• Anonym (Crazy Cat Lady)

Tål knappt sambons barn !!

Bor sedan ca 3 år tillbaka med min sambo och hans två barn varannan vecka.

Vi har fått en till tjej nu (min första ????) för tremånader sedan, sååååå fin !

Men ! Hans två döttrar...........

den största bli åtta snart och gör absolut ingenting annat än att sätta sig på tvären och grina och skrika. Hon får sådana utbrott så pappan måste ligga på golvet och hålla i henne för hon blir spritt språngande tokig. Hon skriker tills hon tappar rösten.

Vågar ingenting trots att vi peppar och gör saker för henne. Hon törs inte ens gå på toa själv här hemma. Nu har hon börjat ?gnussa? så extremt så skolan har bett oss ta med en kudde till idag ?

Jag har frågat om jag får ringa en doktor som hjälper folk att må bra på insidan och inte vanliga sår, och det vill hon att jag ska göra. Men barn och familjehälsan vill att riktiga föräldrarna ska kontakta men ja..... det händer inget ????

Vet inte om det går att diskutera om det här.. ville vara få ur nig det ???? det är en daglig kamp och dom är såna energitjuvar!

• Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!
  • Anonym (HM)
    Anonym (Svea) skrev 2019-02-06 17:58:12 följande:
    Jaha? Och? Uppenbarligen finns det de som förstår henne också.

Släpp det nu, det är inte vad tråden handlar om.
    Jag pratade inte om TS pratade om (ohgud) och dig som tydligen är den enda som "förstår" henne.
  • Anonym (HM)
    Wolfie13 skrev 2019-02-06 18:10:04 följande:
    Men du har ju fått mängder av tips! Du har svårt för barnen, men du skriver INGET om pappans insatser, vad gör han??? Han verkar ju just göra INGET.
    Det är väl klart folk på ett forum inte kan lösa din familjesituation, det är ju alla ni som är vuxna som måste reda ut detta! PAPPAN igen.

Så varför t.ex. är inte mamman anmäld för det hon gör mot det ena barnet?? 
    Vad är det för mer tips du vill ha?
    Om ett av barnen inte ens vågar gå på toa så skriker det ju av OTRYGGHET

Den karl du har valt som pappa till ditt barn verkar vara ett botten-napp. Tyvärr. Och det är inte familjelivs fel. 
    Hon vill inte ha tips för att lösa situationen hon vill ha medlidande därför hon inte tycker hon får den respons hon vill ha. Är ju ganska vanligt
  • Anonym (Svea)
    Anonym (HM) skrev 2019-02-06 18:33:01 följande:
    Jag pratade inte om TS pratade om (ohgud) och dig som tydligen är den enda som "förstår" henne.
    Nej, du pratade inte om ts. Men det är ts som äger tråden och hon uppskattar nog inte all OT.

Sen behöver du inte sätta citattecken runt ordet förstår. Det är inte så att jag liksom, kanske fattar. Utan jag FÖRSTÅR.

Nu kommer jag inte skriva mer OT i tråden med respekt för ts.
  • Anonym (HM)
    Anonym (Svea) skrev 2019-02-06 18:39:11 följande:
    Nej, du pratade inte om ts. Men det är ts som äger tråden och hon uppskattar nog inte all OT.

Sen behöver du inte sätta citattecken runt ordet förstår. Det är inte så att jag liksom, kanske fattar. Utan jag FÖRSTÅR.

Nu kommer jag inte skriva mer OT i tråden med respekt för ts.
    Vad bra, då slipper jag argumentera med dig mer i denna fråga :)
  • Wolfie13
    Anonym (HM) skrev 2019-02-06 18:34:34 följande:
    Hon vill inte ha tips för att lösa situationen hon vill ha medlidande därför hon inte tycker hon får den respons hon vill ha. Är ju ganska vanligt
    Ja vet, därför hon inte nämner pappan alls heller... Inte intresserad av att lösa problemet på riktigt mao
  • Anonym (HM)
    Wolfie13 skrev 2019-02-06 18:50:42 följande:
    Ja vet, därför hon inte nämner pappan alls heller... Inte intresserad av att lösa problemet på riktigt mao
    Så tolkar jag det som i alla fall.
  • Canadasvensk
    Wolfie13 skrev 2019-02-06 18:10:04 följande:
    Men du har ju fått mängder av tips! Du har svårt för barnen, men du skriver INGET om pappans insatser, vad gör han??? Han verkar ju just göra INGET.
    Det är väl klart folk på ett forum inte kan lösa din familjesituation, det är ju alla ni som är vuxna som måste reda ut detta! PAPPAN igen.

Så varför t.ex. är inte mamman anmäld för det hon gör mot det ena barnet?? 
    Vad är det för mer tips du vill ha?
    Om ett av barnen inte ens vågar gå på toa så skriker det ju av OTRYGGHET

TS läs och begrunda!
  • Canadasvensk
    Anonym (Svea) skrev 2019-02-06 17:53:00 följande:
    1, se till att pappan söker hjälp hos BUP hos den onanerande dottern.
    2, anmäl till soc det mamman utsätter barnen för, speciellt den hon vill byta kön på.
    3, sluta säg att din unge är "sååååå fin" i de andras närhet. (Om du gör det.)

Har inte soc blivit kontaktade av tandläkaren? Det borde de blivit.

Sen förstår jag dig, jag hade inte orkat leva i den vilda western som du gör!
    Andra bra tipset du fått i denna tråden!
  • Anonym (Ohgud)
    Anonym (HM) skrev 2019-02-06 17:46:33 följande:

Precis min mening och sedan har hon mage att stoltsera med det också.

Inget jag stoltserar med men ville bara ge ett tips. Jag skulle aldrig bli tillsammans med någon som hade sina barn varannan vecka. Så därför avstod jag om han inte gav upp dom och det gjorde han. Så nu har vi egna. Inte svårare än så.
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-06 17:47:50 följande:

Alltså va är ni för bittra jävla människor?

Jag söker tips och råd hur jag ska hantera allt! Inte hur värdelös ni tycker att jag är!!!! Fyfan jag blir ledsen på riktigt

Men varför kan du inte sätta ner foten och säga till din karl att skärpa sig och ta sitt ansvar för ungarna?
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!