• Anonym (Crazy Cat Lady)

Tål knappt sambons barn !!

Bor sedan ca 3 år tillbaka med min sambo och hans två barn varannan vecka.

Vi har fått en till tjej nu (min första ????) för tremånader sedan, sååååå fin !

Men ! Hans två döttrar...........

den största bli åtta snart och gör absolut ingenting annat än att sätta sig på tvären och grina och skrika. Hon får sådana utbrott så pappan måste ligga på golvet och hålla i henne för hon blir spritt språngande tokig. Hon skriker tills hon tappar rösten.

Vågar ingenting trots att vi peppar och gör saker för henne. Hon törs inte ens gå på toa själv här hemma. Nu har hon börjat ?gnussa? så extremt så skolan har bett oss ta med en kudde till idag ?

Jag har frågat om jag får ringa en doktor som hjälper folk att må bra på insidan och inte vanliga sår, och det vill hon att jag ska göra. Men barn och familjehälsan vill att riktiga föräldrarna ska kontakta men ja..... det händer inget ????

Vet inte om det går att diskutera om det här.. ville vara få ur nig det ???? det är en daglig kamp och dom är såna energitjuvar!

• Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!
  • Anonym (Svea)
    Anonym (HM) skrev 2019-02-06 17:46:33 följande:
    Precis min mening och sedan har hon mage att stoltsera med det också.
    Det var fortfarande inte hennes beslut!!!
  • Anonym (HM)
    Anonym (Svea) skrev 2019-02-06 17:41:48 följande:
    Kan man inte klandra henne för, det var mannen som valde.
    Jo för ingen person som jag skulle vilja vara med skulle välja bort sina barn, det visar ju på en konstig personlighet.
  • Anonym (Crazy Cat Lady)

Alltså va är ni för bittra jävla människor?

Jag söker tips och råd hur jag ska hantera allt! Inte hur värdelös ni tycker att jag är!!!! Fyfan jag blir ledsen på riktigt

• Anonym (Svea)
    Anonym (HM) skrev 2019-02-06 17:47:35 följande:
    Jo för ingen person som jag skulle vilja vara med skulle välja bort sina barn, det visar ju på en konstig personlighet.
    Du nej, och det har inget med dig att göra!
    Personen du kritiserar är inte en klon av dig.
  • Anonym (Svea)
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-06 17:47:50 följande:

Jag söker tips och råd hur jag ska hantera allt! Inte hur värdelös ni tycker att jag är!!!! Fyfan jag blir ledsen på riktigt

1, se till att pappan söker hjälp hos BUP hos den onanerande dottern.
    2, anmäl till soc det mamman utsätter barnen för, speciellt den hon vill byta kön på.
    3, sluta säg att din unge är "sååååå fin" i de andras närhet. (Om du gör det.)

Har inte soc blivit kontaktade av tandläkaren? Det borde de blivit.

Sen förstår jag dig, jag hade inte orkat leva i den vilda western som du gör!
  • Anonym (,)

Det är föräldrarna till flickorna som ska hantera allt.
    Inte du.
    Jag skulle skaffat ett till boende där jag kunde vara med bebis när mannen har sina döttrar. Barnen är så pass illa tilltygande att de behöver all uppmärksamhet från pappa för att läka.
    Din baby ska inte vara i detta tumult och en med en mamma som blir sönderstressad av detta. Då kommer hon ta skada.
  • Anonym (HM)
    Anonym (Svea) skrev 2019-02-06 17:49:44 följande:
    Du nej, och det har inget med dig att göra!
    Personen du kritiserar är inte en klon av dig.
    Nej bara en väldigt egoistisk person, tydligen fler än jag som tycker det.
  • Anonym (Svea)
    Anonym (HM) skrev 2019-02-06 17:53:17 följande:
    Nej bara en väldigt egoistisk person, tydligen fler än jag som tycker det.
    Jaha? Och? Uppenbarligen finns det de som förstår henne också.

Släpp det nu, det är inte vad tråden handlar om.
  • Anonym (Kamomill)

Chill. Jag hör dig. Enligt vissa kan du helt enkelt inte göra rätt här. Styr upp städning och tar ansvar för familjens katter? Usch! Hur kan du låta dig utnyttjas så! Försöker styra upp med psykologhjälp (och flickan tackar ja till det!)? Nämen hörru det är föräldrarnas sak!

Hjälper till med tandborstning och väljer bort goda sötsaker för barnens bästa? Men hallååååå vilken jävla kadaverdisciplin det var här då!!

And so on.

TS, du kan ju inte ta åt dig det där skitsnacket. Du är nybliven mamma och jag läser i dina ord att du gör vad du kan för att alla i familjen ska må bra, att tillvaron ska rulla på. Det är då själve fan att du ska behöva tugga så mycket skit när du nu ber om råd!

Jag har inte barn själv och har inga bra svar på rak arm på hur du borde göra nu. Jag tycker det där med en barnpsykolog var en bra grej, och bra förklarat av dig till barnet också.

Så jag ville bara ge dig lite pepp. Det är lite märkligt det du beskriver och jag undrar var din man är i allt detta. Tillsammans kan ni uträtta storverk men det vill till att han tar sitt ansvar också i så fall. Och att tycka bonusens utbrott är jobbiga får man faktiskt göra. Du försöker ju ändå hjälpa tösen. Det är en jäkla skillnad på att tycka en situation är jobbig och att helt ignorera barnens behov, och det senare verkar det inte som att du gör, alls.
  • Wolfie13

Men du har ju fått mängder av tips! Du har svårt för barnen, men du skriver INGET om pappans insatser, vad gör han??? Han verkar ju just göra INGET.
    Det är väl klart folk på ett forum inte kan lösa din familjesituation, det är ju alla ni som är vuxna som måste reda ut detta! PAPPAN igen.

Så varför t.ex. är inte mamman anmäld för det hon gör mot det ena barnet?? 
    Vad är det för mer tips du vill ha?
    Om ett av barnen inte ens vågar gå på toa så skriker det ju av OTRYGGHET

Den karl du har valt som pappa till ditt barn verkar vara ett botten-napp. Tyvärr. Och det är inte familjelivs fel. 
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!