• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (Mys 4/1)
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-19 20:11:32 följande:

Grattis!!!  fast det visste man ju nästan.

Ja känslan fanns där :)
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-19 23:08:17 följande:
    Helt rätt!!! Vi håller tummarna ihop för att aldrig säga aldrig

• 1213
    zanlou skrev 2019-03-19 23:14:53 följande:

Du får hänga med på vårt; man ska aldrig säga aldrig! Gång 17 duger väll fint, tänker jag

Ta ett test om 2 dagar då bör du få ett säkert resultat men symptomen lutar ju åt ett pluss kan jag tycka.

Tack för stöttningen! BIM+3 idag och ingen mens ännu. Jag vet inte riktigt när jag ska köpa mitt gravtest. Jag vill ju såklart veta men samtidigt har det skett förut att jag haft alla tecken man kan ha och så har testet varit negativt.. så jag funderar på att vänta ända tills på söndag, haha..

Är så nyfiken på hur det går med ditt test? Testade du dig nu på morgonen??
  • Anonym (hemlisen)

Idag är det dag 30 för mig. Har oregelbunden mens och tittar jag på statistiken kan den mycket väl komma idag. Men håller tummarna för att den inte kommer!

Nån gång förra året kom mensen dag 32 också, men passerar jag nu dag 30 utan att få mens vågar jag va försiktigt positiv.

Känns lite som en spänd sten långt ner i livmodern, fast svagt på det sättet. Spännande dagar nu!

• 1213
    ajjans skrev 2019-03-19 23:38:02 följande:

Hej, hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden! 

Har nästan sedan direkt efter ÄL haft ont i tuttarna och molande värk i tjejmagen, vanliga PMS-symtom för mig, men de har känts mycket tydligare nu och håller fortfarande på och jag är på BIM-3. Min PMS brukar alltid avta typ en vecka innan, så håller tummar och tår för att jag plussar 

Tog ett test idag men jag är osäker på om det är positivt eller ej så jag tar ett nytt om mensen ej dyker upp om några dagar 

Välkommen :)

Åh hoppas verkligen att det du såg var ett positivt test! Dagarna går ju så långsamt nu!

Jag håller tummarna för att din mens håller sig borta.
  • Anonym (hemlisen)
    1213 skrev 2019-03-19 20:15:34 följande:

Hej!

Går här och försöker att inte hoppas. Men är nu på BIM+2 (trodde jag var på bim+1 men räknade fel)

Har haft cyklar mellan 26-30 dagar så lite oregelbundna. Men oftast 28. Idag är jag på dag 30 och är så galet kissenödig, mensvärk varje dag, mest på kvällarna och svullen. Även väldigt gråtmild. Har inga gravtester hemma men tog ett ägglossningstest idag som var starkt men inte helt positivt så då tappade jag hoppet igen.. vet inte när jag ska våga testa mig med gravtest då jag är på försök nummer 17 och vet att min kropp lurat mig så många gånger förut...

Vill så gärna lyckas men varför skulle jag göra det på just försök nummer 17?..

som zanlou sade, man ska aldrig säga aldrig!

själv dag 30 idag. hade jag varit du hade jag väntat ett par dag innan jag testade, som zanlou sade. Och testa med rätt graviditetstest! 
  • Anonym (hemlisen)
    ajjans skrev 2019-03-19 23:38:02 följande:

Hej, hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden! 

Har nästan sedan direkt efter ÄL haft ont i tuttarna och molande värk i tjejmagen, vanliga PMS-symtom för mig, men de har känts mycket tydligare nu och håller fortfarande på och jag är på BIM-3. Min PMS brukar alltid avta typ en vecka innan, så håller tummar och tår för att jag plussar Tungan ute

Tog ett test idag men jag är osäker på om det är positivt eller ej så jag tar ett nytt om mensen ej dyker upp om några dagar Skrattande

Lycka till!!!
  • Anonym (hemlisen)
    Mollisen1 skrev 2019-03-19 20:42:58 följande:
    Jag är i samma sits, är också lite rädd för att få negativt test då jag blivit ledsen alla andra gånger.. Jag har BIM idag, och är också kissnödig typ hela tiden, aldrig varit med om något liknande, tycker att bara det borde vara ett tecken eller? Annars har jag varit illamående ikväll också. Jag ska nog testa imorgon bitti, känns på nått sätt skönt att också veta än att gå runt och spekulera. Jag hoppas du plussar när du bestämmer dig för att testa! :)
    håller tummarna för dig!
  • 1213
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-20 07:36:13 följande:

som zanlou sade, man ska aldrig säga aldrig!

själv dag 30 idag. hade jag varit du hade jag väntat ett par dag innan jag testade, som zanlou sade. Och testa med rätt graviditetstest! 

Tack!

Ja jag väntar några dagar till innan jag testar med ett graviditetstest.

Hur går det för dig? Har du testat?
  • zanlou
    1213 skrev 2019-03-20 07:32:01 följande:

Tack för stöttningen! BIM+3 idag och ingen mens ännu. Jag vet inte riktigt när jag ska köpa mitt gravtest. Jag vill ju såklart veta men samtidigt har det skett förut att jag haft alla tecken man kan ha och så har testet varit negativt.. så jag funderar på att vänta ända tills på söndag, haha..

Är så nyfiken på hur det går med ditt test? Testade du dig nu på morgonen??

+3!!!!! Är så impad över att du fixar å vänta med testet

Jag har inte kommit till BIM än så det får vänta, sen tror jag ju egentligen inte att det tagit sig den här gången men....
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim