• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Anonym (Signatur anonym)

Gjort alla fel man kan göra när man testar sig. Ingen morgonurin, inte hållit mig länge alls. Troligtvis bim idag.

Ser jag i syne? Vad ser ni? Ser ni något?

Pls, send help!
  • llindizz

Äl+11 bim-4 idag. Brösten sticker och värker. Sambon sa till och med att han tycker dom blivit större och rundare till formen. Har testat men inget + ännu. Ska testa igen på fredag om inte mensen kommit innan dess.

• Hallonpaj
    Anonym (W) skrev 2019-03-18 07:01:56 följande:

Tack!

Åh, så jobbigt :( Jag tempar, så jag tycker jag har rätt bra koll på min kropp. Efter mina två missfall så har det dock tagit ett tag innan min ägglossning kommit igång igen. Tror den har kommit runt dag 27 båda gångerna och jag har inte haft några äl-känningar alls. Inte ens flytningar. Jag hade med andra ord aldrig kunnat gissa när det var om jag inte tempat. Om du inte tycker det är för krångligt så hade jag absolut tipsat dig om att börja med det. 

Håller tummarna för dig att det gick vägen ändå! Mina två tidigare graviditeter har jag inte testat positivt förrän ett tag efter bim :)

Tack snälla du <3

Jag gillar verkligen idén av att tempa men det skulle inte fungera för mig tyvärr. Har så oregelbunden sömn (vår 1,5åring vaknar flera gånger under nätterna) så det känns inte helt tillförlitligt. Men jag känner oftast av min äl med kraftig värk under ett par timmar. Men just denna månaden känner jag mig såklart osäker även över den. Usch vilken oviss väntan...
  • Nicciz
    Anonym (Signatur anonym) skrev 2019-03-18 15:04:47 följande:

Gjort alla fel man kan göra när man testar sig. Ingen morgonurin, inte hållit mig länge alls. Troligtvis bim idag.

Ser jag i syne? Vad ser ni? Ser ni något?

Pls, send help!

Jag ser en liten skugga, men RFSU är kända för spökstreck så jag skulle vänta i några dagar eller testa med ett annat märke.
  • Hallonpaj
    Anonym (Signatur anonym) skrev 2019-03-18 10:10:45 följande:

Jag fick också missfall förra månaden! Och jag har nu ingen koll på cykeln.. tror dock att bim är idag, dock ingen mens än så länge.. men dagen har ju bara börjat.. sambon och jag har myst regelbundet sedan jag slutade blöda, och jag tror jag har känt äl-smärta som jag brukar. tog ett gravtest i fredags som var negativt.

Mitt humör är svajigt, blir förbannad för ingenting och gråter sekunden senare. Har dessutom noll aptit...

hoppas både du och jag får ett plus snart!

Beklagar. Ja vi får hoppas det går vägen denna månad!! <3 Vilken vecka var du i innan mf?

Då är vi två om ovissheten. Men har ni myst så ofta så har ni ju stor chans att ha träffat rätt. Håller tummarna här att alla dina symptom är pga en graviditet.
  • Hallonpaj
    Anonym (plupp) skrev 2019-03-18 10:20:24 följande:

börja med ägglossningstest.

Jag gjorde det sist, och nu hade jag tyvärr bara två kvar som var negativa 5 och 6 och tänkte väl att jag känner äl-värken när den kommer. Men ja nu ångrar jag mig lite att jag inte köpte fler även fast sambon skulle åka iväg, just bara för att få koll på cykeln (även om vi missat äl). Så dumt :(
  • Hallonpaj
    EliMil skrev 2019-03-18 11:44:06 följande:

Hej. Jag har inte heller riktigt koll. Cykeln har varit regelbunden i flera månader, med tydliga äl flytningar så har haft stenkoll. Men denna gång kom mensen senare än vanligt, blödde inte som vanligt och efter det har jag inte märkt av nån äl. Så nu vet jag inte vart i cykeln jag är. Cykeln började 9/2...

Åh vad störigt det är när man inte vet. Då förstår vi varann i alla fall :)

Men har du tagit något gravtest sedan sist? Ifall den konstiga mensen kanske var eller ÄR pga en graviditet?

Hoppas att det inte spelar någon roll att våra cykler är rubbade och att det blir plus för oss ändå <3
  • Anonym (Signatur anonym)
    Nicciz skrev 2019-03-18 17:22:59 följande:

Jag ser en liten skugga, men RFSU är kända för spökstreck så jag skulle vänta i några dagar eller testa med ett annat märke.

Hört/läst det med spökstreck också. Ska testa igen om ett par dagar med ett CB tänkte jag!
  • EliMil
    Hallonpaj skrev 2019-03-18 17:38:06 följande:

Åh vad störigt det är när man inte vet. Då förstår vi varann i alla fall :)

Men har du tagit något gravtest sedan sist? Ifall den konstiga mensen kanske var eller ÄR pga en graviditet?

Hoppas att det inte spelar någon roll att våra cykler är rubbade och att det blir plus för oss ändå <3

Har inte vågat testa. Tänkte att jag skulle vänta in bim i alla fall då jag blir så ledsen av negativa tester. Men nu när jag inte vet när bim är blir man ju nästan knäpp :P

Men sambon så både idag och igår att han tycker det verkar som det kan va nått. Han grundar det på hur jag beter mig (humörsvängningar och svintrött) men även att han tyckte min mage känns inte större i bemärkelsen att den är fastare och inte lixom mjuk när vi kramas.

Så jag tror jag ska vara modig och köpa ett test imorgon och testa på onsdag. Gaah vågar man?!
  • Mammamiao

Ja, klart och annars kan du vänta några dagar till

Jag har nog bim 26... men tror jag ska testa imorgon för kan inte bärga mig... (om jag inte kan hålla mig någon dag till ahha).

EliMil skrev 2019-03-18 18:26:46 följande:

Har inte vågat testa. Tänkte att jag skulle vänta in bim i alla fall då jag blir så ledsen av negativa tester. Men nu när jag inte vet när bim är blir man ju nästan knäpp :P

Men sambon så både idag och igår att han tycker det verkar som det kan va nått. Han grundar det på hur jag beter mig (humörsvängningar och svintrött) men även att han tyckte min mage känns inte större i bemärkelsen att den är fastare och inte lixom mjuk när vi kramas.

Så jag tror jag ska vara modig och köpa ett test imorgon och testa på onsdag. Gaah vågar man?!

Svar på tråden BIM Mars 2019