• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-20 07:32:59 följande:

Idag är det dag 30 för mig. Har oregelbunden mens och tittar jag på statistiken kan den mycket väl komma idag. Men håller tummarna för att den inte kommer!

Nån gång förra året kom mensen dag 32 också, men passerar jag nu dag 30 utan att få mens vågar jag va försiktigt positiv.

Känns lite som en spänd sten långt ner i livmodern, fast svagt på det sättet. Spännande dagar nu!

Guuud va spännande!!!!!!!!
  • Anonym (hemlisen)
    1213 skrev 2019-03-20 07:48:54 följande:
    Tack!

Ja jag väntar några dagar till innan jag testar med ett graviditetstest.

Hur går det för dig? Har du testat?
    Testar kanske imorgon eller fredag, får se :)
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-20 14:13:11 följande:
    Ja faktiskt! Än så länge ingen mens och känns inte som den är på gång just nu heller. Kommer den idag skulle jag bli snopen!
  • 1213
    zanlou skrev 2019-03-20 14:12:09 följande:

+3!!!!! Är så impad över att du fixar å vänta med testet

Jag har inte kommit till BIM än så det får vänta, sen tror jag ju egentligen inte att det tagit sig den här gången men....

Haha efter att ha försökt 17 månader och varje gång fått negativt test och sen mens så har jag bestämt mig för att inte lita på att mensen är sen så nu ska jag vänta tills i helgen tänker jag! Men beställde hem tester idag så då blir det ju svårare att hålla sig sen, haha

Åh håller tummarna för dig!
  • 1213
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-20 16:54:08 följande:

Testar kanske imorgon eller fredag, får se :)

Åh håller tummarna! Uppdatera oss när du testat :)
  • 1213

BIM +4 idag då..

Mina symptom:

- Mensvärk från och till sedan 6 dagar tillbaka

- Hade otroligt ont i svanken igår

- Nästan inga flytningar alls, helt torrt sedan 3 dagar och så har jag aldrig haft det förut

- Kissenödig konstant

Idag borde mina tester komma hem... kanske tar ett ikväll men vågar fortfarande inte hoppas.. vet ju att jag varit skengravid så många gånger förut och mensen kan bli sen pga det.. men känns annorlunda denna gången!

Hur går det för er? :)

• ajjans
    1213 skrev 2019-03-21 08:51:47 följande:

BIM +4 idag då..

Mina symptom:

- Mensvärk från och till sedan 6 dagar tillbaka

- Hade otroligt ont i svanken igår

- Nästan inga flytningar alls, helt torrt sedan 3 dagar och så har jag aldrig haft det förut

- Kissenödig konstant

Idag borde mina tester komma hem... kanske tar ett ikväll men vågar fortfarande inte hoppas.. vet ju att jag varit skengravid så många gånger förut och mensen kan bli sen pga det.. men känns annorlunda denna gången!

Hur går det för er? :)

Jag har också riktigt jobbig mensvärk! Är rädd för att den ska dyka upp imorgon på BIM, samtidigt som att det inte känns som "vanlig" mensvärk eller vad man ska säga.

Hoppas verkligen på ett plus för dig!! 
  • 1213

Jag ger upp.. tog ett test idag på BIM+4.. negativt som alltid...

Blir så ledsen på att min kropp ska lura mig såhär.. nu vill jag bara att mensen ska komma och nästa månad blir det digitala ägglossningstester och ett ordentligt försök till.. sen tror jag vi behöver börja söka hjälp även om jag inte vill det.. men 17 månader av försök betyder ju att vi inte verkar klara det här själva...

Lycka till alla andra! Jag tror på er <3

• Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-20 14:13:11 följande:
    Men gud!! Jag har plussat!
  • Anonym (hemlisen)
    1213 skrev 2019-03-20 22:09:31 följande:
    Åh håller tummarna! Uppdatera oss när du testat :)
    Blev ett fett plus nyss!

Brukar få mens efter 26 dagar, ibland 30 dagar (ibland mkt längre). Testade på dag 32.
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim