• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Daphodil
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-19 16:17:02 följande:

äl+6 och kan väl konstatera att mitt humör går lite upp och ner och att jag är lite mer trött. men samtidigt har min sambo varit väldigt osjysst och det är mkt på jobbet, så det är väl tyvärr ena tydliga tecken. 

en annan grej är att jag känt mig lite extra kåt och ibland extra glad och strålat mer på jobbet. nån frågade "firar du nåt?".

Men allt detta är ju för VAGT!

Jag var också ovanligt glad innan plus. Hoppas! =)
  • nathalieejj

Hoppar in här, lite tidigt bara äl +2 men fick idag gulaktig klibbig flytning, extremt kåt hahah annars inget än! När jag var gravid sist hade jag bara ila flytningar och inga andra symtom. Med sonen kändes brösten extremt spända. Hoppas denna gång massvis med symtom kommer så man får lite hopp! Bim 31/1

• Anonym (hemlisen)
    Daphodil skrev 2019-01-19 18:53:47 följande:
    Jag var också ovanligt glad innan plus. Hoppas! =)
    Ja! Å vad glad jag blev av ditt meddelande. Glad

Hur går det för dig? 
  • Anonym (Mys 4/1)

Testade igår med flera timmar gammalt kiss. Vet inte om de spelar någon roll eller om det var i förrgår. Jo i förrgår och fick negativt test. Så vi får se. Blir man överraskad eller kommer tant röd? För mig spelar det inte så stor roll men man känner ju lite hur biologiska klockan tickar :) kram

• ballerinakakaoreo

Idag på ÄL+8 fick jag mitt första svaga plus!! Jag har skrivit några inlägg innan här men mina symptom har varit: ökad törst, molvärk, svag huvudvärk igår, diffust illamående, svullna men inte ömma bröst, ökade krämiga flytningar och yrsel då och då. Natten till i förrgår fick jag ett hårt hugg rakt i livmoder/äggstocken.

Det är första plusset efter mitt missfall. Ingen är gladare än jag :) 

• Theedi28

HEJ jag hoppar in lite här ! :)

Therese heter jag ! 22 år . Jag och min sambo försöker blir gravida nu 3e försöket :) är på ÄL+6 idag ! Väntan att få testa sig är enorm haha, bara att hoppas på det bästa!

Vilka fler här är på dagar efter ÄL! Skriv gärna så kan vi följas åt och peppa varandra och prata om lite allt möjligt om graviditet hur ni mår osv :D kram från mig ????

• FruW85
    Theedi28 skrev 2019-01-20 16:55:26 följande:

HEJ jag hoppar in lite här ! :)

Therese heter jag ! 22 år . Jag och min sambo försöker blir gravida nu 3e försöket :) är på ÄL+6 idag ! Väntan att få testa sig är enorm haha, bara att hoppas på det bästa!

Vilka fler här är på dagar efter ÄL! Skriv gärna så kan vi följas åt och peppa varandra och prata om lite allt möjligt om graviditet hur ni mår osv :D kram från mig ????

Så kul! Är på äl+8, eller +12 beroende på vilken app jag ska lita på. Ja, väntan är hemsk haha! Har mått så dåligt så länge nu så fuskade och testade i morse...såg kanske något, så nu får jag inte testa förrän om en vecka igen haha...
  • Theedi28

FruW85 Nej va kul !! Ja du testade redan idag ?? Syntes de något?? Har en fråga! Jag brukar känna av ägglossningen en dag bara ! Men denna gång så kände jag samma , bara de att nu känner jag fortfarande i vänster sida vid vägledare eller vad det heter. Känns som ägglossning nästan fast det kommer och går! Jätte skumt, samt att det känns som ni vet ibland kan man få små ryckningar under ögat typ vid någon nerv ?! Haha . Får exakt samma känsla nere i vänster sida ! Nån mer som upplevt detta ??:)

• Theedi28

Jag är ny här så jag får inte till det hur man svarar på någons inlägg! Hittar bara hur man svarar i själva gruppen! Någon som kan förklara hur man gör ?haha

• FruW85
    Theedi28 skrev 2019-01-20 17:12:23 följande:

FruW85 Nej va kul !! Ja du testade redan idag ?? Syntes de något?? Har en fråga! Jag brukar känna av ägglossningen en dag bara ! Men denna gång så kände jag samma , bara de att nu känner jag fortfarande i vänster sida vid vägledare eller vad det heter. Känns som ägglossning nästan fast det kommer och går! Jätte skumt, samt att det känns som ni vet ibland kan man få små ryckningar under ögat typ vid någon nerv ?! Haha . Får exakt samma känsla nere i vänster sida ! Nån mer som upplevt detta ??:)

Jag hade känt av en hel del symtom i 3 veckor, och eftersom jag fick ett ma i dec så visste jag inte om jag kunde lita på tempen helt så idag kunde jag helt enkelt inte hålla mig längre haha. Jag såg ett svagt, svagt streck..så pass att både jag och mannen såg det men för svagt för att vilja fastna på bild..Vågar inte hoppas på att det faktiskt är något, och även om det är det så är det ju jättevanligt med tidiga missfall så nästa kan ju bli negativt ändå...  Nu får jag i alla fall inte testa igen förrän om en vecka haha.

Jag har fått en hel del "pirrningar/hugg/ilningar" speciellt på vänster sida, men även på båda sidor och ner mot ljumskarna. Känner igen det väldigt mycket från när jag var gravid :) Brukar dock inte känna av äl så jag vet inte om det är likt det? 
    Theedi28 skrev 2019-01-20 17:14:03 följande:

Jag är ny här så jag får inte till det hur man svarar på någons inlägg! Hittar bara hur man svarar i själva gruppen! Någon som kan förklara hur man gör ?haha

Bredvid inlägget så ska det finnas en text med "citera", iaf på datorn..har inte i huvudet hur det ser ut på mobilen, bara att trycka på den :)

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim