• Anonym (Crazy Cat Lady)

Tål knappt sambons barn !!

Bor sedan ca 3 år tillbaka med min sambo och hans två barn varannan vecka.

Vi har fått en till tjej nu (min första ????) för tremånader sedan, sååååå fin !

Men ! Hans två döttrar...........

den största bli åtta snart och gör absolut ingenting annat än att sätta sig på tvären och grina och skrika. Hon får sådana utbrott så pappan måste ligga på golvet och hålla i henne för hon blir spritt språngande tokig. Hon skriker tills hon tappar rösten.

Vågar ingenting trots att vi peppar och gör saker för henne. Hon törs inte ens gå på toa själv här hemma. Nu har hon börjat ?gnussa? så extremt så skolan har bett oss ta med en kudde till idag ?

Jag har frågat om jag får ringa en doktor som hjälper folk att må bra på insidan och inte vanliga sår, och det vill hon att jag ska göra. Men barn och familjehälsan vill att riktiga föräldrarna ska kontakta men ja..... det händer inget ????

Vet inte om det går att diskutera om det här.. ville vara få ur nig det ???? det är en daglig kamp och dom är såna energitjuvar!

• Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!
  • Anonym (Svea)
    Anonym (Svea) skrev 2019-02-06 12:18:08 följande:

Jag hade inte klarat av att leva i en så destruktiv relation.

En ständigt planerande unge skulle göra mig illamående!

Planerande skulle vara onanerande.
  • Anonym (Crazy Cat Lady)

Men snälla! Märker ni inte (ni som tycker att jag är en sååån dålig människa) att det är JAG som tar tag i ALLT?

Vi är ordentligt osams med mamman som försöker få lillan att bli pojke men vi vet ju inte vad som händer på mamma veckorna. Håret rakas och flickstackarn får titta på youtube på tjejer som könskorrigerat sig.

Både flickorna säger själva att där sköter dom tandborstningen helt själva. Hos oss får dom borsta själva tills timuret är slut (två minuter) sen borstat jag eller pappan.

Vi har total-godis-stopp hos oss. Vi dricker inte ens juice!

Gnussandet vet jag inte vad jag ska säga om.... hon gör det i smyg och skäms JÄTTEmycket när vi säger åt henne att sluta. Hon gör det utan att hon vet om det säger hon.

Men det är utbrotten som tar kål på mig. Det kan vara en sån enkel sak som att hänga upp ytterkläderna så blir det blackout och hon slår och slänger allt som sitter löst, gråter och skriker tills ingen röst finns kvar...

jag kanske ska säga att det är ytterst sällan tom aldrig det är pga mig utbrotten uppstår, dom kommer när mamman varit hem till oss och lämnat något eller något pappan säger/gör.

• Pope Joan II
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-06 14:46:22 följande:

Men snälla! Märker ni inte (ni som tycker att jag är en sååån dålig människa) att det är JAG som tar tag i ALLT?

Vi är ordentligt osams med mamman som försöker få lillan att bli pojke men vi vet ju inte vad som händer på mamma veckorna. Håret rakas och flickstackarn får titta på youtube på tjejer som könskorrigerat sig.

Både flickorna säger själva att där sköter dom tandborstningen helt själva. Hos oss får dom borsta själva tills timuret är slut (två minuter) sen borstat jag eller pappan.

Gnussandet vet jag inte vad jag ska säga om.... hon gör det i smyg och skäms JÄTTEmycket när vi säger åt henne att sluta. Hon gör det utan att hon vet om det säger hon.

Men det är utbrotten som tar kål på mig. Det kan vara en sån enkel sak som att hänga upp ytterkläderna så blir det blackout och hon slår och slänger allt som sitter löst, gråter och skriker tills ingen röst finns kvar...

jag kanske ska säga att det är ytterst sällan tom aldrig det är pga mig utbrotten uppstår, dom kommer när mamman varit hem till oss och lämnat något eller något pappan säger/gör.

Hur var det nu, varför ville skolan ha en kudde?
  • Wolfie13
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-06 14:46:22 följande:

Du låter väldigt arg, uppenbart att nåt är rejält fel oavsett och som många skrivit; vad gör PAPPAN?

Får barnen den kärlek och trygghet de behöver?? Annars är det väl inte så konstigt att ni har det såhär.
  • Anonym (Praktisk)

Det låter ju himla smart om en psykolog skall hjälpa barnen att hantera en styvmor som ser dom som tidstjuvar och en äkta mor som vill att dom skall byta kön ?

• Fiona M
    Anonym (Praktisk) skrev 2019-02-06 15:25:41 följande:

Det låter ju himla smart om en psykolog skall hjälpa barnen att hantera en styvmor som ser dom som tidstjuvar och en äkta mor som vill att dom skall byta kön ?

Och en pappa som... gör vad egentligen?
  • Anonym (förstår dig)

Säg till pappan att han måste kontakta BVC för det börjar bli riktigt akut.

• Anonym (Seriöst.)

Om det nu verkligen är en seriös tråd, så är det ju tre (eller fyra?) "Föräldrar" till barnen som är mer eller mindre handikappade. Man skaffar inte barn med en man som vansköter sina barn om man själv är frisk! För jo han vansköter barnen om barnen har det sådär. Om han vore frisk och skötsam med barnen så hade han oavsett anmält mamman för länge sen och stämt på både vårdnad och sett till att hon bara fått ha övervakade besök med barnen. Han hade också sett till att skydda sig så inte de stackars barnen fick nya syskon innan de själva börjat må bra.

• Anonym (,)
    Anonym (Seriöst.) skrev 2019-02-06 15:40:11 följande:

Han hade också sett till att skydda sig så inte de stackars barnen fick nya syskon innan de själva börjat må bra.

Ts du har tyvärr gjort en dundertabbe i ditt partnerval.
  • Wolfie13
    Anonym (Seriöst.) skrev 2019-02-06 15:40:11 följande:

Om det nu verkligen är en seriös tråd, så är det ju tre (eller fyra?) "Föräldrar" till barnen som är mer eller mindre handikappade. Man skaffar inte barn med en man som vansköter sina barn om man själv är frisk! För jo han vansköter barnen om barnen har det sådär. Om han vore frisk och skötsam med barnen så hade han oavsett anmält mamman för länge sen och stämt på både vårdnad och sett till att hon bara fått ha övervakade besök med barnen. Han hade också sett till att skydda sig så inte de stackars barnen fick nya syskon innan de själva börjat må bra.

Huvet på spiken, som många inlägg här nu.

Detta är verkligen inte barnens fel, de är otrygga och har märkliga vuxna "förebilder", då blir det så här.

Och ts verkar mer lägga sitt fokus på den militäriska tandborstningen..
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!