• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (Hoppas också)

Här är en till som bara sitter och väntar på BIM, så jag kan testa :D

Tog just ut hormospiral, så om jag faktiskt skulle vara gravid nu så skulle det ha lyckats på första försöket! Tror ju inte man kan ha sån tur, så jag misstänker ju mest att mina symptom är inbillade, eller sånt jag känner av pga hormonförändringarna med spiralen.

Men, om jag har en "normal" fyra veckors cykel (vilket jag inte riktigt tror att jag har just nu) så borde jag ha BIM på söndag. Kunde inte hålla mig så jag gjorde ett testa tidigt test i redan i fredags, som var negativt. Köpte ett tvåpack, så jag ska göra det andra på onsdag, tror jag.

Kände mig illamående redan för en vecka sen på lördag. Nåt jag kände igen från min förra graviditet. Har varit illamående från och till under hela förra veckan. Under en par-tre dagar hade jag också en konstig smak i munnen typ hela dagen, gick om då jag åt eller drack något, men kom sen alltid tillbaka. Känningar i "bebismagen" har jag från och till hela tiden och igår tyckte jag mina bröst kändes spända. Tyckte också de såg aningens större ut än vanligt. Har inte berättat om mina "symptom" till min kille, för jag misstänker ju starkt att jag inbillar mgi alltihopa :D men frågade om han inte tyckte att mina bröst såg lite större ut än vanligt. Trodde han skulle svara nej, men han svarade direkt "jo, dom gör nog det".

Så jo, hoppas, hoppas :D

• Malin 209
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-29 08:04:38 följande:

Såg att inlägget var borta nu

Bara tänkte att jag själv inte skulle vilja att min barn florerade på forum på nätet. Gulligt barn var det iaf! 

Tycker för övrigt att det såg ut som ett plus på bilden. Grattis!

Ja det försvann snabbt när jag anmälde dem!

Tack för tipset, hade aldrig tänkt så långt. :)

Och tack till gratulationerna, själv vågar jag inte hoppas riktigt ännu, men har beställt ett CB Early test online, börjar dock misstänka att det inte kommer förens på torsdag med tanke på att onsdagen är röd..

Så kanske blir att jag köper med mig ett hem från jobbet idag, haha.
  • Anonym (hemlisen)
    Malin 209 skrev 2019-04-29 13:31:39 följande:
    Ja det försvann snabbt när jag anmälde dem!

Tack för tipset, hade aldrig tänkt så långt. :)

Och tack till gratulationerna, själv vågar jag inte hoppas riktigt ännu, men har beställt ett CB Early test online, börjar dock misstänka att det inte kommer förens på torsdag med tanke på att onsdagen är röd..

Så kanske blir att jag köper med mig ett hem från jobbet idag, haha.
    håller tummarna!
  • Anonym (hemlisen)
    Anonym (Hoppas också) skrev 2019-04-29 09:06:45 följande:

Här är en till som bara sitter och väntar på BIM, så jag kan testa :D

Tog just ut hormospiral, så om jag faktiskt skulle vara gravid nu så skulle det ha lyckats på första försöket! Tror ju inte man kan ha sån tur, så jag misstänker ju mest att mina symptom är inbillade, eller sånt jag känner av pga hormonförändringarna med spiralen.

Men, om jag har en "normal" fyra veckors cykel (vilket jag inte riktigt tror att jag har just nu) så borde jag ha BIM på söndag. Kunde inte hålla mig så jag gjorde ett testa tidigt test i redan i fredags, som var negativt. Köpte ett tvåpack, så jag ska göra det andra på onsdag, tror jag.

Kände mig illamående redan för en vecka sen på lördag. Nåt jag kände igen från min förra graviditet. Har varit illamående från och till under hela förra veckan. Under en par-tre dagar hade jag också en konstig smak i munnen typ hela dagen, gick om då jag åt eller drack något, men kom sen alltid tillbaka. Känningar i "bebismagen" har jag från och till hela tiden och igår tyckte jag mina bröst kändes spända. Tyckte också de såg aningens större ut än vanligt. Har inte berättat om mina "symptom" till min kille, för jag misstänker ju starkt att jag inbillar mgi alltihopa :D men frågade om han inte tyckte att mina bröst såg lite större ut än vanligt. Trodde han skulle svara nej, men han svarade direkt "jo, dom gör nog det".

Så jo, hoppas, hoppas :D

hoppas!!
  • Malin 209
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-29 15:32:06 följande:

håller tummarna!

Här är resultatet:

Sitter här och bara gapar... Vet inte om jag ska väcka min man med nyheten eller om jag ska vänta tills BIM och få ett starkare streck.. Vad tycker ni?
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-22 09:23:20 följande:

Hej zanlou,

Hur går det? 

Halloj! Har inte varit inne här på ett bra tag. April bommade vi helt faktiskt, vet inte ens om jag hade ÄL (fick aldrig någon glad gubbe men missade att testa en dag)

Det har varit lite mycket annat på gång i livet så jag har varit lite uppskruvad

Men har just haft ÄL nu och nu lyckades vi pricka dagen innan, glad gubbe och dagen efter! Vi känner oss väldigt duktiga just nu, ha ha. Får se om kroppen vill vara med nu bara, så nedräkning mot BIM 12/5

Går allt bra för dig? Du måste vara i typ v 8-9 nu va?
  • 88Sandy
    Malin 209 skrev 2019-04-30 06:34:06 följande:

Här är resultatet:

Sitter här och bara gapar... Vet inte om jag ska väcka min man med nyheten eller om jag ska vänta tills BIM och få ett starkare streck.. Vad tycker ni?

Jag skulle ha litat på detdär resultatet:D
  • liebespuppe

Det där är ett "starkt" plus kan jag tycka om du missförstår mig rätt :) Fast det skadar väl aldrig att testa igen?

Malin 209 skrev 2019-04-30 06:34:06 följande:

Här är resultatet:

• Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-01 10:53:34 följande:

Jag skulle ha litat på detdär resultatet:D

Jag tog ännu ett CB early imorse och det var starkare. :)

Börjar sjunka in nu, och jag berättade även för mannen!
  • Malin 209
    liebespuppe skrev 2019-05-01 12:48:49 följande:

Det där är ett "starkt" plus kan jag tycka om du missförstår mig rätt :) Fast det skadar väl aldrig att testa igen?

Gjorde ett till "tidigt" test imorse som visade starkare streck, och även ett vanligt från RFSU som är samma som första bilden jag postade och nu såg man helt plötsligt ett tydligt streck även om det inte vad lika starkt som testlinjen. :D

Så jag valde att berätta för sambon imorse. <3
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim