• Anonym (Dejting2019)

Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?

Jag är nyfiken på vad ni tycker om seriösa nätdejtingsidor som t ex Match eller Mötesplatsen, alltså sidor man behöver betala på för att kunna skriva till folk?

Jag som medelmåttig (enligt egen värdering) kille upplever det i perioder som att jag skriver med en vägg dessvärre. Ytterst sällan som jag får något svar. Jag har arbetat en hel del på min profiltext och försökt få till bra foton, men dessa kan säkert bli bättre förstås. Men det är ändå väldigt sällan som någon ens skriver något tillbaka, trots att meddelandena jag skriver är väl genomtänkta, kopplar an till personen osv. Det är väldigt dyrt dessutom för vad man får för det. Jag tror jag kommer försöka hitta andra vägar att träffa någon på. Finns det killar som känner likadant? Eller har ni andra erfarenheter?

Hur upplever ni tjejer dessa sidor?

• Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?
  • Anonym (Dejting2019)
    Kjell2 skrev 2019-01-04 17:23:52 följande:
    Med tanke på att de allra flesta någon gång har en seriös relation fungerar dagens matchningsmetoder hyfsat bra och det finns någon partner för nästan alla.
    Jo men är det inte fler singlar idag än det var för säg 15-20 år sedan?
  • AndreaBD

Det är ungefär 15 år sedan jag var med på mötesplatsen. Det var då (jag har ingen koll alls hur det är nu) något som passade även de som inte var ungdomar längre. Som kvinna fick man ju några meddelanden. Och jag svarade alltid på seriösa såna.

Men även där hände inte mycket. Många män som hängde där var bara ute efter sex och äventyr. Några få var seriösa och om de inte passade mig som partner, så var jag snart kompis med dem. Vissa också i andra delar av landet, och jag var då inte flyttbar pga barn. Vi försökte också gå ut tillsammans, några stycken. Det hade ju varit bra om några killar hade varit med, då hade man träffat några med en gång. Men det var bara tjejer (kvinnor mellan 35 och 55) som gick ut tillsammans. Jag tyckte det var kanske en bra idé, så jag provade en gång kolla om någon ville hänga med och åka skidor. Hittade en, gillade honom också, men det var tyvärr inte ömsesidigt. Jag hittade i alla fall ingen partner där på 2 år. Om man inte räknar en som ändrade sig efter kort tid. Dvs. vi hann vara "ihop" några dagar eller så innan han ändrade sig.

• S c h n a
    Anonym (Värdelöst) skrev 2019-01-04 16:19:18 följande:

En marknad för kvinnorna.Man kan vara läkare och se extremt bra ut och ändå inte få svar.

Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 16:36:46 följande:

Varför är det så??

För att det inte räcker att vara läkare och se extremt bra ut om man fortfarande är dum i huvudet.
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:29:22 följande:

Jo men är det inte fler singlar idag än det var för säg 15-20 år sedan?

Vet inte. Kanske för att fler väljer att leva själv efter att ha testar förhållande?
  • Kjell2
    Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:28:22 följande:

Det är ju så lätt att dra förhastade slutsatser om personer här när man bara har lite info att gå på. Jag har rest en helt del tidigare men nu prioriterar jag andra saker och tycker resandet i sig inte är så spännande. Jag är väldigt kreativ av mig så de flesta av mina intressen handlar om skapande och liknande kulturella intressen. Jag tycker om djupa intressanta diskussioner också, och antar att jag hellre upplever inre resor med mig själv eller någon annan än yttre. Komplex personlighet skulle man nog kunna säga att jag har och det kanske är en del i varför jag inte träffat någon på väldigt länge.

Finns det inga sammanhang där du kan möta likasinnade, bokklubbar, intresseföreningar, teater, musik, politik?

Även om du inte tycker resande är så spännande kanske någon form av kulturresa skulle kunna vara värt det för att träffas och umgås med andra. Om nu inte nätdating funkar för dig. Är du med i några nätgrupper där dina intressen diskuteras?
  • Anonym (Värdelöst)
    S c h n a skrev 2019-01-04 17:51:55 följande:

För att det inte räcker att vara läkare och se extremt bra ut om man fortfarande är dum i huvudet.

Definitionen på "dum i huvudet" är enligt en del kvinnor komplicerad.Tror många män håller med mig om denna.Däremot är vi männ mer förlåtande och förstående när det handlar om "dum i huvudet" kvinnor.Tom finns män som går in i förhållande med dessa har man sett.
  • Anonym (/)

Har fått till 2 dejter i hela mitt liv. Båda via nätdejting. IRL har jag aldrig fått en dejt. Men dessa 2 dejter har tillkommit efter mång års försök på dejtingsajter så kan inte säga att det är lätt. För mig i alla fall.

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334632][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:06:27 följande:[/quote-nick]Vad i hela friden gör de på dejtingsidor då? Öka sitt ego genom att få många uppvaktande (och odrägliga) mejl?[/

Har släckt ner mina profiler. Dejtingsidorna ökar inte mitt ego. Tvärt om. Sodorna är rent skadliga för mitt ego eftersom jag i princip aldrig får någon uppmärksamhet.??

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334827][quote-nick]Anonym (/) skrev 2019-01-04 18:21:02 följande:[/quote-nick]Har fått till 2 dejter i hela mitt liv. Båda via nätdejting. IRL har jag aldrig fått en dejt. Men dessa 2 dejter har tillkommit efter mång års försök på dejtingsajter så kan inte säga att det är lätt. För mig i alla fall.[/

Åh herregud. Och hur gick dessa två dejter då? Med bröllop?

• Anonym (Gett upp)

[quote=79334679][quote-nick]Anonym (Dejting2019) skrev 2019-01-04 17:20:10 följande:[/quote-nick]Ok, fair enough, men faktum är att vi är ungefär (kanske nu i Sverige har vi fler män än kvinnor) lika många män som kvinnor i världen, så alla kvinnor kan ju inte gå efter de manliga, och det finns ju en hel del mindre manliga. Så det går ju ihop ändå såvida tjejer inte hellre väljer att leva ensamma.

Det är ju fler faktorer som spelar in också. Om en man är väldigt manlig av sig men samtidigt rätt så korkad så kan ju han helt klart behöva tävla mot den mindre manliga som är rätt så smart.[/

Nej det klart alla inte kan få jätteattraktiva parters. Framförallt om man själv inte är så attraktiv eller kan kompensera för sin bristande fysiska och mentala attraktivitet på annat sätt tex genom att vara framgångsrik etc (gäller i princip bara män).

Sen ka ju vara manlig och begåvad och omanlig och kokad också. Finns ju knappast någon korrelation i någon riktning. Livet är inte rättvist.

Tycker inte mitt uttalande om att kvinnor dras till traditionellt manliga män är särskilt kontroversiellt. Gå till dig själv. Dras du till manhaftiga kvinnor? Nej skulle inte tro det va.

Svar på tråden Tjejer och killar, vad tycker ni om nätdejtingsidor?