• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Theedi28
    FruW85 skrev 2019-01-20 17:22:31 följande:

Jag hade känt av en hel del symtom i 3 veckor, och eftersom jag fick ett ma i dec så visste jag inte om jag kunde lita på tempen helt så idag kunde jag helt enkelt inte hålla mig längre haha. Jag såg ett svagt, svagt streck..så pass att både jag och mannen såg det men för svagt för att vilja fastna på bild..Vågar inte hoppas på att det faktiskt är något, och även om det är det så är det ju jättevanligt med tidiga missfall så nästa kan ju bli negativt ändå...  Nu får jag i alla fall inte testa igen förrän om en vecka haha.

Jag har fått en hel del "pirrningar/hugg/ilningar" speciellt på vänster sida, men även på båda sidor och ner mot ljumskarna. Känner igen det väldigt mycket från när jag var gravid :) Brukar dock inte känna av äl så jag vet inte om det är likt det? Bredvid inlägget så ska det finnas en text med "citera", iaf på datorn..har inte i huvudet hur det ser ut på mobilen, bara att trycka på den :)

Ahaa! Nu hitta jag de :)

Okej ! Va spännande ! Jag håller verkligen tummarna !

Jag fick också ett missfall sist , vilket gjorde att jag blödde i 6 dagar vanliga fall 2 och en halv dag som mest ! Följden blev att jag hade inte ägglossning förens 17 dagar efter det , så nu vet jag inte alls när jag ska ha mens ! Vet bara att äl va för 6 dagar sedan ! Så egentligen tänker jag att jag kanske kan testa på torsdag ! Eller om jag ska vänta en hel vecka till !

Men äl+ menas väl med hur många dagar efter äl man är ? Tänkte om du är på ÄL +12 är du 12 dagar efter äl då ?:)
  • FruW85
    Theedi28 skrev 2019-01-20 17:34:03 följande:
    Ahaa! Nu hitta jag de :)

Okej ! Va spännande ! Jag håller verkligen tummarna !

Jag fick också ett missfall sist , vilket gjorde att jag blödde i 6 dagar vanliga fall 2 och en halv dag som mest ! Följden blev att jag hade inte ägglossning förens 17 dagar efter det , så nu vet jag inte alls när jag ska ha mens ! Vet bara att äl va för 6 dagar sedan ! Så egentligen tänker jag att jag kanske kan testa på torsdag ! Eller om jag ska vänta en hel vecka till !

Men äl+ menas väl med hur många dagar efter äl man är ? Tänkte om du är på ÄL +12 är du 12 dagar efter äl då ?:)
    Tack :)

Ja, det är svårt efter mf, det kan ta ett tag för kroppen att hitta tillbaka. Jag fick äl först på dag 25 eller 29 =/ Dom flesta har 14 dagar mellan äl och mens, men det kan diffa ett par dagar åt båda håll :) Så har det gått 16 dagar så kan det vara läge att börja fundera över varför den inte kommer :)
    Ja men precis :) Så jag är antingen 8 dagar eller 12 dagar efter äl :) Räknar med 8 för att vara på den säkra sidan :)
  • Anonym (Mys 4/1)

Nått jag känner är lite konstigt är att det känns verkligen inte alls som det brukar när han ska få mens. Den är beräknad till i morgon men känner inget alls :/ jag bara fiser. Alla symptom borta förutom lätt konstig smak i munnen och lite små hugg i äggstockarna typ. Men ingen mensvärk inget mens bubbel i magen inget sånt alls. I kväll känner jag av svanken / korsryggen eller vad det heter och typ mot höfterna. Men känner inga mens symptom som man brukar ha. Riktigt konstigtrevligt:/ :) men vi får se. Tänker inte ropa varken bu eller bä än.

• Anonym (Anonym123)

Hej alla. Är ny i tråden. Får jag fråga ni som skriver om ilningar? Var har ni dom? Jag har haft jättemycket ilningar sen äl men har inge andra symptom och vågar inte hoppas på något.

Jag har haft ilningar liksom på/innanför ?puppbenet? känns de som. Alltså inte inne i puppan eller i magen.. undrar vad det kan vara ???? har aldrig haft så innan

• Anonym (hemlisen)
    Anonym (Anonym123) skrev 2019-01-20 23:25:52 följande:

Hej alla. Är ny i tråden. Får jag fråga ni som skriver om ilningar? Var har ni dom? Jag har haft jättemycket ilningar sen äl men har inge andra symptom och vågar inte hoppas på något.

Jag har haft ilningar liksom på/innanför ?puppbenet? känns de som. Alltså inte inne i puppan eller i magen.. undrar vad det kan vara ???? har aldrig haft så innan

Menar du snippan?

Vaginan?
  • Jagerika
    Theedi28 skrev 2019-01-20 17:14:03 följande:

Jag är ny här så jag får inte till det hur man svarar på någons inlägg! Hittar bara hur man svarar i själva gruppen! Någon som kan förklara hur man gör ?haha

Du trycker på knappen *citera* brevid *anmäl*, på det inlägg du vill kommentera :)
  • Jagerika
    Theedi28 skrev 2019-01-20 17:14:03 följande:

Jag är ny här så jag får inte till det hur man svarar på någons inlägg! Hittar bara hur man svarar i själva gruppen! Någon som kan förklara hur man gör ?haha

Haha såg nu att du redan hade hittat knappen :)
  • Jagerika

Nån som varit gravid och börjat känna nått på ÄL+6 redan? Igår kände jag inget men haft mensvärk till och från sedan äl. Och idag mår jag lite smått illa, mår konstigt bara! Aldrig varit gravid och försökt lääänge nu och ena månaden känner jag massor och vissa ingenting.

• FruW85
    Jagerika skrev 2019-01-21 07:56:21 följande:

Nån som varit gravid och börjat känna nått på ÄL+6 redan? Igår kände jag inget men haft mensvärk till och från sedan äl. Och idag mår jag lite smått illa, mår konstigt bara! Aldrig varit gravid och försökt lääänge nu och ena månaden känner jag massor och vissa ingenting.

Jag började känna av väldigt tidigt när jag var gravid, det var nog runt äl+6 där. Det kändes helt annorlunda mot för hur det någonsin känts innan mens innan. Svårt att sätta fingret på exakt vad det var. Kroppen kändes bara väldigt annorlunda. Plussade dock inte förrän förrän äl+12, och det var väldigt svagt. Äl+16 fick jag ett plus jag vågade lita på.  
  • Jagerika
    FruW85 skrev 2019-01-21 08:09:04 följande:

Jag började känna av väldigt tidigt när jag var gravid, det var nog runt äl+6 där. Det kändes helt annorlunda mot för hur det någonsin känts innan mens innan. Svårt att sätta fingret på exakt vad det var. Kroppen kändes bara väldigt annorlunda. Plussade dock inte förrän förrän äl+12, och det var väldigt svagt. Äl+16 fick jag ett plus jag vågade lita på.  

Tack för svar! Jag kan inte heller sätta fingret på varför jag mår konstigt, småfryser, känns som jag har lågt blodsocker och liksom har en klump i halsen av illamående. Tycker det borde vara omöjligt att känna nått nu? Jag har haft alla symtom som finns innan så vet inte om kroppen spelar mig ett spratt! Fick aldrig mensen förra månaden men kände en ny ÄL för 6 dagar sedan väldigt tydligt, så räknar efter den :)
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim