31:38 följande:

iiiih Grattis :D

Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-16 21:22:56 följande:

Grattis <3 :)

Tack tjejer! <3 Jag håller tummarna för er!
  • Anonym (hemlisen)
    abouttogiveup skrev 2019-01-09 00:06:43 följande:

Nu blir det fokus att tänka att jag måste vara skengravid eller att det är pms-smärtor... BIM-3 eller rättare sagt nu då: ca 17 dar kvar till nästa ÄL och försök. Om vi orkar

det finns hjälp att få. tappa inte hoppet!
  • FruW85
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-16 20:08:09 följande:
    Skönt o få det bekräftat :)
    Grattis :D
    Joannajoanna skrev 2019-01-16 20:31:11 följande:
    varför måste du vänta?

För att jag antagligen inte kommer se något nu.=( Enligt min temp hade jag äl antingen den 7e eller 11e, men jag har haft jättemycket symtom sedan 4-8 dagar innan äl, dvs i lite drygt två veckor nu. Så det finns tre alternativ
    1. Jag hade äl tidigare än tempkurvan visar och jag är gravid.
    Eller så är jag "skengravid" och:
    2. Jag hade äl nu och har blivit gravid men det är för tidigt att se = negativt test
    3. Jag hade äl nu och har inte blivit gtavid = negativt test.
    Det första alternativet känns ju tyvärr inte jättetroligt eftersom man, vad jag förstått det som, ska ha förhöjd temp efter äl..

Joannajoanna skrev 2019-01-16 20:33:10 följande:
    jag hoppas fortfarande att chansen finns. med mina tidigare graviditeter har ja testat på bim och inte fått superstarka streck.

Samma här, det dröjde lite innan jag verkligen såg ett starkt och tydligt streck, om jag minns rätt. Håller tummarna för dig!

ballerinakakaoreo skrev 2019-01-16 20:59:15 följande:

Min förra graviditet slutade tyvärr i ett missfall i v. 10 men mina symptom bara 2 dagar efter ägglossningen DÅ var bland annat svullna bröst med ömma bröstvårtor, ökad törst, konstiga drömmar och molvärk.

Nu är vi igång igen och jag är på ÄL+5 och det har småhuggit och dragit i tjejmagen hela dagen, livmodern känns typ "öm". I 2-3 dagar har jag varit smått illamående på morgonen och här om natten drömde jag att jag svepte en 1,5 L flaska med Trocadero utan att bli mindre törstig och när jag vaknade svepte jag 2 stora glas vatten. Jag tycker mig känna lite svullna bröst och bröstvårtorna är lite känsligare än vanligt. Jag stirrade mig blind på tester förra månaden men det var negativt, så jag hoppas stenhårt på ett plus denna månaden men har lovat mig själv att testa om mensen uteblir och inte innan för då blir jag dum i huvudet, men det är ju så svårt att låta bli ;) 

Åh, jag känner igen mig haha! Det låter ju väldigt lovande :D ..och ja, det är så svårt att inte testa även när man vet att det är för tidigt :)

Tigerkvinna skrev 2019-01-16 21:09:27 följande:

Är på ÄL+2 idag och har sån jäkla molvärk, känns så ömt i hela livmodern inte upp mot äggstockarna. Vart så öm så att när vi hade sex imorse gjorde det nästan ont när han kom för långt in...

Och jag som aldrig ens har mensvärk :p 

Första konstaterade ÄL på ett år så det är kanske bara såhär det ska kännas efter ÄL men hoppas ju på att det förbereds för en liten där inne. 

Sådär hade jag också 2 dagar efter äl. Har funderat över om det var äl som var två dagar sen eller vad det var.. Brukar aldrig känna av äl nämligen.

Anonym (Ge aldrig upp :)) skrev 2019-01-16 22:16:46 följande:

Grattis till er som pussat och håller tummarna för er som väntar ?

Hoppar in här med ett lång inlägg men en fundering på slutet :)

Har en lång historia bakom med 10 års försök med både IVF 6 st (2mf) och sedan annan alternativ hjälp. De har inte funnit något direkt fel men den alternativa visade väldigt lågt progesteron som jag då har tillfört kroppen de senaste 3 åren och för ett år sedan blev vi spontan gravida men då vi inte trodde på testerna testade jag med 5 olika test alla positiva men tyvärr negativa 2 dagar senare så ett till mf. Men iom att vi blev gravida på egen hand kontaktade jag fertilitetskliniken och fick möjlighet att få hjälp men ägglossning tabletter Letrozol, först i några månader och sedan lade de till ovitrelle då det aldrig bekräftat att jag haft ägglossning tidigare och lh testerna visar lite som de vill. Som ni känner igen så lever man ju livet med 2 veckor i taget ägglossning - mens.

Men nu till symtom då jag nu vet att jag haft ägglossning senaste 3 månaderna då vi fått kolla med ultraljud hur det är på g och en gång även efter. Så har jag denna gång ett nytt symtom vilket jag blir fundersam om någon känner igen sig i och jag har väldig värk i svanken sedan äl + 3 är nu på öl + 7, har även haft några hugg på vänster sida. Någon annan som känner igen sig? Jag har aldrig känt så här tidigare där av funderingen.

Tacksam för svar!

Så hade jag när jag var gravid, och har heller aldrig haft så tidigare (känner likadant nu så jag hoppas, hoppas..) :) För mig kändes det mer som små hugg, pirrningar och ilningar än typisk mensvärk.  

• Anonym (Ge aldrig upp :))

Håller tummarna för dig ????

Då jag inte hittat något specifik för just ont i korsryggen svanken ville jag kolla här om fler kände igen sig.

• Anonym (Ge aldrig upp :))
    Anonym (Ge aldrig upp :)) skrev 2019-01-17 21:22:54 följande:

Tack så jättemycket ?

Tack så jättemycket :)
  • Fluffy87

Jag har haft illamående, humörsvängningar, frossa, förstoppning och varit öm i nedre delen utav magen i 1 vecka. Nu är det bim +2, tog ett test precis och det visade negativt dessvärre. Någon annan som haft massor av symtom men som det tagit lång tid för att få ett positivt utslag på ett test för?

• ballerinakakaoreo

Inatt natten till ÄL+6 så vaknade jag av ett enormt hugg på vänster sida av livmodern men för långt ner för att vara äggstocken. Jag tappade typ andan och var nära på att skrika för att det gjorde så ont, i en sekund bara. Jag kände direkt att antingen så fäste ägget nu eller så sprack någonting i mig, gissar på det förstnämnda? Inget blod (läs nidblödning) utan bara ökade flytningar vilket jag haft i ett par dagar efter ÄL nu, samt molvärk och svagt illamående. Vad är era teorier? 

• Anonym (Snart så)
    Fluffy87 skrev 2019-01-18 18:27:18 följande:

Jag har haft illamående, humörsvängningar, frossa, förstoppning och varit öm i nedre delen utav magen i 1 vecka. Nu är det bim +2, tog ett test precis och det visade negativt dessvärre. Någon annan som haft massor av symtom men som det tagit lång tid för att få ett positivt utslag på ett test för?

Jag hoppas för dig att du får ditt plus, förra månaden hade jag alla möjliga symptom, men trots det några dagar sent så kom den röda på besök. Var i princip helt säker på att denna gången skulle det bli något. Helt galet hur många sken graviditeter jag haft senaste halvåret. Och symtomen ändras. Men jag hoppas för din skull att du bara är en låghormonare!!
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim