• Anonym (Crazy Cat Lady)

Tål knappt sambons barn !!

Bor sedan ca 3 år tillbaka med min sambo och hans två barn varannan vecka.

Vi har fått en till tjej nu (min första ????) för tremånader sedan, sååååå fin !

Men ! Hans två döttrar...........

den största bli åtta snart och gör absolut ingenting annat än att sätta sig på tvären och grina och skrika. Hon får sådana utbrott så pappan måste ligga på golvet och hålla i henne för hon blir spritt språngande tokig. Hon skriker tills hon tappar rösten.

Vågar ingenting trots att vi peppar och gör saker för henne. Hon törs inte ens gå på toa själv här hemma. Nu har hon börjat ?gnussa? så extremt så skolan har bett oss ta med en kudde till idag ?

Jag har frågat om jag får ringa en doktor som hjälper folk att må bra på insidan och inte vanliga sår, och det vill hon att jag ska göra. Men barn och familjehälsan vill att riktiga föräldrarna ska kontakta men ja..... det händer inget ????

Vet inte om det går att diskutera om det här.. ville vara få ur nig det ???? det är en daglig kamp och dom är såna energitjuvar!

• Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!
  • Anonym (kan vara underbara)

Lärde du känna hans barn ordentligt innan du flyttade in och blev gravid?

Betedde de sig annorlunda då så beror det helt klart på att ni fått tillökning. Om de betedde sig likadant då (så visste du vad du gav dig in på). Om du inte kände hans barn tillräckligt. så gick ni alldeles för fort fram och därav detta beteende. 

• Anonym (Katten gnussar sig)
    Pope Joan II skrev 2019-02-05 08:29:35 följande:

Det undrar jag också. Enligt wiki är det ett tillägg till eller en variant på pardansen foxtrot. Men det kan väl knappast vara vad som avses här?

Hon är kanske en katt i smyg?

• Milyana

Fantastiskt bra skrivet, tycker jag. Lyssna på detta, TS!

De tidigare barnet behöver känna sig sett av sin pappa, så sätt press på din man för att han ska ta tag i sin dotters välmående. Det är ju han och mamman som måste ta henne till ev psykolog och hitta sätt som föräldrar att göra nya familjesituationen lättare för barnet.

Du kan inte ta så stor roll här, med nyfödd bebis och som styvmamma. Hon behöver att hennes pappa och mamma engagerar sig. Hoppas innerligt att du inte ser ner på hans barn, de är bara barn och uppenbarligen mår de inte så bra just nu. Ge dem lite kärlek och förståelse, så gott du förmår med ditt eget lilla knyte.

Anonym (Mamma till 3+ 1 bonus) skrev 2019-02-05 09:22:47 följande:

Grattis till bebisen.

Glöm inte bort att även dessa monsterungar har fått ett syskon, ett syskon som får bo med DERAS pappa på heltid.

Det är vanligt att syskon känner sig undanknuffade när de bor med en bebis på heltid och alltid har sina föräldrar att tillgå.

Så barnen uttrycker sitt missnöje på det sätt hon kan.

Ni får helt enkelt prata med varandra ni vuxna och komma fram till en lösning som är bäst för barnet.

Just nu har nog du fullt upp att knyta Ann till ditt första barn och därför bör pappan ta tag i flickans mående.

Sen är du skyldig att behandla barnen lika när hans barn är hos er, barnen har inte valt dig men du har indirekt valt dem genom att flytta ihop med deras pappa.

Barn är inte alltid söta, välartade och undergivna, de är individer som behöver omsorg, kärlek och trygghet.

Tänk att deras mamma och pappa älskar dem då som du älskar bebisen.

Lycka till

• Anonym (sic)

Men gud så smart att flytta ihop med och tvinga dig på dessa barn när ni inte funkar ihop. Och ännu mer briljant att du såg till att skaffa barn så cirkusen fick ännu mer kaos. Du fattar att barn är produkter av sina föräldrars uppfostran va? Så det är din sambo du bör vara arg på och förakta. Men han har tydligen sluppit undan och t.o.m fått äran att bli pappa till ännu ett barn han kan svika. 

• Anonym (,)

Ett bra exempel på varför man inte ska skaffa barn i två ihoptussade familjer

Men det var då självaste fan vad påhoppad man ska bli ?!

Flickorna var lika innan bebisen, när jag är ensamma med alla tre barn uppstår inga problem eller bråk... då är det mest jag som blir irriterad(fel ordval men ni fattar) för dom vill vara mig så till lags.

Hos deras mamma har dom inte ens egna rum utan delar med mamman och hennes nya kille.

Riktiga mamman vill ha en son så femåringen har hon rakat av håret på, kallar henne för ett pojknamn och har sagt till henne att man kan ta en halstablett när hon blir stor så blir man pojke.

Så där kam vem som helst räkna ut var problemen kommer ifrån.

Jag har ju hört mig för på BVC vad vi ska göra men dom vill att riktiga föräldrarna ska ta tag i det och inte jag! Jag har ju pratat med deras mamma och hon har sagt att hon ska ta tag i det! Och min sambo låter mamman sköta det eftersom hon säger att hon ska göra det...

Jag gör vad jag kan för att få det att funka! Tro mig!

Som tex idag drog jag med henne på gymnastik i en grupp jag fixat in henne i så hon får bättre självförtroende. På söndagar går jag på innebandy med ?pojken?

Jag sköter 98% av hushållet - städar, diskar, tvättar, lagar mat, bebis (99%), två katter, you name it

Flickstackarn har 14(!!!!!!!!) hål i tänderna och jag SKÄMS!

Vi är såå noga med tandborstning, jag är uppfostrad så, ändå blir det såhär.

Gaaaaahhhhhhhh

• Anonym (sic)
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-05 22:38:52 följande:

Flickorna var lika innan bebisen, när jag är ensamma med alla tre barn uppstår inga problem eller bråk... då är det mest jag som blir irriterad(fel ordval men ni fattar) för dom vill vara mig så till lags.

Hos deras mamma har dom inte ens egna rum utan delar med mamman och hennes nya kille.

Riktiga mamman vill ha en son så femåringen har hon rakat av håret på, kallar henne för ett pojknamn och har sagt till henne att man kan ta en halstablett när hon blir stor så blir man pojke.

Jag har ju hört mig för på BVC vad vi ska göra men dom vill att riktiga föräldrarna ska ta tag i det och inte jag! Jag har ju pratat med deras mamma och hon har sagt att hon ska ta tag i det! Och min sambo låter mamman sköta det eftersom hon säger att hon ska göra det...

Som tex idag drog jag med henne på gymnastik i en grupp jag fixat in henne i så hon får bättre självförtroende. På söndagar går jag på innebandy med ?pojken?

Jag sköter 98% av hushållet - städar, diskar, tvättar, lagar mat, bebis (99%), två katter, you name it

Gaaaaahhhhhhhh

Har du valt att skaffa barn med en man som försummar sina barn till den grad att ena har 14 hål i tänderna? När man upptäcker en sådan människa anmäler man honom till soc, man blir inte ihop och skaffar barn med honom. Herregud.

Och att du dessutom accepterar att behöva göra 98% i hushållet? Vad håller du på med? Vill du att din dotter ska växa upp och tro att det är hennes roll att slava i hushållet? 
  • Anonym (ÄrDetHemligtEller)

Gaaaaahhhhhhhh

VAD - BETYDER - GNUSSA?

FÖRLÅT! Det betyder att hon gnuggar snippan mot något

• Anonym (förstår dig)

Gaaaaahhhhhhhh

Så det är som så ofta pappan som inte tar sitt ansvar för barnen och därför blir det som det blir. Det var dumt av dig att skaffa barn med en sån man, men nu är det som det är. Kanske familjerådgivning kunde funka om inget annat gör det?
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!