DrömlivetiHD skrev 2019-01-16 20:08:09 följande:
Skönt o få det bekräftat :)
Grattis :D
Joannajoanna skrev 2019-01-16 20:31:11 följande:
varför måste du vänta?
För att jag antagligen inte kommer se något nu.=( Enligt min temp hade jag äl antingen den 7e eller 11e, men jag har haft jättemycket symtom sedan 4-8 dagar innan äl, dvs i lite drygt två veckor nu. Så det finns tre alternativ
1. Jag hade äl tidigare än tempkurvan visar och jag är gravid.
Eller så är jag "skengravid" och:
2. Jag hade äl nu och har blivit gravid men det är för tidigt att se = negativt test
3. Jag hade äl nu och har inte blivit gtavid = negativt test.
Det första alternativet känns ju tyvärr inte jättetroligt eftersom man, vad jag förstått det som, ska ha förhöjd temp efter äl..
Joannajoanna skrev 2019-01-16 20:33:10 följande:
jag hoppas fortfarande att chansen finns. med mina tidigare graviditeter har ja testat på bim och inte fått superstarka streck.
Samma här, det dröjde lite innan jag verkligen såg ett starkt och tydligt streck, om jag minns rätt. Håller tummarna för dig!
ballerinakakaoreo skrev 2019-01-16 20:59:15 följande:
Min förra graviditet slutade tyvärr i ett missfall i v. 10 men mina symptom bara 2 dagar efter ägglossningen DÅ var bland annat svullna bröst med ömma bröstvårtor, ökad törst, konstiga drömmar och molvärk. 
 Nu är vi igång igen och jag är på ÄL+5 och det har småhuggit och dragit i tjejmagen hela dagen, livmodern känns typ "öm". I 2-3 dagar har jag varit smått illamående på morgonen och här om natten drömde jag att jag svepte en 1,5 L flaska med Trocadero utan att bli mindre törstig och när jag vaknade svepte jag 2 stora glas vatten. Jag tycker mig känna lite svullna bröst och bröstvårtorna är lite känsligare än vanligt. Jag stirrade mig blind på tester förra månaden men det var negativt, så jag hoppas stenhårt på ett plus denna månaden men har lovat mig själv att testa om mensen uteblir och inte innan för då blir jag dum i huvudet, men det är ju så svårt att låta bli ;) 
Åh, jag känner igen mig haha! Det låter ju väldigt lovande :D ..och ja, det är så svårt att inte testa även när man vet att det är för tidigt :)
Tigerkvinna skrev 2019-01-16 21:09:27 följande:
Är på ÄL+2 idag och har sån jäkla molvärk, känns så ömt i hela livmodern inte upp mot äggstockarna. Vart så öm så att när vi hade sex imorse gjorde det nästan ont när han kom för långt in...
Och jag som aldrig ens har mensvärk :p 
Första konstaterade ÄL på ett år så det är kanske bara såhär det ska kännas efter ÄL men hoppas ju på att det förbereds för en liten där inne. 
Sådär hade jag också 2 dagar efter äl. Har funderat över om det var äl som var två dagar sen eller vad det var.. Brukar aldrig känna av äl nämligen.
Anonym (Ge aldrig upp :)) skrev 2019-01-16 22:16:46 följande:
Grattis till er som pussat och håller tummarna för er som väntar ?
 Hoppar in här med ett lång inlägg men en fundering på slutet :)
 Har en lång historia bakom med 10 års försök med både IVF 6 st (2mf) och sedan annan alternativ hjälp. De har inte funnit något direkt fel men den alternativa visade väldigt lågt progesteron som jag då har tillfört kroppen de senaste 3 åren och för ett år sedan blev vi spontan gravida men då vi inte trodde på testerna testade jag med 5 olika test alla positiva men tyvärr negativa 2 dagar senare så ett till mf. Men iom att vi blev gravida på egen hand kontaktade jag fertilitetskliniken och fick möjlighet att få hjälp men ägglossning tabletter Letrozol, först i några månader och sedan lade de till ovitrelle då det aldrig bekräftat att jag haft ägglossning tidigare och lh testerna visar lite som de vill. Som ni känner igen så lever man ju livet med 2 veckor i taget ägglossning - mens. 
 Men nu till symtom då jag nu vet att jag haft ägglossning senaste 3 månaderna då vi fått kolla med ultraljud hur det är på g och en gång även efter. Så har jag denna gång ett nytt symtom vilket jag blir fundersam om någon känner igen sig i och jag har väldig värk i svanken sedan äl + 3 är nu på öl + 7, har även haft några hugg på vänster sida. Någon annan som känner igen sig? Jag har aldrig känt så här tidigare där av funderingen.
 Tacksam för svar!
Så hade jag när jag var gravid, och har heller aldrig haft så tidigare (känner likadant nu så jag hoppas, hoppas..) :) För mig kändes det mer som små hugg, pirrningar och ilningar än typisk mensvärk.