• Anonym (Dejting2019)

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Jag är nyfiken på vad ni tycker om seriösa nätdejtingsidor som t ex Match eller Mötesplatsen, alltså sidor man behöver betala på för att kunna skriva till folk?

Jag som medelmåttig (enligt egen värdering) kille upplever det i perioder som att jag skriver med en vägg dessvärre. Ytterst sällan som jag får något svar. Jag har arbetat en hel del på min profiltext och försökt få till bra foton, men dessa kan säkert bli bättre förstås. Men det är ändå väldigt sällan som någon ens skriver något tillbaka, trots att meddelandena jag skriver är väl genomtänkta, kopplar an till personen osv. Det är väldigt dyrt dessutom för vad man får för det. Jag tror jag kommer försöka hitta andra vägar att träffa någon på. Finns det killar som känner likadant? Eller har ni andra erfarenheter?

Hur upplever ni tjejer dessa sidor?

• Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 18:39:20 följande:

[quote=79334679][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:20:10 följande:[/quote-nick]Ok, fair enough, men faktum är att vi är ungefär (kanske nu i Sverige har vi fler män än kvinnor) lika många män som kvinnor i världen, så alla kvinnor kan ju inte gå efter de manliga, och det finns ju en hel del mindre manliga. Så det går ju ihop ändå såvida tjejer inte hellre väljer att leva ensamma.

Det är ju fler faktorer som spelar in också. Om en man är väldigt manlig av sig men samtidigt rätt så korkad så kan ju han helt klart behöva tävla mot den mindre manliga som är rätt så smart.[/

Nej det klart alla inte kan få jätteattraktiva parters. Framförallt om man själv inte är så attraktiv eller kan kompensera för sin bristande fysiska och mentala attraktivitet på annat sätt tex genom att vara framgångsrik etc (gäller i princip bara män).

Sen ka ju vara manlig och begåvad och omanlig och kokad också. Finns ju knappast någon korrelation i någon riktning. Livet är inte rättvist.

Tycker inte mitt uttalande om att kvinnor dras till traditionellt manliga män är särskilt kontroversiellt. Gå till dig själv. Dras du till manhaftiga kvinnor? Nej skulle inte tro det va.

Beror på, jag dras till kvinnor med stora bröst, och om de är lite manhaftiga så gör inte det något.
  • Anonym (/)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 18:30:41 följande:

[quote=79334827][quote-nick]Anonym (/) skrev 2019-01-04 18:21:02 följande:[/quote-nick]Har fått till 2 dejter i hela mitt liv. Båda via nätdejting. IRL har jag aldrig fått en dejt. Men dessa 2 dejter har tillkommit efter mång års försök på dejtingsajter så kan inte säga att det är lätt. För mig i alla fall.[/

Åh herregud. Och hur gick dessa två dejter då? Med bröllop?

Den längsta varade i 15 minuter.
  • S c h n a
    Anonym (Värdelöst) skrev 2019-01-04 18:01:44 följande:

Definitionen på "dum i huvudet" är enligt en del kvinnor komplicerad.Tror många män håller med mig om denna.Däremot är vi männ mer förlåtande och förstående när det handlar om "dum i huvudet" kvinnor.Tom finns män som går in i förhållande med dessa har man sett.

Nja men som att skriva att "inte ens" extremt snygga läkare får svar, som om det i sig borde vara någon slags garanti på en balanserad dejtingmarknad.
  • Johnnyorange

Såna sidor är bara slöseri med tid enligt min erfarenhet. Är man väldigt attraktiv har man kanske en mer positiv inställning.

• Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 17:58:07 följande:
    Finns det inga sammanhang där du kan möta likasinnade, bokklubbar, intresseföreningar, teater, musik, politik?

Även om du inte tycker resande är så spännande kanske någon form av kulturresa skulle kunna vara värt det för att träffas och umgås med andra. Om nu inte nätdating funkar för dig. Är du med i några nätgrupper där dina intressen diskuteras?
    Jag funderar på att gå på lite utställningar framöver då jag målar själv.

Jo är med i några grupper på nätet, men det blir ju inte att man pratar nåt där direkt mer än visar upp sina alster. Menar du att jag ska ta personlig kontakt med någon där jag tycker verkar intressant? Typ som pm på facebook?
  • Anonym (Dejting2019)
    Johnnyorange skrev 2019-01-04 21:24:48 följande:

Såna sidor är bara slöseri med tid enligt min erfarenhet. Är man väldigt attraktiv har man kanske en mer positiv inställning.

Ja så är det, nätdejtingsidor är inte något för medelmåttan  eller där under verkar det som.
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 21:27:29 följande:

Jag funderar på att gå på lite utställningar framöver då jag målar själv.

Jo är med i några grupper på nätet, men det blir ju inte att man pratar nåt där direkt mer än visar upp sina alster. Menar du att jag ska ta personlig kontakt med någon där jag tycker verkar intressant? Typ som pm på facebook?

Mazily är en dejtingsite som vänder sig till kulturintresserade.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Tips) skrev 2019-01-04 21:30:35 följande:
    Mazily är en dejtingsite som vänder sig till kulturintresserade.
    Jo jag är med där, men det är nästan lika svårt där. Och folk där kanske är kulturintresserade, men det är få som är passionerade av konst som jag är eller är en skapande individ.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 21:45:30 följande:

Jo jag är med där, men det är nästan lika svårt där. Och folk där kanske är kulturintresserade, men det är få som är passionerade av konst som jag är eller är en skapande individ.

Är du engagerad i nåt sammanhang där du träffar folk som delar ditt intresse? En konstförening tex, där lär du ju träffa folk som delar intresset för konst i alla fall, sen om det finns nån potentiell partner där är ju en annan sak men du vidgar ju bekantskapskretsen i alla fall.

Vet för övrigt att historiska museet ordnar singelträffar, kanske även finns andra museer som gör?
  • Arjahi

Ett tips är att gå med i grupper på Facebook som intresserar dig. Där finns det även kvinnor som man kan börja umgås med via messenger. Jag fick två rejäla dejter inom en vecka. Det är inte speciellt svårt. Det handlar om att vara intresserad, lyhörd och ha ett bra sätt mot den andre.

Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?