• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-02-19 21:43:40 följande:

Nästa månad*

Min slutade i söndags så nu har jag påbörjat nerräkningen till ÄL, bör infalla på lördag. Hur ser det ut för dig?
  • Anonym (Mys 4/1)

Har fortfarande molande nästan som håll/stretching i tjejmagen riktigt spännande:)

• zanlou
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-06 13:22:59 följande:

Har fortfarande molande nästan som håll/stretching i tjejmagen riktigt spännande:)

Hade du äl 4/1 och fortfarande inte fått mens? Testat?
  • Anonym (Mys 4/1)
    zanlou skrev 2019-03-06 20:47:07 följande:

Hade du äl 4/1 och fortfarande inte fått mens? Testat?

Nä men började skriva i tråden då. Hade min senaste äl 23e typ har bim 9/3e.
  • Smurfananna

Har skrivit upp denna månad hur det känns.. har försökt i 2 År dock inte jätte aktivt. Mer aktivt de senaste månaderna . Såhär ser det ut för mig ???????? Har dock inte råd & köpa ett test för vart tvungen & gå & köpa en ny bild vilket ja absolut inte räknat med(sparat till bäbis som vart tvungen att gå till ny bil) så det jag har kvar måste ja ha till bränsle då jag pendlar till mitt arbete ..... ????????

ÄL 25:e

Bim -12 Illamående så jag trodde jag skulle spy. 23.30 ihållande till 00.30 flyttningar. 3:e dagen efter äl. Trötthet på EM

Bim -11 trötthet. flyttningar. Hugg i höger. 4:e dagen efter äl. Trötthet på EM

Bim -10 väldigt illamående kunde ej äta ficka kasta maten. Trötthet. Flyttningar. 5:e dagen efter äl. Trötthet på em

Bim -9 ingenting. Trötthet på EM

Bim -8 uppblåst/svullen i magen. Sticker lite i höger sida. Trötthet på em

Bim -7 Molande värk höger sida . Hugg i tjejmagen (livmodern?) förstoppning & diarré. Trötthet på em

Bim -6 lite värk i tjejmagen. Brände till i vänster bröstvårta sedan i höger bröstvårta när jag gick & la mig. Svullen i magen. Trötthet på em

Bim -5 IDAG svullen i magen. Humörsvängningar. Dålig kondis(sämre än vanligt) tuttarna känns större. Känner mig febrig

• zanlou
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-03-07 16:45:29 följande:

Nä men började skriva i tråden då. Hade min senaste äl 23e typ har bim 9/3e.

Då är jag med Bara 2 dagar kvar då, känns det annorlunda denna gång?
  • Anonym (Mys 4/1)
    zanlou skrev 2019-03-07 20:01:36 följande:

Då är jag med Bara 2 dagar kvar då, känns det annorlunda denna gång?

Ja! Min gubbe kan knappt krama mig för brösten är så känsliga, jag dricker mängder vatten. Känns som nån stretchar huden nere vid äggstockarna typ. Kan knappt ligga ner i soffan eller säng för då somnar jag :) och är konstant hungrig. Och fiser :D
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-03-06 13:12:09 följande:
    Min slutade i söndags så nu har jag påbörjat nerräkningen till ÄL, bör infalla på lördag. Hur ser det ut för dig?
    Gör ÄL-test och fick min glada gubbe igår. Så det var då och idag det gällde. Men min sambo och jag har testat att ha sex varje dag en tid (för förut blev det oftast endast på glad gubbe + dagen efter) men nu är han så pressad att han inte kunde komma igår.

Vi testade nu på morgonen också, och det gick inte då heller. Då var den ÄL wastad. 

Vet att vi borde vara "ett team" men är arg på honom att han inte kan. Jag offrar sömn och flexar på jobb för att vi ska ha sex rätt tid och är typ rätt öm efter flera dagars sex, och så kan han inte ens komma. 

Säkert en press för honom, psykologiskt förstår jag, men fan vad dåligt det känns. Så jävla LESS. Förr hade vi problemet att han kom för snabbt. Det är knappast problemet nu. fan för allt.
  • Anonym (hemlisen)
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-08 07:53:28 följande:
    Gör ÄL-test och fick min glada gubbe igår. Så det var då och idag det gällde. Men min sambo och jag har testat att ha sex varje dag en tid (för förut blev det oftast endast på glad gubbe + dagen efter) men nu är han så pressad att han inte kunde komma igår.

Vi testade nu på morgonen också, och det gick inte då heller. Då var den ÄL wastad. 

Vet att vi borde vara "ett team" men är arg på honom att han inte kan. Jag offrar sömn och flexar på jobb för att vi ska ha sex rätt tid och är typ rätt öm efter flera dagars sex, och så kan han inte ens komma. 

Säkert en press för honom, psykologiskt förstår jag, men fan vad dåligt det känns. Så jävla LESS. Förr hade vi problemet att han kom för snabbt. Det är knappast problemet nu. fan för allt.
    Aja, stackars min sambo, borde inte pressa honom, bara så frustrerad. Hjälper inte honom med min press, jag vet det. Min lärdom är att tagga ner lite nästa varv. Men varven innan tror jag vi haft sex för sällan. Men nu blev det för ofta.

Sen hade vi sex och han kom dagen innan glad gubbe, så har vi tur tog det sig då. Men jag har typ aldrig tur.
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-03-08 08:04:22 följande:

Aja, stackars min sambo, borde inte pressa honom, bara så frustrerad. Hjälper inte honom med min press, jag vet det. Min lärdom är att tagga ner lite nästa varv. Men varven innan tror jag vi haft sex för sällan. Men nu blev det för ofta.

Sen hade vi sex och han kom dagen innan glad gubbe, så har vi tur tog det sig då. Men jag har typ aldrig tur.

Men va skönt att det inte bara är vi!!! Hade samma som du förrförra äl och jag var så frustrerad för att han inte lyckades komma! Men visst sätter det här med att planera barn en stress både hos oss kvinnor och våra män. Vet inte riktigt hur man ska få till det, der blir ju en press att ha sex efter ett schema hur man än gör.

Men nu ska vi se ljust på det här Ni satte en dag!!! Håller tummen för att det var en rackare som väntade vid ägget

Jag har inte fått min glada gubbe än så vi får se om sambon klarar pressen den här månaden
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim