• Anonym (Dejting2019)

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Jag är nyfiken på vad ni tycker om seriösa nätdejtingsidor som t ex Match eller Mötesplatsen, alltså sidor man behöver betala på för att kunna skriva till folk?

Jag som medelmåttig (enligt egen värdering) kille upplever det i perioder som att jag skriver med en vägg dessvärre. Ytterst sällan som jag får något svar. Jag har arbetat en hel del på min profiltext och försökt få till bra foton, men dessa kan säkert bli bättre förstås. Men det är ändå väldigt sällan som någon ens skriver något tillbaka, trots att meddelandena jag skriver är väl genomtänkta, kopplar an till personen osv. Det är väldigt dyrt dessutom för vad man får för det. Jag tror jag kommer försöka hitta andra vägar att träffa någon på. Finns det killar som känner likadant? Eller har ni andra erfarenheter?

Hur upplever ni tjejer dessa sidor?

• Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?
  • Anonym (Gett upp)

[quote=79334568][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:36:11 följande:[/quote-nick]Ändå har du gett upp??[/

Gett upp på nätet. Inte IRL

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334569][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:36:46 följande:[/quote-nick]Varför är det så??[/

Det beror på att kvinnorna rent instinktivt känner av att man är en liten fegis som måste nätdejta för att få kontakt med dem. Deras undermedvetna får för sig att man inte är tillräckligt stark, modig och duglig för att skydda henne och hennes avkomma. Det spelar ingen roll att du är en tvålfager läkare. Våra hjärnor har inte utvecklats sen stenåldern. Du börjar liksom på ett minus.

• Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 16:41:33 följande:
    Res, någon skidresa, vandring, dykkurs, Rosa bussarna kanske. Skaffa något intresse.

Som partner verkar du lätt tråkig.
    För dig kanske som verkar gilla att vara ute på många saker. Du verkar lite oempatisk om jag får kontra med något då.

Jag har nog fler intressen än de flesta andra, men se på TV-serier och att gilla att resa på semestern anser jag mer vara nåt de flesta gör då och då och inte något man räknar som ett intresse. Jag har i så fall intresse i att borsta tänderna.
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 16:52:15 följande:

[quote=79334569][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:36:46 följande:[/quote-nick]Varför är det så??[/

Det beror på att kvinnorna rent instinktivt känner av att man är en liten fegis som måste nätdejta för att få kontakt med dem. Deras undermedvetna får för sig att man inte är tillräckligt stark, modig och duglig för att skydda henne och hennes avkomma. Det spelar ingen roll att du är en tvålfager läkare. Våra hjärnor har inte utvecklats sen stenåldern. Du börjar liksom på ett minus.

Vad i hela friden gör de på dejtingsidor då? Öka sitt ego genom att få många uppvaktande (och odrägliga) mejl?
  • Anonym (Gett upp)

[quote=79334576][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:40:43 följande:[/quote-nick]Men det stämmer väl inte att alla tjejer vill han nån jäkla manna-man?? De får väl också lägga manken till om de vill ha nåt.[/

Men du litar väl inte blint på kvinnor när de säger vad de attraheras av hos en man? He he. Ok. Kvinnor gillar inte grobianer och gaphalsar men de gillar defenetivt traditionellt manliga män. Ibland tenderar de att tona ned det lite gran för att inte framstå som banala osv. De gillar att man har självförtroende, står upp för sig själv, tar befälet, inte alltid är känslomässigt tillgänglig, inte för mycket förståelse och absolut inte needy. De är komplexa varelser.

• Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:04:41 följande:

För dig kanske som verkar gilla att vara ute på många saker. Du verkar lite oempatisk om jag får kontra med något då.

Jag har nog fler intressen än de flesta andra, men se på TV-serier och att gilla att resa på semestern anser jag mer vara nåt de flesta gör då och då och inte något man räknar som ett intresse. Jag har i så fall intresse i att borsta tänderna.

Men du reser inte?

Vilka intressen anser du själv att du har?
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Gett upp) skrev 2019-01-04 17:13:03 följande:

[quote=79334576][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:40:43 följande:[/quote-nick]Men det stämmer väl inte att alla tjejer vill han nån jäkla manna-man?? De får väl också lägga manken till om de vill ha nåt.[/

Men du litar väl inte blint på kvinnor när de säger vad de attraheras av hos en man? He he. Ok. Kvinnor gillar inte grobianer och gaphalsar men de gillar defenetivt traditionellt manliga män. Ibland tenderar de att tona ned det lite gran för att inte framstå som banala osv. De gillar att man har självförtroende, står upp för sig själv, tar befälet, inte alltid är känslomässigt tillgänglig, inte för mycket förståelse och absolut inte needy. De är komplexa varelser.

Ok, fair enough, men faktum är att vi är ungefär (kanske nu i Sverige har vi fler män än kvinnor) lika många män som kvinnor i världen, så alla kvinnor kan ju inte gå efter de manliga, och det finns ju en hel del mindre manliga. Så det går ju ihop ändå såvida tjejer inte hellre väljer att leva ensamma.

Det är ju fler faktorer som spelar in också. Om en man är väldigt manlig av sig men samtidigt rätt så korkad så kan ju han helt klart behöva tävla mot den mindre manliga som är rätt så smart.
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:20:10 följande:

Ok, fair enough, men faktum är att vi är ungefär (kanske nu i Sverige har vi fler män än kvinnor) lika många män som kvinnor i världen, så alla kvinnor kan ju inte gå efter de manliga, och det finns ju en hel del mindre manliga. Så det går ju ihop ändå såvida tjejer inte hellre väljer att leva ensamma.

Det är ju fler faktorer som spelar in också. Om en man är väldigt manlig av sig men samtidigt rätt så korkad så kan ju han helt klart behöva tävla mot den mindre manliga som är rätt så smart.

Med tanke på att de allra flesta någon gång har en seriös relation fungerar dagens matchningsmetoder hyfsat bra och det finns någon partner för nästan alla.
  • Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 17:19:58 följande:
    Men du reser inte?

Vilka intressen anser du själv att du har?
    Det är ju så lätt att dra förhastade slutsatser om personer här när man bara har lite info att gå på. Jag har rest en helt del tidigare men nu prioriterar jag andra saker och tycker resandet i sig inte är så spännande. Jag är väldigt kreativ av mig så de flesta av mina intressen handlar om skapande och liknande kulturella intressen. Jag tycker om djupa intressanta diskussioner också, och antar att jag hellre upplever inre resor med mig själv eller någon annan än yttre. Komplex personlighet skulle man nog kunna säga att jag har och det kanske är en del i varför jag inte träffat någon på väldigt länge.
Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?