• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-09 11:19:34 följande:
    Ha ingen ångest över det, jag fattar precis vad du menar men kroppen ska ju orka oxå!! Jag fixar inte heller att ha sex för många dagar i rad. Får oxå någon form av träningsvärk och det känns bara monotomt och med den känslan tror jag inte att det fäster något ägg iallafall Och ni satte ju faktiskt en av dom ?viktiga? dagarna, det är bra!!

Vet du, jag tycker det här med ?glad gubbe? är lite svårt att fatta. När man får utslag så sker äl mellan 24-36 h, så långt är man ju med. Men i mitt fall har jag fått ring kl 8 på morgonen och sen känt av symtom under dagen och testat samma dag på kvällen och då fått gubben, hade jag inte testat då utan morgonen efter så hade jag ju missat några timmar. Sen är ju ägget befruktningsbart i ca 1 dygn efter äl så om ägget släpper efter 36h har man ju fortfarande chans om man har sex 2 dagar efter glad gubbe beroende på hur snabba spermierna är. Men gubben kommer bara visa sig i spannet mellan 24-36. Eftersom spermierna kan leva i 5 dygn så kan man ju bli befruktat om man har sex några dagar innan äl oxå men störst chans om man prickar äldagen Så i princip bör man ju ha sex konstant mellan mens å äl å vem orkar det?! haha

Har oxå läst det där med varannan dag och tror det är ett rätt sunt upplägg, jag har dock inte haft lust alls sen min mens slutade så nu har vi faktiskt bara haft sex en gång sen dess.
    Tack för pepp! Pepp till dig med, du borde ha fått glad gubbe nu va?

Som jag tolkar det så visar glad gubbe LH-detekteringen, sen har man ägglossning 12-48 timmar efter. Har hört att ju äldre man är, desto snabbare lossnar ägget efter stegringen. 

Enligt Clearblue är det ju dagen man har glad gubbe och dagen efter som man är som mest fertil (samt viss fertilitet dagarna innan). Enligt 1177.se är det 2 dagar innan glad gubbe och 2 dagar efter. (tror det stod 12-72 h där)

Skrev denna tråd (se länk nedan) och fick detta svar, men allt detta har du ju uppenbarligen fattat,  Skäms, själv är jag lite trög. Men kroppen är så skum och trodde glad gubbe skulle vara kvar fram till ägget lossnat (vilket jag tolkar att även du menar)

www.familjeliv.se/forum/thread/79492933-hur-funkar-det-med-agglossningstester-egentligen/1

Nä konstant sex orkar man ej, speciellt om det är på beställning! Men ångrar fortfarande lite att vi inte hade sex på fredag kväll igen och lördag morgon, om svaret i tråden stämmer och infon på 1177 stämmer.

Hoppas du hänger med i allt mitt babbel, haha!
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-09 11:19:34 följande:
    Vet du, jag tycker det här med ?glad gubbe? är lite svårt att fatta. När man får utslag så sker äl mellan 24-36 h, så långt är man ju med. Men i mitt fall har jag fått ring kl 8 på morgonen och sen känt av symtom under dagen och testat samma dag på kvällen och då fått gubben, hade jag inte testat då utan morgonen efter så hade jag ju missat några timmar. 
    Hej igen, ja precis, när det närmar sig bör man ju testa morgon och kväll som du skriver. Tex min glada gubbe på torsdagen kl 15, kanske hade uppkommit under natten. Eller på morgonen.

Tycker det låter som du fattat allt galant och ska nog köra morgon och kväll varianten nästa cykel, när det närmar sig.
  • Anonym (Mys 4/1)

Nej. Dag 3 och ingen mens i sikte än. Så här sen har den aldrig varit. Men konstig i magen är jag. Nej ja fattar ingenting. Vi får se vad som händer. Kan vara kroppen som krånglar eller så är jag gravid. Jag har inte testat än :) första gången jag inte går nuts med test :))

• Anonym (hemlisen)
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-11 08:01:15 följande:

Nej. Dag 3 och ingen mens i sikte än. Så här sen har den aldrig varit. Men konstig i magen är jag. Nej ja fattar ingenting. Vi får se vad som händer. Kan vara kroppen som krånglar eller så är jag gravid. Jag har inte testat än :) första gången jag inte går nuts med test :))

Grymt! Och superspännande!
  • Anonym (Mys 4/1)
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-11 19:03:21 följande:

Grymt! Och superspännande!

Ellerhur!? Så här sen har den aldrig varit :)
  • Anonym (hemlisen)
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-11 21:46:13 följande:
    Ellerhur!? Så här sen har den aldrig varit :)
    Hur har det gått?
  • Anonym (Mys 4/1)
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-14 07:10:22 följande:

Hur har det gått?

Jag har inte vågat testa än. Men nu har jag gått en hel mens utan mens :) så lär väl testa :D
  • zanlou
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-14 10:29:38 följande:

Jag har inte vågat testa än. Men nu har jag gått en hel mens utan mens :) så lär väl testa :D

Haha, önskar jag hade din uthållighet. Själv hade jag testat dagen efter BIM
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-10 21:05:05 följande:

Tack för pepp! Pepp till dig med, du borde ha fått glad gubbe nu va?

Som jag tolkar det så visar glad gubbe LH-detekteringen, sen har man ägglossning 12-48 timmar efter. Har hört att ju äldre man är, desto snabbare lossnar ägget efter stegringen. 

Enligt Clearblue är det ju dagen man har glad gubbe och dagen efter som man är som mest fertil (samt viss fertilitet dagarna innan). Enligt 1177.se är det 2 dagar innan glad gubbe och 2 dagar efter. (tror det stod 12-72 h där)

Skrev denna tråd (se länk nedan) och fick detta svar, men allt detta har du ju uppenbarligen fattat,  , själv är jag lite trög. Men kroppen är så skum och trodde glad gubbe skulle vara kvar fram till ägget lossnat (vilket jag tolkar att även du menar)

www.familjeliv.se/forum/thread/79492933-hur-funkar-det-med-agglossningstester-egentligen/1

Nä konstant sex orkar man ej, speciellt om det är på beställning! Men ångrar fortfarande lite att vi inte hade sex på fredag kväll igen och lördag morgon, om svaret i tråden stämmer och infon på 1177 stämmer.

Hoppas du hänger med i allt mitt babbel, haha!

Jo då, jag hänger med. Låter exakt som mitt huvud

Jag slutar alltid att testa när jag fått min glada gubbe vilket hitintills har infallit på eftermiddagen efter att jag känt av äl-värk. Lika så denna månad och då sa jag inget till sambon och det flöt på som jag tänkt men efter flera frågor dagen efter varför den glada gubben inte visat sig så sa jag som det var och den kvällen kom låsningen, dvs ingen utlösning.

Denna prestationsångest alltså

Så vi hade sex dagen innan och dagen då testet visade utslag, det som var märkligt denna månad var att jag inte kände av en enda värk eller symptom som jag brukar ha kring äl. Ingenting nu efter heller så inget hopp om att det tagit sig - vi siktar på nytt försök nästa månad redan nu!
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-18 22:13:59 följande:
    Jo då, jag hänger med. Låter exakt som mitt huvud

Jag slutar alltid att testa när jag fått min glada gubbe vilket hitintills har infallit på eftermiddagen efter att jag känt av äl-värk. Lika så denna månad och då sa jag inget till sambon och det flöt på som jag tänkt men efter flera frågor dagen efter varför den glada gubben inte visat sig så sa jag som det var och den kvällen kom låsningen, dvs ingen utlösning.

Denna prestationsångest alltså

Så vi hade sex dagen innan och dagen då testet visade utslag, det som var märkligt denna månad var att jag inte kände av en enda värk eller symptom som jag brukar ha kring äl. Ingenting nu efter heller så inget hopp om att det tagit sig - vi siktar på nytt försök nästa månad redan nu!
    Hej!
    Hade exakt samma. Dvs kände ingenting denna gång vid ägglossning. Inga ömma bröst efter ÄL, nothing. Lite molvärk några dagar sen, och känningar i ryggslut, annars inga symtom. 

Fått lite ömma bröst nu bara. Borde ha mens snart, men hoppas att det kanske har tagit sig ändå! Utgår från det och längtar till jag kan testa! (Tidigast imorgon)

Det gjorde det nog för er med!

PS. Nu är jag jättesjuk med feber, uhhh....
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim