• Anonym (Dejting2019)

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Jag är nyfiken på vad ni tycker om seriösa nätdejtingsidor som t ex Match eller Mötesplatsen, alltså sidor man behöver betala på för att kunna skriva till folk?

Jag som medelmåttig (enligt egen värdering) kille upplever det i perioder som att jag skriver med en vägg dessvärre. Ytterst sällan som jag får något svar. Jag har arbetat en hel del på min profiltext och försökt få till bra foton, men dessa kan säkert bli bättre förstås. Men det är ändå väldigt sällan som någon ens skriver något tillbaka, trots att meddelandena jag skriver är väl genomtänkta, kopplar an till personen osv. Det är väldigt dyrt dessutom för vad man får för det. Jag tror jag kommer försöka hitta andra vägar att träffa någon på. Finns det killar som känner likadant? Eller har ni andra erfarenheter?

Hur upplever ni tjejer dessa sidor?

• Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?
  • Anonym (Dejting2019)
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-05 07:35:53 följande:
    Är du engagerad i nåt sammanhang där du träffar folk som delar ditt intresse? En konstförening tex, där lär du ju träffa folk som delar intresset för konst i alla fall, sen om det finns nån potentiell partner där är ju en annan sak men du vidgar ju bekantskapskretsen i alla fall.

Vet för övrigt att historiska museet ordnar singelträffar, kanske även finns andra museer som gör?
    Jag har tänkt gå med i en konstförening där jag bor, så ska ansöka dit detta året tror jag. De flesta är dock 20 år äldre än mig där, men det kan ju ändå ge kontakter.

Jaså gör dem? Undrar om de har det i gbg också.
  • Anonym (Dejting2019)
    Arjahi skrev 2019-01-05 09:12:47 följande:

Ett tips är att gå med i grupper på Facebook som intresserar dig. Där finns det även kvinnor som man kan börja umgås med via messenger. Jag fick två rejäla dejter inom en vecka. Det är inte speciellt svårt. Det handlar om att vara intresserad, lyhörd och ha ett bra sätt mot den andre.

Tack! Ja jag borde vara mer aktiv där. Jag är med i några grupper med ett av mina intressen, men 95 % är män där dessvärre. Hur gjorde du för att få två dejter på en vecka??
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 21:45:30 följande:

Jo jag är med där, men det är nästan lika svårt där. Och folk där kanske är kulturintresserade, men det är få som är passionerade av konst som jag är eller är en skapande individ.

Vad tror du sannolikheten är för att du ska hitta någon med din passion för konst på en vanlig datingsite?
  • Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-05 18:06:56 följande:
    Vad tror du sannolikheten är för att du ska hitta någon med din passion för konst på en vanlig datingsite?
    Ganska liten har den varit hittills.
  • Spaceman

Tycker att det är en av de största bluffarna som existerar. Affärsidén bygger ju på att bli av med betalande kunder!?! Om man träffar nån på en dejtingsajt så säger man ju upp tjänsten, eller hur?

De avslöjar inte heller hur stor andel som lyckas..

Man måste ju dessutom göra allt jobb själv. Vad är det man betalar för egentligen?

Känns lite som att de är beroende av att de har en stor kundkrets som de "misslyckas" med och som betalar i många månader och år.

Sen finns det givetvis de som "lätt" hittar nån och det är ju de som syns i reklamen. Men dessa personer har ju ofta redan tillräckliga "skills" och kunde likaväl hitta nån IRL.

Jag hade gärna betalat om jag slapp allt skit runtomkring. Söka och skriva och grejer...

Det borde funka så att man skapar en profil tillsammans med en person på dejtingtjänsten. Sen så får man ett antal "blind-dejer".

Det hade de säkert tjänat multum på.

• Anonym (Dejting2019)
    Spaceman skrev 2019-01-05 23:30:37 följande:

Tycker att det är en av de största bluffarna som existerar. Affärsidén bygger ju på att bli av med betalande kunder!?! Om man träffar nån på en dejtingsajt så säger man ju upp tjänsten, eller hur?

De avslöjar inte heller hur stor andel som lyckas..

Man måste ju dessutom göra allt jobb själv. Vad är det man betalar för egentligen?

Känns lite som att de är beroende av att de har en stor kundkrets som de "misslyckas" med och som betalar i många månader och år.

Sen finns det givetvis de som "lätt" hittar nån och det är ju de som syns i reklamen. Men dessa personer har ju ofta redan tillräckliga "skills" och kunde likaväl hitta nån IRL.

Jag hade gärna betalat om jag slapp allt skit runtomkring. Söka och skriva och grejer...

Det borde funka så att man skapar en profil tillsammans med en person på dejtingtjänsten. Sen så får man ett antal "blind-dejer".

Det hade de säkert tjänat multum på.

Stor bluff är det ja!

Ja det låter faktsikt som en spännande ide med att företaget ordnar blinddejts utifrån vad man angett att man söker och hur en själv är. Så slipper man eländet med att ha bra foton och skriva bra text och meddelanden, sånt som för de flesta killar verkar faila med.

Det är förvånande att det inte kommer något bättre alternativ snart! Men det känns som dejtingsidorna tappar mer och mer.
  • Anonym (35åring)

Av mina vänner och bekanta som är hopplöst ofrivilliga ungkarlar tycker jag mig se en röd tråd.

De är introverta (i varierande grad), blyga, och har förlorat hoppet och inte minst sin självkänsla. Det är synd, för det är snälla, goda killar som säkert hade varit en fin man till någon. Det är mycket tillfälligheter som gör att man hittar sin partner. Det har jag många exempel på i bekantskapskretsen.

Jag har jobbat mycket med nätverkande de senaste åren då jag flyttat till ny ort och kände ingen. Det är lätt att lära känna folk om man går med i klubbar och föreningar. Våga be ut en ytligt bekant du är intresserad av på en fika. Vad har du att förlora?

• Anonym (Dejting2019)
    Anonym (35åring) skrev 2019-01-06 00:36:18 följande:

Av mina vänner och bekanta som är hopplöst ofrivilliga ungkarlar tycker jag mig se en röd tråd.

De är introverta (i varierande grad), blyga, och har förlorat hoppet och inte minst sin självkänsla. Det är synd, för det är snälla, goda killar som säkert hade varit en fin man till någon. Det är mycket tillfälligheter som gör att man hittar sin partner. Det har jag många exempel på i bekantskapskretsen.

Jag har jobbat mycket med nätverkande de senaste åren då jag flyttat till ny ort och kände ingen. Det är lätt att lära känna folk om man går med i klubbar och föreningar. Våga be ut en ytligt bekant du är intresserad av på en fika. Vad har du att förlora?

Åh ja det känner jag igen. I mitt kompisgäng är nästan alla ungkarlar, introverta och snälla som du skriver. Men med låg självkänsla skulle jag tro.

Ja jag ska försöka leta mig till olika föreningar och grupper med intressen som jag gillar.

Problemet är att jag för tillfället inte känner någon kvinnlig ytlig bekant som är singel...
  • Anonym (Dejting2019)
    Latina79 skrev 2019-01-06 15:15:10 följande:

Helt värdelösa sidor. De flesta söker kk tyvärr

Hmm vet inte om du har rätt där. När jag varit på s.k. gruppträffar med dejtingsidor så har de flesta männen där varit seriösa om att vilja träffa någon. De flesta har också svårt för att rent socialt träffa någon har jag fått uppfatntingen. Blyga , låg självkänsla eller bara otränade socialt.

Tjejer har jag inte så bra koll på dock.
Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?