• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Hallonpaj

Stort Grattis alla ni som plussat!! <3

Jag tog ett tidigt test imorse som var tokblankt. Förmodligen bim-4.

Detta "försök" känns så ovisst på alla sätt. Vet egentligen inte när jag hade ÄL, om jag ens hade någon, eller när min bim är.

Fick tidigt missfall föra månaden som startade samma dag som mensen skulle komma och varade i nio dagar. Skulle haft ÄL den 7e men hade inga känningar då. Sambon åkte på en långvarig arbetsresa den 9e och den 13e kände jag ev av äl-smärta. Förmodligen så missade vi ägglossningen, men visst finns det kanske en chans fortfarande. Men känns så psykiskt jobbigt när man inte har koll alls på sin cykel :(

Någon mer här som inte har riktigt koll?

• Anonym (W)
    Hallonpaj skrev 2019-03-18 06:55:40 följande:

Detta "försök" känns så ovisst på alla sätt. Vet egentligen inte när jag hade ÄL, om jag ens hade någon, eller när min bim är.

Fick tidigt missfall föra månaden som startade samma dag som mensen skulle komma och varade i nio dagar. Skulle haft ÄL den 7e men hade inga känningar då. Sambon åkte på en långvarig arbetsresa den 9e och den 13e kände jag ev av äl-smärta. Förmodligen så missade vi ägglossningen, men visst finns det kanske en chans fortfarande. Men känns så psykiskt jobbigt när man inte har koll alls på sin cykel :(

Tack!

Åh, så jobbigt :( Jag tempar, så jag tycker jag har rätt bra koll på min kropp. Efter mina två missfall så har det dock tagit ett tag innan min ägglossning kommit igång igen. Tror den har kommit runt dag 27 båda gångerna och jag har inte haft några äl-känningar alls. Inte ens flytningar. Jag hade med andra ord aldrig kunnat gissa när det var om jag inte tempat. Om du inte tycker det är för krångligt så hade jag absolut tipsat dig om att börja med det. 
    Håller tummarna för dig att det gick vägen ändå! Mina två tidigare graviditeter har jag inte testat positivt förrän ett tag efter bim :)
  • Mammamiao

Hej all och grattis till er som plussat!!

Jag har en son på 1.5 år och vill verkligen få ett syskon nu. Har bim den 26/3, men inte helt säkert då jag har oregelbunden mens.

Hade dock älkänningar och körde på så hoppas. Förra gångne blev jag gravid på första, men känns mer nervöst denna gången?

Ska bli soännnde att se och fick tygla mig från att testa idag, alldeles för tidigt ju. Hehe

Hade symptom kring äl men försvann sedan. Var dock väldigt sugen på pannkakor några dagar? (Förra graviditeten var jag jättesugen på sallad och tyckte det var så konstigt.... tills jag plussade).

Spännande att följas åt!

• Mammamiao

Precis så fick jag med min son, plussade dagen efter så det var nidblödning för det stämde överens med äl också. :) så det är nog det. Man kan väl få nidis upp till 4 dagar innan äl? Sen är det inte så ovanligt att blöda lite under de 3 första månaderna. Min syster är gravid nu, har blött rikligt 2 gånger och är i 4 månaden. Men inget fel, inget konstigt säger de. Så var inte orolig eller så :)

hallonsaft24 skrev 2019-03-16 11:45:09 följande:

Plussade i torsdags, men fick en liten blödning igår. Blev såklart jätteorolig. Men det var vara två tillfällen som det kom lite rosa på pappret. Sedan ingenting mer.

Kan det vara en sen nidblödning? Skulle haft BIM idag.

Vad tror ni?

• Anonym (Signatur anonym)

Jag fick också missfall förra månaden! Och jag har nu ingen koll på cykeln.. tror dock att bim är idag, dock ingen mens än så länge.. men dagen har ju bara börjat.. sambon och jag har myst regelbundet sedan jag slutade blöda, och jag tror jag har känt äl-smärta som jag brukar. tog ett gravtest i fredags som var negativt.

Mitt humör är svajigt, blir förbannad för ingenting och gråter sekunden senare. Har dessutom noll aptit...

hoppas både du och jag får ett plus snart!
  • Anonym (plupp)

börja med ägglossningstest.
  • EliMil

Hej. Jag har inte heller riktigt koll. Cykeln har varit regelbunden i flera månader, med tydliga äl flytningar så har haft stenkoll. Men denna gång kom mensen senare än vanligt, blödde inte som vanligt och efter det har jag inte märkt av nån äl. Så nu vet jag inte vart i cykeln jag är. Cykeln började 9/2...
  • Kstadtjej87

Hej alla.

Har haft oregelbunden mens de sista månaderna hade innan alltid 27/28 cd men nu är de allt mellan 24-31. Denna månaden fick jag inte smiley heller så har inte kunnat hålla kolla hur längesen jag hade äl. Har haft noll hopp tills idag. Fick vääääöldigt svagt test och livmodertappen är helt stängd. Nu håller jag tummarna att de blir plus imorgon. Behövde skriva av mig lite bara kände jag. Lycka till alla

• Anonym (plupp)
    Kstadtjej87 skrev 2019-03-18 12:42:41 följande:

Hej alla.

Har haft oregelbunden mens de sista månaderna hade innan alltid 27/28 cd men nu är de allt mellan 24-31. Denna månaden fick jag inte smiley heller så har inte kunnat hålla kolla hur längesen jag hade äl. Har haft noll hopp tills idag. Fick vääääöldigt svagt test och livmodertappen är helt stängd. Nu håller jag tummarna att de blir plus imorgon. Behövde skriva av mig lite bara kände jag. Lycka till alla

Du kanske har som jag, kort stegring, ca 12 h, eller iaf under 24h. Om man då bara testar en gång per dygn kan man missa glada gubben. Så det finns hopp menar jag!
  • cookaholic97

Hallå! Poppar in här!

Har precis som ellie08 försökt efter att ha slutat med p-piller i september, vissa gånger har min ägglossning hoppat över, nu denna månaden kom den, testade både på clearblue och graviditetskollens test, gjorde allt man skulle, fick molande värk ungefär en vecka efter ägglossningen och har varit lite småfebrig och trött dem senaste dagarna. Absolut ingenting som efterliknar influensa eller förkylning. Vågar knappt hoppas på att det är bebis, har BIM om 3 dagar alltså 21/3. Testade i förrgår men det var ett blankt nej, hoppas på att det är för tidigt för att få svar då?

Vågar inte testa nu av rädslan att det är negativt. Det hade knäckt mig. Nu dem senaste dagarna har jag börjat fä panik över om mensen skulle komma.. har svårt att sova, får ångest som gör det svårt att andas. Håller tummarna för alla er, hoppas ni håller era för mig också

Svar på tråden BIM Mars 2019